Nja nu förenklar du lite. Jag skrev att både S4 mini och Z1 inte klarade av att öppna en fullstor hemsida utan att frysa med deras respektive standardwebbläsare. Eftersom det är två olika mobiler med två olika webbläsare som visar samma fenomen så styrker det väl teorin att det är OS:et som ligger bakom? Särskilt som jag så tydligt känner igen det från min tid med Galaxy S.
Angående skillnader mellan tillverkarna så är den snarast löjlig idag. Alla köper det värsta som finns och trycker in i varsitt skal. Sedan är det bara att marknadsföra.
Det som utmärker just Z1 compact är att den har just det värsta i ett vettigt format. Jag är fortfarande rejält sugen på den, men jag är orolig att jag ska bli besviken på lagget.
I grunden har jag inget emot android, men man måste kunna se objektivt på saker. Alla produkter har för- och nackdelar. Android svaghet är lagget, IOS har begränsat hårdvaruutbud, höga priser och är mer inlåst, WP är också inlåst och har ett sämre apputbud, men å andra sidan större hårdvaruutbud och fint flyt.
Last edited: Jan 27, 2014