Äntligen reklamerat

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by sepipe-l0, May 31, 2011.

1. mcnuggz

mcnuggz Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

LG är nog inte sämre än nån annan tillverkare(eller jo, kanske) SE ville också inte veta av att det skulle vara dom som gjort fel när deras xperia X1 (windows slidemobil) sprack på typ 6 ställen.. kolla den tråden på xda, jag hade problem det precis som alla jag känner som hade en, det slutade dock med att man fick det fixat på garantin, jag lämnade min 3ggr och fick således ett nytt "sales-kit" eller vad det heter(helt ny i kartong) fast det sålde jag eftersom jag visste att problemet kvarstod, det var ju trots allt konstruktionsfel, SE ville väl skylla på HTC som tillverkade den åt dom.

Min HTC hero gick högtalaren sönder på 3ggr på 3 olika telefoner, varav 2 flång nya och en som jag köpte begagnad.
    Min X10 mini gick högtalaren sönder i också, men det orkade jag inte bry mig om, det var bara ringsignalen som blev lite rosslig i halsen :P

Jag hoppas att i framtiden kanske företagen börjar tänka lite på sina kunder och inte bara på pengar och dessutom anställer folk med lite yrkesstolthet osv.. då kommer världen bli en mycket bättre plats!

2. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också en Optimus x2 så går också i väntan på en lösning på problemet. Men allt är inte svart och vitt, lösningen kanske inte är enkel? Men dom jobbar ju iaf på det och som jag skrev så kommer jag ansluta till den arga moben och ge mig på dom med facklor och högafflar om det inte kommer en lösning.

Mvh J

3. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    den släpptes för ca. 3 månader sedan och vi vet att dom jobbar på det

4. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Exakt! Ditt inlägg att "felet är väl att folk verkar förvänta sig att lg ska lösa problemen över en natt" stämmer ju inte riktigt.

Att LG jobbar på att lösa problemet tror jag på när jag antingen får uppdateringen eller läser någon pressrelease eller liknande från LG. Information från någon Italiensk LG-blogg, Facebooksida eller uttalanden från supportpersonal duger inte.

5. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp och skillnaden är att jag väljer att tro på att dom kommer med en uppdatering. Blir det inte så kommer jag också ansluta till skaran missnöjda och kommer driva hårt för reklamation.

Mvh J

6. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Hur länge är du beredd att vänta, innan du tycker det gått för långt (som många redan verkar tycka)?

7. Telefon

Telefon Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror ni att felet beror på mjukvara, eller kan det röra sig om hårdvaran? Funderar nämligen på att införskaffa en begagnad.. tänkte det kunde vara värt, om det nu kommer en uppdatering. Men om det är hårdvara är det ju pengar i sjön.

8. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

så blir det när man köper budgetlur...tur att du fick lämna tillbaka skiten. har en polare som också reklamerat den

9. Sir Anselm

Sir Anselm Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min är på väg tillbaka från Anovo. Mina problem: Ett fåtal låsningar under laddning på natten. När telefonen startades igen, även om jag startat om den av andra skäl, så hittade den inte nätet. Fick starta om den 5-6 ggr,

Anovos kommentar:

Någon som vill satsa pengar på om problemen verkligen är borta?

10. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu är det bekräftat att även jag kommer få en SGII dock får jag betala mellanskillnaden på 700:- vilket för mig är ett billigt pris för att bli av med huvudvärk. Inte ens en batterilucka kunde LG bjuda på som kompensation, och det ingår i garantin!

Jag rekommenderar ALLA som har problem att ALDRIG NÅGONSIN ge upp hoppet! Fan va dåligt av LG! Aldrig mer! Men jag kommer självklart följa er och se hur det går med era problem.

Lycka till alla!

Peace & Love

11. sepipe-l0

sepipe-l0 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad skönt att det är fler som lyckats! Jag hade inte heller gnällt för mellanskillnad på 700! Dock blev jag kompenserad sammanlagt 1500 istället!
    Hoppas verkligen fler förljer vårat exempel.

12. Jakob

Jakob Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fick igenom min reklamation nyss jag med. No more LG2x.....

Faktum är att jag trivs ganska ok med min lilla X10 mini. Den är slö men iallafall stabil och har dubbla batteritiden mot min O2x.

/Jakob

13. HMB

HMB Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Lämnat in min för tredje gången nu med samma fel, har sagt att jag vill häva köpet. Håller tummarna för att reklamationen går igenom :)

14. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag håller mina tummar också. Ska nämligen återställa min mobil nu. Har fan fått nog av alla problem som bara kommer och går, ska försöka snacka mig till en SGS2.. :-P

15. HMB

HMB Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur många gånger har din varit på service? För att lyckas häva köpet (i princip garanterat) så måste mobilen ha varit på service 2ggr innan för samma fel alt. 3ggr ifall det har varit olika fel. Verkstaden måste även ha (försökt) åtgärdat felet varje gång den har varit inne, har den kommit tillbaka med IFK (inget fel konstaterat) någon gång så räknas det ej som ett giltigt servicetillfälle. Lycka till hursomhelst!

16. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Den har inte varit inne alls. Det jag fruktar är att de inte ska hitta något som helst fel på den trots att det verkar som den har det.. Hur ska man bevisa något så spontant som random reboots och frysningar liksom?

17. Jesper E

Jesper E Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det bara jag som upplevde att alla större problem med telefonen löste sig med att flasha CM7? Kommer nog inte reklamera denna telefon tack vare CM.

18. Jakob

Jakob Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Näe, vänta här nu!

Jag fick min telefon återköpt till inköpspris utan att den varit på service alls. Genom att beskriva situationen för servicechefen på min ÅF så insåg han ganska snart att det bara är slöseri med resurser och tid att skicka telefonen fram och tillbaks till service när LG erkänt att det inte finns en fix än.

Dvs, med en logisk och strikt argumentation kommer man ganska långt. Jag har heller ej hotat med konsumentlag etc etc utan bara rationellt förklarat att jag aldrig kommer bli nöjd då en lösning på mitt problem saknas.

mvh
    Jakob

19. HMB

HMB Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om det är inom 7 dagar så gäller DOA (dead on arrival) och då brukar det aldrig vara problem att få återköp. Företaget har dock inget krav att ge ett återköp efter 7 dagar, trots att det som i detta fallet kan verka hur logiskt som helst (vilken kund blir glad av att skicka in sin mobil på service 3ggr samtidigt som han/hon vet att det ej finns någon lösning på problemet?).

Självklart finns det fall när kunder får igenom sina viljor trots att dom ej har lagen på sin sida, men det är betydligt mer undantag än regel.

20. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Lagen säger ju dock inte 3 reparationer..
    Däremot 3e ggn samma fel uppstår.