Är arc värd att köpa?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av flipp, 6 jul 2011.

1. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Är nöjd med min arc, efter sista uppdateringen så blev batteritiden bättre, ja rekommenderar den starkt

2. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Haha samtal är fixat för länge sen
    spel som kraschar?
    Aldrig haft det, blir aldrig varm heller
    var nog bara första firmware den blev varm med

Min åsikt då jag faktiskt ägt båda är nej arc är inte värd pengarna nu
    sgs2 är nog billig för att offra de extra pengarna för en bättre lur med en dev community
    neo är den enda se luren jag kan rekommendera nu

Sorry men det är verkligheten
    arc är inte bättre på något tyvärr :/

3. sun

sun Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kommer bara att få skit här när jag säger vad jag tycker om Arc, men jag kan i alla fall säga att jag skulle inte ens rekommenderar min värsta fiende att köpa Arc.

Kom på en sak som jag inte har gnällt på tidigare.
    Jag använder min Arc som en stationär telefon på jobbet. Det är förbannat jobbigt att prata i telefonen utan headset när laddaren sitter i.
    Hur i helvete kan man designa en telefon där laddaren kopplas in i överkant när dessutom den tunga och stela kabeln till laddaren pekar uppåt?

4. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 738
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    sun: vad är det mer som du inte gillar?

5. sun

sun Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Om kikar på min profil så kan du se mina tidigare inlägg, jag har både klagat och haft mycket problem.

6. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Det går fortare att räkna upp de saker som sun inte gnällt på. Saker som fungerar precis som det skall men som sun inte gillar utan vill skall fungera på ett annat sätt är buggar och fel något så in i helvete m.m m.m

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

7. Exodite

Exodite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Personligen är jag mycket nöjd med min arc men skulle jag köpa en telefon i dagens läge blir det en Galaxy S2 för en femhundring extra istället.

8. flipp

Mottagna gillanden:
    8 738
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tack för all feedback! Blir mer och mer övertygad om att köpa mig en Arc. Galaxy S2 har självklart bättre spec. men designen på Arc är mycket vassare. Den sticker ut till skillnad från alla andra androidlurar. Sedan gillade jag flytet när jag testade telefonen i butik och sony ericssons ui.

9. patrixen

patrixen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag sällar mig till den nöjda skaran. Har haft min i dagarna 5 och är löjligt förtjust. Innan så hade jag en HTC Magic följt av en HTC Wilfire.
    Prestanda går ju inte att jämföra. Vad det gäller känslan att hålla i telefonen, byggkvalitet, så tycker jag minsann att Arcen hakar på väldigt bra.
    Nu har jag inte som vana att sitta bända och bryta på mina telefoner, så den jämförelsen kan jag inte orda om.

Skulle några av mina vänner vara i valet av telefon skulle jag helt klart föreslå Arcen.

10. datagubben

datagubben Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

I have a Silvery Mist Xperia ARC, no visible cracks, no problems at all. Buy it!

The "blackish Samsung 2 Korean thing", looks like any other odd Android-phone out there.

SE ARC is cool, at least for a few more months and it has the lovely Flash v10.3 that the iPhone lacks. (My iPhone friends says it is not so important with flash 10.3 in the browser, ha ha ha)!

TrackID(TM) from Sony Ericsson is also very usefull for me. Large picture scrolling widget and Timescape is also OK.

And at next update we will get XLoud(TM) on our phones.

11. tomasborlin

tomasborlin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Han har inte haft några större problem vad jag vet. Iaf så tyckte jag framför allt skärmen var sjukt mycket bättre än Arc:en. Jag tyckte kvalitetskänslan i sgs2 var mycket högre. Det faktum att 1 av 3 (enligt polls) har sprickor i chassit på sin Arc borde avskräcka dom flesta potentiella köpare (hoppas SE gör något åt det). Jag har inga problem att såga något jag lagt mycket pengar på, vilket jag tror många har problem med.

flipp gillar detta.
  12. CEdlund

CEdlund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Supernöjd

Jag har supernöjd och jag har haft min sedan dagen den släpptes i Sverige...någon gång i april. Min son har en Samsung Galaxy S II så jag har jämfört ganska mycket och vad det allra mesta vinner Arcen.
    Det Samsung har bättre är bettrakningsvinkeln och om man gillar väldigt skarpa färger..ungefär som att jämföra en Samsung Tv med Sony Tv. Samsungen har skarpare färger men Sony ligger närmare verkligheten.
    Det tar väldigt lång tid att ladda Samsung vilket jag tycker är en irriternade sak.

Jag har inte haft några problem utan kan bara rekommendera Arcen.

flipp gillar detta.
  13. pingen

pingen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

är designen viktig för dig finns det inget annat svar än köp arc:-)

14. Herman8

Herman8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Håller med om färgerna på Samsung man får en känsla av tecknad film.

15. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Arc är klart värd pengarna... idag! 4000kr är helt ok för en såpass bra lur, särskilt nu efter uppdateringen som gör att videofilmningen inte längre laggar.

Topp 3
    + Samtalskvalité utöver det vanliga.
    + Kanonbra kamera och video, särskilt vid sämre ljusförhållanden.
    + Skärmstorlek

- För lång (jämför med luren jag har idag, iphone 4).
    - Plastig/kvalitéupplevelse (Jag upplevde den aldrig som plastig när jag ägde den, inte någon av mina xperia lurar... men som sagt, idag jämför jag med luren ovan).
    -Skärmupplösning (Samma för alla androider, antar att Sensation är undantagen men den har jag inte sett).

Last edited: 8 jul 2011
  16. sun

sun Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Alltså jag förstår inte resonemanget med design, för mig är Arc'ens design en av dess svagaste sidor.
    Sony Ericsson måste verkligen ha haft hjärnsläpp när de ritade Arc och gått på design före funktion

Här är några punkter:

1) det är nästan omöjligt att prata i luren när laddaren sitter i (som jag beskrev i ett föregående inlägg i den här tråden)
    2) dom har placerat hörlursutgången på sidan av telefonen så att man bryter kabeln till hörlurarna när man har telefonen i fickan.
    3) när jag har en smartphone i fickan så vill jag ha skärmen in mot benet (för att skydda skärmen), Arcen är böjd åt fel håll, så den bär man med skärmen utåt.
    4) skärmlåsningsknappen är så liten och trög att man måste få till en direkt träff med spetsen av nageln för att låsa skärmen, hur tänkte dom där?

17. flipp

Mottagna gillanden:
    8 738
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    sun: när Arcen sägs ha god design är det i meningen estetiskt tilltalande inte att den är funktionell. Av de saker du tar upp tycker jag hörlursuttaget verkar vara det största problemet. De andra sakerna spelar ingen större roll för min del iaf.

18. swematte

swematte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

sunsun. Testa invisible lock:)

19. Herman8

Herman8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Helt rätt!! design och funktion går sällan hand i hand!!

20. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag tycker du är lite väl kritisk mot en bra produkt i dina inlägg, dock kan jag inte säga emot dig på någon av punkterna ovan.