ActiveSync / Exchange

Discussion in 'Allmänt' started by MagnusM, May 31, 2009.

1. MagnusM

MagnusM Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej! Dessvärre har jobbet hunnit ta över den mesta av den tid man har över på fritiden. Situationen kanske känns igen. :-)

Jag använder ju min kalender också så jag måste skapa ett testkonto där jag utför testerna, jag vill inte riskera mina bokningar. Ska försöka under morgondagen.

Angående när den strippar så verkar den inte göra det på första synken utan efter ett par synkar. Mycket märkligt. Jag ska ta kontakt med HTC igen för att se vilka planer de har.

2. MagnusM

MagnusM Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Peppar, peppar... har satt upp ett testkonto och den har inte förstört de testbokningar jag har gjort. Än... Jag låter den synka under dagen och så återkommer jag.

3. MagnusM

MagnusM Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Skam den som inte vågar... efter ett par timmar utan problem så kör jag nu på mitt riktiga konto. Jag återkommer om det blir problem.

Edit 14:52: Det är fortfarande ok, inga möten är trasiga. Härligt!

Edit 14:57: Jag kör HTC Mail for Android, version: 1.0.1.61267. Har en kollega på ett systerföretag som kör HTC Hero hårdvaran med senaste uppdatering från HTC. Ingen root, etc, utan vanlig rom. Och han har inte heller problem. Han kör mot en helt annan Exchangemiljö så då har vi 2 olika hårdvaror (Magic & Hero) som fungerar.

Dock så finns inte stöd för Microsoft säkerhetskrav.

Last edited: Oct 6, 2009
  4. UncleRedz

UncleRedz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter mycket lovande! För att vara helt på det klara, så om jag förstått det hela rätt så kör du nu på "HTC Generic 2.73.405.5", som är en ROM för Hero? Men är in flashad på din HTC Magic?

Så man kan anta/hoppas att det som dom fixat i den ROMen även kommer med i nästa Magic ROM som släpps.

5. MagnusM

MagnusM Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Precis. Jag kör TheNano's ROM 2.73.405.5 på min Magic. (vilket är en HTC Magic, 32A)

Det är samma som senaste uppdateringen till Hero med andra ord.

Hurvida det blir en ny rom för Magic som kommer från HTC, det hoppas jag också på. :-)

Nu, efter många timmar så har jag fortfarande inga problem med trasiga kalenderbokningar.

6. Tantfarbror

Tantfarbror Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror mig känna igen felet, inte från Android-lurar men andra system. KAN eventuellt ha med tidsinställningar att göra, inte hundra på det, men jag har sett att kalenderposter kan dubbleras vid intilliggande klockslag. Värt att prova?

7. egodeus

egodeus Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Verkar som problemet ligger i att den tror att min hemmaort är sarajevo och det är gmt+1. Under sommartid är väl sverige gmt+2.

Får se om detta löser problemet på sikt nu. Har slagit av att den automatiskt identifierar vilken tidszon jag är i och har statiskt satt den på gmt+2.

Uselt om det är så HTC. Riktigt uselt!

8. MagnusM

MagnusM Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har en kollega som kör en Dream med TouchDown. De har löst säkerheten på så sätt att man måste logga in när man kör applikationen. Då den lägger applikationen i bakgrunden så är det i princip bara när man startar den som det behövs.

Jag har inte testat produkten själv, men han säger att det fungerar bra och är bättre än RoadSync som laggar ner hans telefon.

Den kostar givetvis en slant men man har 5 dagar på sig att testa alla funktioner.

http://www.nitrodesk.com/
    http://www.cyrket.com/package/com.nitrodesk.nitroid

9. caviar

caviar Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ser lovande ut! Har du hunnit testa själv än? Fungerar det för dig så vågar jag nog köpa mig en Hero.

10. MagnusM

MagnusM Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej, har inte testat själv och nu har jag lämnat ut telefonen till en av våra anställda. Men det fungerar med TouchDown då han kör mot samma server som jag.

11. peli

peli Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det någon som sett till en möjlighet att söka i exchange globala adressbok som man kan på en windows mobile?

12. MagnusM

MagnusM Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

13. Speedwest

Speedwest Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror jag blir galen.

Ska försöka synkronisera alla mina sim-kontakter till mitt exchange-konto men det fungerar inte. Har letat runt på många olika sidor men inget verkar hjälpa. Någon som vet hur man ska göra?

Sync med kalendern och mail fungerar hur bra som helst.
    Adderar jag en ny kontakt i "mailen" så laddas den till telefonen men inte vice versa.

Kör HTC Hero och hittar inga inställningar för att exportera alla befintliga kontakter till exchange-kontakter.

14. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

15. MagnusM

MagnusM Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Glada nyheter! HTC Desire & HTC Legend har med HTC's egna uppdatering fullt stöd för Remote Wipe och PIN.

Remote Wipe rensar hela telefonen och PIN kräver PIN på hela telefonen och inte bara applikationen.

Jag har uppdaterat Wikin:
    https://swedroid.se/wiki/index.php/HTC_ActiveSync_/_Exchange

16. maggy

maggy Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej... här sitter man med en ny fin HTC Desire och vill synka mot exchange servern på jobbet... men jag får inte in certifikatet *.cer i luren så jag kan synka!
    Någon som har tips om hur jag skall göra?

17. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Tror inte det går att få in ett cer, bara p12, (så är det på Spica iaf) och cer går mig veteligen inte att konvertera till p12 då det inte innehåller någon private key.

Kör ni inte OWA på exchangen?
    Det borde gå att ansluta dit i så fall?

/qsec

18. Slangaren

Slangaren Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Jag får till synk mot exchange.
    Dock får jag bara in foldern "contacts och inte mina "underfoldrar" av contacts.

Tycker också att folderhanteringen är kass vad gäller mail. Borde kunna se liknande ut som i outlook med +tecken där man kan öppna och stänga träden.

Finns det bättre appar för mail och contacts än Desirens egna?

19. tofen

tofen Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ett ett par exchange problem jag inte lyckas lösa.

För det första så verkar det omöjligt att skicka mail. Vad jag än gör så får jag bara upp "E-postadressen är ogiltig..." varje gång den försöker synca. Det spelar ingen roll om jag sitter på WLAN eller 3G, samma sak överallt.

Sen så har jag problem att få den att synca överallt förutom på mitt eget WLAN hemma. Den syncar inte på WLANet på jobbet, och den syncar inte över 3G, varken automatiskt eller manuellt.

Vad gör jag för fel?

20. MagnusM

MagnusM Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har testat Android 2.2 (FRF91) via Emulatorn. Det är ett par problem med FRF91 som gör att man måste anpassa sin policy. Synd...

Länk till Google