Är arc värd att köpa?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av flipp, 6 jul 2011.

1. Lulhasafotn

Lulhasafotn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

What is XLoud?

2. Swericsson

Swericsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

När kom den? Köpte min nyligen å vet inte om den redan e inlagd

3. Exodite

Exodite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Senaste uppdateringen är 2.3.3. Om din arc fortfarande kör 2.3.2 så har den inte blivit uppdaterad.

4. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Var då inte länge sen brorsan fick bli uppringd 3-4 gånger av hans polare med SGSII pga det probemet. Spel som kraschar kanske bara drabbar vissa men har ändå läst problem om det. Vad gäller Arcen är alla problem utom sprickor Gingerbread-baserade.

Arc har ett mycket bättre format än Galaxy S2 och en kamera som presterar bättre i mörker, t.ex på fest. Den är ruskigt snabb i menyer osv och har oerhört väloptimerat UI, och kommer pga dess små modifikationer från Vanilla Android kunna få uppdateringar snabbt. Kan dock hålla med om att den är aningens för dyr för att kännas värd när Neo är precis lika bra på allt. Samtidigt har jag svårt att rekommendera SGS2 när det behövs två händer för att använda den ordentligt till skillnad från Arc. Tycker därför toppsegmentet av telefoner idag inte duger i verkliga livet. 3,7" SGS2 med SE's mjukvara vore ju drömmen.

5. sun

sun Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det har gått snart 3 månader sedan 2.3.4 släpptes och än finns det inte att ladda ner till Arc.
    3 månader är i min värld inte speciellt snabbt.

6. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

räkna gärna upp ALLA andra modeller exklusive Nexus-linen som har 2.3.4 för tillfället. Dem är ganska få eller hur?

7. sun

sun Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har ingen erfarenhet av andra Android-telefoner, men jag tycker INTE att det är snabbt med 3-4 månader för att få ut en uppdatering med kritiska buggfixar.

8. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

1. Ta reda på den faktan då, det är för övrigt inte ens 19% av alla Android telefoner som ens har gingerbread.

2. Har du någon aning om hur lång tid det kan ta att få rätsida på 2.3.4 så att det funkar som det ska och att dessutom implementera dem ändringar till android som Sony Ericsson vill ha? Det går inte i en handvändning och det förklarar nog att det är EXTREMT få enheter som har 2.3.4 överhuvudtaget!

9. sun

sun Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja, hur lång tid kan det ta? Det är inga API-förändringar från 2.3.3 till 2.3.4 utan mest en massa buggfixar. Inte fan ska det ta 3-4 månader att anpassa en maintenance release? eller?

10. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Som sagt, varför har inte varje lur med gingerbread 2.3.4 redan då...hmm?

11. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Välkommen till Androids värld. SGS2 har inte heller 2.3.4, och ofta händer det att fler funktioner än Androids egna uppdateras, t.ex iom 2.3.3 som SE var hyfsat snabbt ute med som innehöll HTC-liknande integration av Facebook och andra sociala medier. Inte direkt bara en underhålls-uppdatering.

En annan fördel med det väldigt grundläggande gränssnittet är att eftersom så många telefoner i deras lineup delar hårdvara och därmed har nästan identisk mjukvara finns större anledning för dom att uppdatera mjukvaran till sena android-versioner framöver. Arc, Play, Neo, Ray och om jag inte minns fel t.om Mini-telefonerna har samma hårdvara och nästan identisk mjukvara (förutom skärmupplösning), och det blir svårare för SE att ignorera så många telefoner än att bara ignorera en enstaka modell.

Sen får vi inte glömma att de flesta nog anser att Sony Ericssons telefoner är snyggare än Galaxy S2. Telefonen sticker helt klart ut bland övriga iPhone-imitationer, och mode kostar, vissa prioriterar det.

Men som sagt, kan hålla med om att Arc känns lite väl dyr när man kan få en dubbelkärnig konkurrent till inte alltför mycket mer pengar, men tycker inte heller man ska glömma att Arc har en hel del fördelar.

12. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Tycker du den e snygg så köp.

Rent hårdvarumässigt är arc inte mkt att hurra för. Skulle då ta tex HTC incredible S ist, mest pga. att Arc har så dåligt med utrymmme för apps.

Men det allra bästa är ju att lägga på 1k och ta en SGS2.

Eftersom du frågar så antar jag att du är relativt ny, så du kommer säkert bli nöjd med en Arc.

13. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Att du inte ringer supporten och frågar varför det tar sån tid? :neutral:

14. sun

sun Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag vet redan svaret på frågan, SE's utvecklingsavdelning har fokus på att utveckla mjukvara för nya modeller. SE har aldrig prioriterat underhåll av befintliga modeller.
    Kan tänka mig att det sitter 2-3 st utvecklare som jobbar med anpassning av 2.3.4 till Arc, då tar det lite tid.

15. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Tror du andra telefontillverkare är mer intresserade av det än SE?
    Eller tycker alla tillverkare är slöa rent generellt?

Ska du ha det senaste först, så borde du insett att det är en Nexus som gäller, även om tex inte Nexus One fick 2.3 superfort efter att den släpptes - alltså de lägger krut på nya modeller också.

16. sun

sun Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag pratar mjukvara mer generellt, inte bara Android. Jag skulle inte vara så nöjd ifall t.ex. Dell eller Lenovo fördröjde Microsofts säkerhetspatchar med 3-4 månader.

17. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Fast 2.3.4 har jag kört sen den den 11 ungefär
    Vi är inne på vår andra 2.3.4 update på SGS2

Sen arc är inte mycket mindre än SGS2 tro mig, Har ägt båda och har arbetskamrater som har arc, Exakt lika lätta att hantera, Iaf för någon med lagomt stora händer :)
    Eller ja för alla för tom tjejen med pygmehänder kan hantera den utan problem

18. PeatDroid

PeatDroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    One Plus 6
    Kort och gott NEJ!
    För 5199 kr har jag fått följande:

* WiFi som kopplar upp och ner hela jävla tiden.
    * Spricka i fronten.
    * Spontana omstarter.
    * Avbrutna samtal.
    Appar som knappt verkar vara klara när dom släpps på market. Tror jag sett "Tvingad avstängning" oftare än något annat.
    Är urless på denna mobil just nu, men jag ger den någon uppdatering till. Blir den inte bättre efter det så kommer det tyvärr ta ett tag innan jag går tillbaka till SE igen, synd för jag har alltid gillat SE.

19. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Vad har apparna på market med telefonen att göra? Handlar ju inte om SE eller telefonen utan om tredje parts utvecklare.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

20. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Neo känns som en prisvärdare telefon än Arc. Den är lite fetare, en bra bit mindre, mindre skärm dock skarapare, ...sen är väl allt i stort sätt samma.