Diskussion: Äntligen Jelly Bean! Diskussionstråd för alla som uppdaterat HOXen

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av -WR-, 5 dec 2012.

1. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Du skall hålla in power, och sedan hålla in den medans du trycker på hemknappen.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

fwipfiwp gillar detta.
  2. gyllen

gyllen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Eller trycka in power +volym ner samtidigt.. Och hålla kvar ett par sekunder

Sent from my HTC One X

Ultradox och fwipfiwp gillar detta.
  3. Ultradox

Ultradox Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Yes det gör jag.

4. Ultradox

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hade aldrig provat att hålla nere dom ett litet tag. Men se då funkade det. :)

5. Ultradox

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Skärmlås pinen har jag aldrig provat förut, men testade nu och då fick jag också ett litet skumt tangentbord.
    Sim pinen vanliga stora.

adzadz gillar detta.
  6. Ameneon

Ameneon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tyckte först rätt väl om uppdateringen; det visuella är små ändringar men alla bidrar att göra UI'et snyggare efter min mening. Efter som tiden går så är det rätt många smågrejer som stör dock;

1) När jag kopplar telefonen på USB via docking eller sladd så får jag inte längre upp valen (ladda, montera som disk, synkronisera etc) utan den går direkt till "usb felsökning" och jag kan inte få upp denna skärmen. HTC Sync ser (därför?) inte längre telefonen och när jag på jobbdatorn valde att installera sync manager så har inte denna något val jag kan komma åt iaf för att synkronisera outlook-kalendern o.l., bara musik och videofiler och allting jag inte önskar synka.

2) Batteriförbrukningen verkar ok, sparläge är ok när man inte använder telefonen till något speciellt, men jag har blivit van vid att använda den som en smartphone och gör olika grejer. När telefonen används aktivt, t.ex web browsern (bara testat chrome, inte den innebyggda) så verkar den dra rätt mycket mer ström. Även andra apps verkar dra mer, iaf går batteriet riktigt snabbt ner när den inte bara ligger åt sidan.

3) Av nån anledning så bryr luren sig inte om att jag sätt ringtoner och volym på båda ringsignal och meddelanden och grejer, den vibrerar i alla fall. Vibrationen är förstås avstängd i inställningarna.

4) Jag får inte längre ljud via htc's egen docka, oavsett avspelare, ej heller larm. Att jag inte får ljud på musik och video stör mig inte då jag endast mycket sällan använder dessa, men att jag inte får ljud alls på larmen är mer besvärligt då jag förlitar mig rätt mycket på telefonen för just detta och det är mest praktiskt att ha telefonen i dockan för att ladda under natten.

Dessa är alla egentligen småproblem (fast batterianvändningen är lite betänkningsvärd, jag skulle uppskatta den är nära dubbelt av vad den varit innan, när telefonen används aktivt), men snyggare och snabbare telefon uppväger bara dels intrycket av en inte helt lyckad uppgradering..

Last edited: 13 dec 2012
  7. Ameneon

Ameneon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

För mig fungerar den nya, men allt den låter mig synca är mediafiler, vilket jag personligen inte är intresserad i, så...men men.

8. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

De två första sätten funkar numera på min HOX :)
    Måste ha löst sig med JB. Innan var det bara power + hem som funkade.

9. Kronan

Kronan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fått lite problem efter denna uppdatering.
    Samtals ljudet är riktigt högt även fast jag har den på lägsta,
    Endel appar som mx player funkar inte längre, Android-versionen stöds ej.

Hur kan jag rätt till det tro?

10. lagge

lagge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har samma problem, kör med pin och får upp de små knapparna, har också SwiftKey tangentbordet :-(

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

11. vitkanin

vitkanin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Läs igenom tråden så står där vf och hur du rättar till det...

12. jlarss

jlarss Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag stör mig grymt på felet med "Jag" osv i ordlistan som inte finns med längre. Dessutom så fungerar inte lampan i Handelsbanken appen längre. Jag har läst att det är fler appar som lider utav samma problem. Grymt störande. Någon som har en lösning på den sista?

13. carlin

carlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Kanske har missat något, men jag kan inte längre skicka bilder via mms... Klickar jag på dela i Quickpic så finns inte meddelande kvar längre... Alla andra alternativ som jag inte behöver finns kvar men inte det jag behöver.

Finns det något fix?

14. loppis

loppis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det mesta blev bättre med uppdateringen, men en sak undrar jag över - sen uppdateringen så hänger sig luren i nån sorts uppdatering (cirkeln med pilar, ni vet) och jag kommer inte ut på nätet via min wifi här hemma, vilket aldrig var något problem förut. Någon som begriper varför? Problemet löser sig lätt via omstart, eller genom att jag tillfälligt går över till min leverantör (Telenor) men det är irriterande!
    Och så en helt annan sak - lönar det sig att roota min HOX, och har någon en snabb länk till det i så fall (detta forum är stooort...).
    Tack på förhand och god fortsättning på helgerna!

15. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Ta bort din WiFi-anslutning och skapa sedan en ny.

Inställningar > WiFi > Låååångtryck på din anslutning > "Glöm nätverk", rensa även bort ev andra.

Sök sedan igen och koppla upp dig med en ny ren anslutning.

loppis gillar detta.
  16. Ior

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag har också märkt det! Tror det är Handelsbanken som måste uppdatera sin app, så det är bara att vänta :ehm:

17. loppis

loppis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack plun, nu flyter det på som förut!

18. spionas

spionas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Att glömma mina nätverk hjälper tyvärr inte mig. Det som hjälper är att stänga av WiFi för att sedan sätta på det igen. Ingen hållbar lösning...

Någon som har idé på åtgärd?
    Tack på förhand.

19. Ior

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Lite småproblem som jag fick med JB försvann helt efter att jag gjorde fabriksåterställning, så det borde du kanske göra. Det suger fett att krångla med fabriksåterställning, jag vet, men det är faktiskt värt det :) Hela telefonen blev perfekt!

20. spionas

spionas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tack, men har gjort tre fabriksåterställningar efter att volymen krånglade efter första. Kanske får bli en fjärde... Stön.