ActiveSync / Exchange

Discussion in 'Allmänt' started by MagnusM, May 31, 2009.

1. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det funkade nästa gång jag satte in telefonen (den startade inte om nu).. Men kan man se till att pc synchronization inte startar automatiskt på telefonen?

2. MagnusM

MagnusM Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

HTC Hero - Fatal1ty Hero Full v1.4

Hej!

En liten uppdatering. Har efter lite trix uppdaterat min HTC Magic med denna rom: Fatal1ty Hero Full v1.4.

Jag tänkte att den kommande HTC Hero med deras Sense GUI kanske hade uppdaterat Activesync-klienten.

Gjorde lite tester mot vår Exchangemiljö (2007 SP2) och det är dessvärre ingen skillnad, fortfarande samma problem med att synka när man på Exchange-servern sätter:

Allow Non-Provisionable Devices = False

3. MagnusM

MagnusM Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Och ännu en kommentar efter lite tester:
    Den förstör vissa kalenderbokningar. De bokningar där man har bjudit in fler deltagare blir rensade på information på Exchange-servern. Bokningen till dessa personer finns kvar hos dem, men man förlorar översikten över vilka man har bjudit in eller vilka mötesbokaren har bjudit in. Ruskigt irriterande.

Vet någon var man ska felanmäla?

4. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Prova här kanske: http://www.htc.com/europe/CS_Mail.aspx

Tveksam till om man verkligen når rätt person genom det där formuläret, det bästa jag kunde hitta.

5. MagnusM

MagnusM Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Mmm.. Jag har skickat in en felanmälan på både säkerhetsbiten och kalenderbiten. Vi får välan se.

6. MagnusM

MagnusM Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Då har jag fått svar och det gick väldigt snabbt.

7. norrgrd

norrgrd Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Första synk fungerar klockrent för mig sedan börjar "Exhange sync error - System out of memory." att dyka upp. Ingen aning vad det kan vara. Några tips?

8. MagnusM

MagnusM Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kan inte svara för själva felet. Men lite tips för felsökning.

1) Om du har möjlighet att se på serverloggar så vore det intressant.
    2) Stäng av synk av kalender & kontakter. Pröva sedan bara med mail, bara med kalender, bara med kontakter för att se om felet går att lokalisera.

Vi har i vår miljö varit med om att vissa kontakter eller kalenderbokningar kan vara korrupta på serversidan och därför orsakar problem vid synkning (Med Windows Mobiletelefoner!). Vid ett extremt fall var vi tvugna att skapa om hela exchange-kontot.

9. norrgrd

MINA ENHETER

Var det menat till mig? Det var fel i androidkoden då senaste uppdateringen från HTC löste alla mina problem. Exchange fungerar felfritt för mig nu (kalenderbokningar, kontaktsynk, you name it). Dock är det hemskt med avsaknaden av uppgifter och anteckningar.

10. Benost

Benost Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, Ny medlem i forumet. Har en Hero. Vårt ftg har givetvis lösenordsfunktionen i Exchange aktiverat vilket inte funkar, har kört Road Sync trial i ett par veckor, funkar bra förutom att alla kontakternas telefonnummer inte kommer med i "People" mappen av ngn anledning, har inte hittat någon gemensam nämnare, är det nån som har klurat ut varför en del nummer kommer med och en del inte? Tänkte om det var vissa fält i Exchanges kontaktlista som inte lästes in men så var inte fallet, verkar vara slumpat.

11. Danny

Danny Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej alla,

jag har en htc magic inköpt från komplett med vilken jag har problem att synka med xp.

jag har activesync installerat i datorn men när jag kopplar in telefonen med usb så hittar den inte activesync? vad beror det på måntro.

tacksam för svar :)

12. Benost

Benost Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Active Sync kan du inte köra med Androidlurar, HTC har ett syncprogram på sin hemsida som heter HTC synctool, ladda ner det.

13. MagnusM

MagnusM Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok. Har nu testat med HTC Generic 2.73.405.5 (den från Hero) på Magic.

Enterprise Security har man fortfarande inte lagt in stöd för. Då min profil för tillfället kräver det kan jag inte testa om den förstör kalenderbokningar som tidigare. Återkommer om ett par dagar för hur det ter sig.

14. norrgrd

MINA ENHETER

I och med senaste officiella uppdateringen för Magic och med MoDaCos senaste uppdatering (i skrivande stund 2.2) för Hero så har jag inga som helst problem med Exchange längre.

Det fungerade klanderfritt på min Hero från början, det var bara på min Magic som det strulade innan uppdateringen.

15. P-A

P-A Baby Droid Medlem

Operatör:
    Tele2 / Hallon
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 / Hallon
    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    Sorterar mailen i mappar på Exchange-servern och det verkar inte fungera något vidare när det ska över till Heron. Saknar funktionen "Oläst E-post" :)

16. caviar

caviar Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det här med att telefonen skall klara Exchangesynkrionisering med lösenordsskydd aktiverat är en dealbreaker för mig. Någon som kan bekräfta att man fullt ut kommer till rätta med detta problem om man använder Road Sync? Åtminstone måste kalender och e-post fungera.

17. Benost

Benost Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Road Sync funkar numera med kontakter/Epost och kalender. Jag har kört den i några veckor. Jag använder inte kalenderfunktionen fullt ut men kalenderbokningar syns/reminders finns. dag/vecka/månadsinställning, finns en funktion som heter agenda som jag inte utforskat. Mitt ftg kör också Exchange med lösenordsskydd. 1:a versionen jag tog hem synkade inte telefonnummer i kontakter men 2:a trialversionen funkade.

18. egodeus

egodeus Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur tusan köper man RoadSync? Har en användare som tyvärr lider av en bugg i den inbyggda exchange-kopplingen. Han får multipla entries i kalendern, fast bara i telefonen. Inte i outlook, så någonting i synken funkar inte som det ska.

Tänkte då, för att komma runt problemet, köra RoadSync. Det verkar tyvärr som man bara kan köpa det via Market och den är ju inte ännu tillgänglig i Sverige.

19. MagnusM

MagnusM Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inte lyckats få igång RoadSync med lösenordskrav. Men jag körde på deras beta för en månad sedan. Kanske något har förändrats sedan dess?

20. UncleRedz

UncleRedz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fått någon klarhet i om kalenderbokningarna fortfrarande riskerar att bli förstörda/strippade på inbjudna personer? Jag har råkat ut för samma sak ett par gånger med min vanliga HTC Magic build 2.16.401.5. (Såg att det finns en 2.17.)

Det verkar som om det inte är alltid som bokningarna blir strippade på inbjudna personer, bara ibland. Vet dock inte under vilka förutsättningar som felet inträffar. Jag synkar bara kalendern, inte kontakter eller mail och företaget kör på Exchange 2007. Har dock stängt av synkningen nu då jag inte vågar riskera fler korrupta mötensbokningar. :mad: