Diskussion: Äntligen så funkar ID3-tagg + equalizer tillsammans med SGS2 och SE MW600

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av robinofstockholm, 6 jun 2011.

1. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Drar ju lite då du måste ha bluetooth igång men tror inte du kommer märka någon större skillnad, jag själv brukade gå hela dagar med headsetet inkopplat och hade ungefär samma battaritid kanske skiljde någon timme

2. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Har lite problem med MW600 sen jag köpte SGS II..

Det går INTE att byta låt, pausa eller spola i varken Poweramp eller originalspelaren (från headsetet dvs). Sedan har jag aldrig sett någon låttitel i den som ni i denna tråden.

Någon som vet hur man igång skräpet? Fungerade finfint till SGS..

Last edited: 29 jun 2011
  3. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Rekommenderar att återställa Headsetet

Uploaded with ImageShack.us

4. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Så här kopplar du ihop din SGS med MW600

5. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    tack för hjälpen men det verkar helt dött tyvärr :/ Återställde headsetet. Funderar på om det är nåt med telefonen typ att nåt av Samsungs pissprogram tar över headsetet på något sätt...T ex det värdelösa programmet som startar om man trycker på samtalsknappen..

6. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

En kontakt med SonyEricsson's Kundtjänst vore då på sin plats.
    De har även en live chatt

Kontakt - Common - Sony Ericsson

Du har officiellt 1 års garanti på dessa hörlurar då dom räknas mer än bara typ. hörlurar.
    http://www.sonyericsson.com/cws/support/accessories/detailed/warranty/mw600?cc=se&lc=sv

Och om garantin har gått ut.. så är det mycket värt att köpa ett nytt sådant. Priserna har sänkts rejält. Finns numera ett mycket snyggt vitt headset med vita lurar om du inte vill ha ett svart

Se pris på Prisjakt
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=550834

7. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Gå in på din SGS2

Inställningar - Trådlöst och nätverk - Bluetooth inställningar

Klicka i rutan Bluetooth så att Du ser om ev. en MW600 är sammankopplad med din SGS2
    Om du ser att den finns så trycker du på MW600 och håller i det tills du får en meny
    Anslut
    Avbryt sammankoppling
    Alternativ

Där kan du ta bort ev. sammankoppling och försöka installera om headsetet igen via stegen som jag gav dig tidigare

8. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Nu glömde jag att ta med headsetet till jobbet tyvärr, hade ju tänkt att testa lite ikväll men får bli imorgon.

Iaf, har testat att ta bort hela anslutningen och sedan resetat headsetet. Sedan när man kopplar inte blir det samma strul igen.

Det står "inkopplad till medialjud" typ, och allt fungerar, utom just att pausa och byta låt. Det kommer en "next" eller "prev" symbol på skärmen när man gör det, vilket får man att tro att det är något annat strul t ex med Poweramp. Dock har jag samma problem med den vanliga musikspelaren. Tänkte testa fler spelare imorgon. I poweramp har jag iklickat att headset kontroller ska fungera. Provat att sätta på o stänga av och döda programmen etc ^^

9. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag kan inte uttala mig om det fungerar med andra spelare. Jag har kommit till stånd att den standardspelare som ingår i SGS2 är bäst då den har en Equalizer som fungerar suveränt med denna MW600.. och dessutom så får jag in i stort sätt alla mina albumbilder blixtsnabbt via ett gratisprogram Cover Art Downloader på Android Market. Orkade inte krångla med en massa andra spelare. Så standardspelaren känns mycket bra då man har i stort sätt allt som man behöver

Jag är mycket NÖJD med min ljudupplevelse. Har mycket högt ljud i mina lurar och framförallt så har man en equalizer som fungerar just med detta MW600 tillika man ser i displayen vilken låt som spelas

10. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Ja jag har provat standardspelaren lite nu och den är mycket bättre än vad den var på SGS. Dock hittade jag inga inställningar för Bluetoothheadset, så jag antar det bara ska fungera utan att man går in i några inställningar eller något?

edit: Sen ser jag inte låttitlar med Samsungs spelare heller. Hm.

11. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag gjorde en total formatering på min telefon då jag köpte den i butik med den senaste programversionen. Sen dess så har min SGS2 fungerat felfritt, inget lagg, inga problem med bluetooth, uppkoppling via nätet och PC, FB, Kamera, Video mm.. listan kan göras mycket lång

Jag är hittills helnöjd över förväntan..

