Är android fortfarande laggigt?

Discussion in 'Allmänt' started by Kate, Jan 25, 2014.

1. Spindrift

Spindrift Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kolla miui v5, bygger på cm11 och är 4.2.2 det ui't gillar jag och kommer att bli mera poppis framöver. Inte fritt från issues det heller men...

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Vilken version använder du? Länka gärna XDA.

Jag är sugen på att dra in det igen. Det var nåt som inte funkade, som jag blev lite förbannad på, men jag saknar det allt lite ändå :)

Lite OT men jag måste fråga.

3. flat7

flat7 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Anledningen till att jag valt att köpa en ipad istället för en android platta är inte bara det att android har sämre respons utan fraförallt apputbudet som är bättre för ios. Då pratar jag framför allt inom min bransch (musik produktion). På det området laggar android lååångt efter. Nog om det. Jag håller med om att android som system är mycket trevligare att jobba i och det går ju faktiskt att göra vad man vill på det sätt man vill. Hantera filer etc. Men det faktum styr inte mitt val av system utan det är till syven och sist ändå apparna som är viktigast i plattan. Jag kör så klart kinesisk 5" fhd som telefon!

Skickat från min neken N6 via Tapatalk

Last edited: Jan 30, 2014
  4. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Får man fråga varför man använder en Ipad till musikproduktion när det finns datorer? Detta är ingen sarkastiskt ställd fråga, jag undrar verkligen.

5. flat7

flat7 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo jag har med den när jag undervisar elever. Vi kör bakgrunder som jag gjort i sessionband och garageband mfl. Använder den till en egen övning också med samma program. Ett annat användningsområde är som portabel inspelningsstudio!

Skickat från min neken N6 via Tapatalk

6. Kate

Kate Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu sitter jag här med min Z1 Compact. Samma flyt som WP är det absolut inte, men jag måste ändå säga att jag är nöjd. Det fungerar tillräckligt bra.

Verkar som hårdvaran som krävs för att driva android på ett bra sätt nu finns. Tidigare laggade det mycket värre.

7. Maverickgoose

Maverickgoose Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag trodde att vi kom fram till att det inte handlade om hårdvaran (räkna bort budgetlurar dock)?

8. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Aha, en musiklärare. :-) Trevligt trevligt. Har nog också förstått när det gäller att skapa musik i realtid är helt klart iPhone eller iPad bättre. Men jag som själv är mer klassisk, så går det faktiskt lika bra med android. Jag menar alltså att skriva med noteringsprogram. Men håller med. Det är grymt ledsamt att ens favoritsystem är så usel på sin favoritsysselsättning musik. Och för delen ens framtida yrkesroll som musiklärare.

9. Spindrift

MINA ENHETER

Kan ju berätta att ios/safari/chrome har stora problem med vissa hemsidor. De crashar helt enkelt. Samma websidor funkar ua. med Android, lite skadeglädje kan jag känna.

Skickat från min Ramosi9 via Tapatalk

10. Kate

Kate Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Lyfter tråden igen. Noterade just att Google earth laggar rätt kraftigt även på Z1c.

Hur tänkte Google här egentligen? Z1c är sannolikt den kraftigaste androidenhet som ö.h.t. existerar just nu(låg skärmupplösning och S800). Varför gör man en mjukvara som ingen enhet kan köra laggfritt?

11. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Min stationära med i5, GTX 670 och 8gb ram kör inte heller Google Earth laggfritt.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

12. llama

llama Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    KateKate; Min nexus 5 hanterar earth väldigt bra.. trodde också att z1 Compact borde klara det bättre i teorin?

13. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

google earth är väl en numera nerlagd google-produkt ?
    Eller har de börjat jobba med den igen?

14. Spindrift

MINA ENHETER

Beställt en Xiaomi för att testa. Finns ju portningar till flera telefoner och de flesta funkar bra men det finns problem kvar. Tycker arr miui är intressant och kollar man på siffrorna viisar de att intresset ökar kraftigt världen över. Får återkomma när jag testat det mer om en vecka eller så.

15. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det inte en vanesak det där med touch inputen då? Jag märker ingenting av det du beskriver men jag kan förstå att du gör det som har båda enheterna. Jag blir själv frustrerad när jag ska scrolla på en iOSprodukt på grund av att den är så långsam. Man måste ju röra skärmen betydligt fler gånger för att komma till slutet av en sida jämfört med en Android.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

16. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har också för mig att iPhone har mycket längre surftid är de flesta andra telefoner.

17. 10cent

10cent Adult Droid Medlem

Operatör:
    3
    Telefon:
    Z Fold6

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Z Fold6

Sålde ju min Nexus 5 nu men när jag har båda mobilerna och jämförde flitigt så känner jag skillnaden.
    Du har ju helt rätt i att scrollningen på en iOS produkt är långsammare men i mitt tycke så känns scrollningen mer följsam med fingret, ganska stor skillnad enligt mig.
    Det är ju jättesvårt att förklara om man inte använt sig en längre tid av exempelvis iPhone 5/5s och då haft en android enhet att jämföra med. Sedan är det är ju lite som du säger om jag använder exempelvis Nexusen ett tag så kommer ju jag vänja mig vid touch inputen som den har.
    Kan också poängtera att jag enbart tycker detta när jag surfar. Om jag jämför hur snabbt det går att öppna appar, scrolla i menyer o.s.v. så känns Nexusen minst lika följsam/snabb som en iPhone 5s.

18. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det jag har märkt vid användning av en iOSprodukt är att pinch to zoom har bättre känsla. Troligen för att det inte är någon större fördröjning vid förflyttning av fingrarna.
    . Huvudsaken man själv är nöjd med nallen

19. 10cent

10cent Adult Droid Medlem

Operatör:
    3
    Telefon:
    Z Fold6

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Z Fold6

Japp pinch to zoom är också något man känner är mer följsamt på iOS. Helt klart så är det viktigaste att man är nöjd :). Det här är ju småsaker och både iOS och Android har sina fördelar respektive nackdelar.
    Men om man ska besvara frågan TS ställer om Android fortfarande är laggigt så är mitt svar helt klart ett Nej.
    Android flyter på som smör på en Nexus 5.

2l8 likes this.
  20. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med då jag också har en N5a. Jag brukar jämföra flytet med att knappa i appen miniräknaren. Ingen väntetid alls.