Äntligen reklamerat

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av sepipe-l0, 31 maj 2011.

  1. Gyns

    Gyns Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Felet med GPS:en kom dag ett med Gingerbread på Optimus 2X. Veckan efter Gingerbread visste supporten om att GPS:en inte låste som den skulle (bara förnamnet tycker jag). Redan då hänvisade dom till en lösning var på gång om någon vecka!! Det är så dom jobbar (idioterna). När kom gingerbread, det var väl inte för någon vecka sedan? Fast det är klart LG har säkert en helt egen tidräkning än övriga i världen.
     
  2. Gyns

    Gyns Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har pratat med supporten fast jag för länge sedan lyckats bli av med min mot en SGSII som för övrigt är skitbra. Dom bekräftar att det är problem i mjukvaran för GPS:en. Dock så drabbar det inte alla. Med andra ord verkar det som om det kan uppstå under själva uppgraderingen till Gingerbread. Jag hade gjort allt för att bli av med den om ni har detta fel. Det är ett jätteläge för er att få ett utbyte. Lätt att visa för butik, LG har bekräftat osv osv. Om dom hittar felet på mjukvaran och lyckas göra en uppdatering så är ni tillbaka till ruta ett med mer suspekta fel som inte går att reklamera på ett enkelt sätt.
     
  3. bumpas

    bumpas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Anovo (numera Regenersis) har efter en lite förfrågan sagt att de väntar på en lösning på GPS problemet ifrån LG, de förväntar sig en lösning inom 5-10 arbetsdagar. Om de har rätt, så kommer det en uppdatering till alla oss LG ägare som förhoppningsvis ordnar GPS problemen för oss.

    Tyvärr verkar det som om de håller på telefonen tills dess...

    Oklart vad som händer om det inte kommer en uppdatering, men nu säger ju iallafall två källor samma sak, vilket inte är helt fel!
     
  4. Tobbe_95

    Tobbe_95 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Såja, då var även min reklamerad. iPhone 4S påväg :)
     
  5. Taskman

    Taskman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    1 045
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P9P XL Porcelain 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P9P XL Porcelain 256GB
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 3:
    ROG Phone 6
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S5 Pro, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    Det finns ju något som heter skälig tid också. Osäker på hur långt det är men har för mig konsumentverket säger max tre veckor sen kan du begära en annan lösning

    Hoppas det löser sig på ett eller annat sätt i alla fall.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  6. droidzzz

    droidzzz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Syma mobile
    Telefon:
    Iphone 12 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Syma mobile
    Telefon:
    Iphone 12 mini
    Hej

    Nu har telefonen varit inne 2 gånger och tänkt att lämnas in för reklamtion i veckan.
    Men idag hände det som inte fick hända skärmen sprack. Jag hade skärmen inåt i jeansfickan och har inte tappat den.
    Har ingen extra försäkring förutom garantin.

    Någon som vet om den kommer att gå att reklamera?

    Sent from my GT-P7510 using Tapatalk
     
  7. bumpas

    bumpas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kort story: Telefonen reklamerat med 25% nyttjandeavdrag.
    Lång story: Tog ganska lång tid och gick nog igenom eftersom LG hade skrivit brev till mig och bekräftat felet. Sedan tog det ännu längre tid att få en ansvarig på butiken att prata med andra personer vad nyttjandeavdraget skulle bli. Dock så vill jag ge en eloge till butiksansvarig på butiken som var hjälpsam, de andra säljarna hade inte lika mycket koll kan man lugnt säga.

    Om nu den sista uppdateringen hjälper för GPS problemet kan jag tänka mig att uppgradera flickvännen till en O2X, så jag hänger kvar inom forumet.
     
  8. Mäd

    Mäd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ghhhhffs!! Här du också 3 som operatör??
    Jag är nämligen där nu med bara att jag väntar på svar från 3 om jag får ta annan modell eller samma som jag hade innan? Tro fan att jag inte vill ha en ny jävla skit LG??
    Kan dom tvinga mig eller kan jag kräva en annan modell? Please jag behöver backup!
     
  9. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 440
    Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jag är relativt säker på att så länge de har LGn i lager så har du inget att säga till om, då är det den som gäller. Däremot så är det väl upp till butiken att vara schyssta...
     
  10. bumpas

    bumpas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nej, Tele2.

    Som tidigare inlägg så är det upp tilll butiken att bestämma hur de vill göra. Antingen ge en ny telefon av samma modell eller en annan.

    Lycka till!
     
  11. Mäd

    Mäd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för era svar och jag fick som jag ville!!!
    Nu ska jag prova den där jävla iphone haha ;-)
    Bättre att testa än att vara nyfiken och om jag inte gillart så har jag förlängning i höst och kan ta ut en ny/valfri modell igen ;-)
     
  12. vardagsrum

    vardagsrum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    jaaa, äntligen gick reklamationen igenom. fjärde gången jag lämnade in den, varan den senaste tog 3 veckor..
    Fick dock byta rakt av mot en Xperia S så jag är nöjd :) Speciellt eftersom det var ett år sen jag köpte lgn.
    Kan tillägga att det var hos Elgiganten jag köpt lgn, dom har varit bra att ha att göra med, inget tjaffs.
     
  13. affe

    affe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Å där blev jag av med mig LG...Phonehouse köpte tillbaka min eftersom LG skicka bara nya telefoner....blev en Xperia S för min del....Vilken skillnad!!!<3
     
  14. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    748
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Nån som köpt av Dustin och fått lämna tillbaka den?
     
  15. Mollan

    Mollan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    Vet flera som skrivit antingen i denna tråden eller i alla fall här på forumet som reklamerat sina till Dustin. Så det är nog bara att börja skicka in den så får du välja en annan efter 3 vändor.
     
  16. AndreasLjung

    AndreasLjung Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Någon som reklamerat hos Katshing? Börjar bli så ruskigt trött på skittelefonen nu så vill just nu bara bli av med fanskapet -.-