Betr. koppla samman telefonen med min MW600 gick smärtfritt.. tog 1 min och sen var jag igång. Det är så det ska vara. Zero krångel !!

Krångel med sin telefon? sånt hatar jag.. och skulle den krångla så går jag över till en Iphone... SGS2 köpte jag av många anledningar att den var fullsmockad med kvalitativa lösningar och "gladast" blev jag att det var så suveränt ljud i den när man lyssnar på musik. Kan jämnföras faktiskt med iPhone och iPod.

Jag är ytterst försiktig att uppdatera soften på telefonen eftersom den fungerar FELFRITT.
    Man behöver faktiskt inte ha allt då det väger emot att man kan få en ostabil telefon. Onödigt att ustätta sig för detta när det är noll krångel

12. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Kul att du är nöjd, det är samma här ;) Jag uppdaterar dock en del, uppdaterade till senaste via Kies och sen dess har det bara fungerat ännu bättre :) Kollar på root och sånt får se om jag orkar med det. Vill ju kunna stänga av signalen när batteriet laddat fullt och även ladda ner app som tar bort alla irriterande Ads. Men inte orkat roota än, det var mer komplicerat än förr i tiden o_O

edit: Ja nu var ju detta lite OT. Men ska sitta med headsetet imon och kolla lite mer ;)

13. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

OT eller inte.
    Du tillför nåt till oss alla.
    Tycker att det är så det ska vara på ett Forum.
    :money:

14. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Hehe ja. Du med :)

Rensade data i Poweramp. Hjälpte ej. Testat Samsungs igen. Resetat headsetet flera ggr och tagit bort anslutning flera ggr och addat.

Ser fortfarande inte låttitel. Kan inte heller pausa eller byta låt med headset. Något är väldigt konstigt.

Robin, du har ju äldre rom om jag förstått det rätt? Är det någon som kör med MW600 och KF3 som kan testa? Funderar på om det kan vara problem med den nya romen eller nåt.

15. Marie71

Marie71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag hade detta headset till min Sony Ericsson w705 som jag hade innan jag köpte Samsungen, och jag älskar detta headset så döm om min glädje när jag insåg att jag kan använda det även med samsungen. Ibland ser jag låttitlarna och ibland inte, ibland "glimmar de till" i headsetdisplayen men försvinner. Men jag bryr mig inte om det. Jag vet vad jag lyssnar på. :)

Ljudet från Samsungen i lurarna är faktiskt högre och bättre än från min Ericsson. (Lurarna jag använder är original som kom med headsetet, jag är glad att det är sådana där istoppsgrejer som standard istället för den där andra snäcktypen. Den kan jag inte ha till mina öron, mina öron är för små! Dessutom läcker de ljud till omgivningen, det gör inte istoppsgrejerna! :) )

Med Samsung S2 och mitt headset är jag supernöjd. Perfekt kombo.

16. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Trist att det inte fungerar iaf för dig.
    Jag har en org. version av min soft och har ingen anledning att rota den

Förmodar att jag har version 3 av SGS2 standard ROM

Last edited: 30 jun 2011
  17. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Kan bara hålla med dig att det är verkligen bra ljud i dom.
    Dessutom så fungerar SGS2 equalizer om man vill förbättra ljudupplevelsen !!

18. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Ja du har KE2. Jag har KF3 som släpptes för några dagar sen. Skulle ju kunna vara ett romproblem, man vet aldrig. Behöver nån mer med KF3 och MW600 som kan pröva ;)

19. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Skulle synca min Outlook via Kies och av en anledning så började Kies uppdatera min telefon med KF3. Blev irriterad lite men vågade inte stoppa processen.. utan den höll på i typ 7min.... så nu har jag iaf samma version som Du.

Fungerade iaf smärtfritt, ska formatera om min SGS2 imorgon så att man får en ren telefon (och med inga lagg förhoppningsvis)

Meddelar hurvida stabilt det är med MW600 med denna KF3

Så här ser min programinfo ut på SGS2

20. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Ok ja nu har vi samma rom. Testa att parkoppla och kolla om next/prev/pause fungerar fortfarande :P