Acers extra program och servicar

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by Malx, Dec 18, 2009.

1. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Sitter och pillar lite med min Liquid nu, och en sak jag tycker är fruuuktansvärt konstig är att com.rolltech.nemoplayer ligger igång i bakgrunden konstant. Plockat bort alla widgets för att inte ha nått som "stör" nu när jag försöker utforska vad min telefon sysslar med när jag inte använder den, och trotts det så ligger den kvar i bakgrunden.

Ibland, lite då och då, kan inte hitta mönstret, så drar den igång en process som varar 8-12 millisekunder på min telefon, men kan inte "se" vad den gör. Någon som vet varför det är på detta viset?

Nemo kommer nog försvinna från min telefon ganska snart med känner jag om det inte finns en naturlig förklaring till dess beteende. ;-)

--- edit ---

Nemoplayer finns ingen anledning att ha på telefonen. Finns massor av mediaspelare som är betydligt bättre på market ;-) Så avlivade den lilla skumma bastarden

Last edited: Dec 25, 2009
  2. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu när man sitter och mekkar runt lite i telefonen... Finns det någon som kopierat hela /system/app-katalogen säkerhetskopierad ifall man gör nått dumt?

Övriga filer är jag lite nogrannare med att kopiera ner innan, men den katalogen är jag ganska våldsam emot och har knappt säkerhetskopierat något från den känner jag ;-)

3. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

vi har hela system.img på alla versioner som är ute == det är safe!

4. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Gött...

Men då måste man flasha om den, annars hade vi ju bara kunnat sno kernelen därifrån o börja bygga egna roms, right?

5. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

vi har kerneln , men det är ju binary , alltså vi kan ej ändra eller se vad som har ändrats.
    Det finns nog mer libs och saker också man måste hitta , Maxisma fick pengar från Liquid ägare att köpa en och testa sig fram till en lösning, Paul har lovat oss base adress och en ny makebootimg inom ett par dagar så , det kommer konstiga ROM inom kort

6. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag får börja vara mer aktiv känner jag... hehe.
    Hoppas det kommer upp på framsidan när roms börjat ramla in; -)