Fråga: Är batteritiden bra eller inte?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MaXmeOliver, 7 apr 2012.

?

Hur är din batteritid?

1. Mycket bra

10,9%
  2. Bra

33,6%
  3. Medel

29,9%
  4. Dålig

15,1%
  5. Mycket dålig

10,5%
  1. masa69

masa69 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Jag spelar inte på mobilen så hur mycket den drar vid spelande kan jag inte svara på.

2. vetten

vetten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Testar nu en s3 o jämför med hox o min tidigare xperia s. Och det kan jag säga samma dåliga eller lika bra batteri tid när man leker med dem. Man får räkna med att ladda på kvällen när man använt dem. I stand bye självklart ett dygn eller två. Den ene eller andra står inte ut över de andra när man kör hårt skiljer en timme till en och en halv kanske mer i varje fall för mig. Så jag tycker det är löjligt att diskutera batteri tider på dessa mobiler. Räkna med max 8 tim lek o samtal o surf. Video filmer suger mer förstås och krävande spel. Batterierna är inte bättre idag utan att de blir större och då blir mobben för tjock.........

3. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Jag vill inte vara OT, samtidigt som jag inte vill skapa en ny tråd för det här, men hur är det med appar som Juice defender. Jag har använt androidlurar sen 2010 och har generellt varit emot sånt för att jag helt enkelt inte tror på det, men läser man recensionerna är ju folk helt lyriska.

Nån som använder nån sån app i sin HOX och upplever förbättringar?

4. CptChernobyl

CptChernobyl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jajjamen, jag har varit lika skeptiskt som du en gång i tiden så jag bestämde mig för att köra min HOX utan sådana appar. Efter några veckor tänkte jag att jag ändå skulle testa eftersom det är gratis i grundutförandet ( + att batteritiden var alldeles för kass ). Appen i fråga var juice defender och själv påstår appen att den utökade batteritiden med x1.5 ungefär vilket jag tycker stämmer bra, jag gick från en dags batteritid till ungefär en och en halv dag så nog fungerar dem :)

5. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Alltså en sak som är jävligt konstigt är att när jag har skärmen avstängd så verkar batteriet inte sjunka någonting, inte en procent de senaste nätterna. Men sedan på morgonen när man börjar använda den så försvinner typ 5 procent på några minuters användning. Jag har bara haft den i några dagar och laddat den 3-4 ggr, men om det är någon slags felkalibrering av batteriet så borde väl det ordnat till sig nu efter dessa laddningar?

6. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Exakt det här har jag märkt också. Har haft dem ett tag. Jag är jävligt kluven till batteritiden. Används den inte mycket räcker den hela dan, men använder jag den bara en timme så har skiten dränerats.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

7. arvesen

arvesen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Last edited: 9 jun 2012
  8. Fille84

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Eller min gamla Galaxy SII för den delen som gav mig ca 7 timmars skärm till skillnad mot typ 4 timmar med HTCn vid samma användning.. Men jag hoppas och tror det ger sig med kommande uppdateringar.

9. silversked

silversked Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Skaffa en SGS3 om ni vill ha bra batteritid!! ;:)

10. Fille84

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Har förstått att batteritiden suger där med...

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

11. mobilkungen78

mobilkungen78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    Mitt batteri håller runt 24 timmar då med 1.5timmar skärm på,1timma samtal,använde lite gps program,spelade lite också , så jag tycker att batteri tiden för en lur med quadcore och en super skärm är helt ok..

12. Ackia

Ackia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Alltså, jag tycket batteritiden är helt ok med dagens mått mätt. För 5 år sedan dock vore det katastrof! Min SE från den tiden höll fan 4 dygn innan jag bytte till en LG förra året. Sjukt bra telefoner.

Anyway, jag lyckas då fan inte döda telefonen på en timma hur jag än gör. Lämnade över den till min 5 åring som körde med den en bra stund (och han multitaksar dåligt mycket när han kör saker på den) och den blev lite varm men jag hade efter två timmar runt 55% batteri kvar vilket mer än nog räcker för resten av resan (jag var ute och körde bil) så fan vet vad ni gör med den om ni dränerar den helt på en timme.

13. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Bry er ej om tiden startade om mobilen, tog ur den ur laddaren idag 10:00 så helt ok enligt mig.
    Skickat från min HTC One X

14. wernhamhogg

wernhamhogg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Något jag tycker är märkligt är att den drar extremt mycket vid just samtal, även om skärmen är släckt.
    Cirka 2h samtal tömmer nästan hela batteriet.

Att den drar mycket med skärmen på är ju inte märkligt. Men med tanke på att batteriet ändå är relativt stort trodde jag nog att just samtalstiden med släckt skärm skulle vara lite bättre.

15. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Håller med, det är chockerande vad det drar vid vanligt samtal. Lite mailande och samtal på 1,5 h körde ner den till 15% till lunch :(

16. nire431

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Hur många ggr har du laddat den? För krävs typ 10 laddningar innan allt blir bra,och kommer säkert en uppdatering som fixar lite.

17. NorteX

NorteX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har haft min i lite över en vecka och anser att betteriet inte kommer att förbättras avsevärt efter detta. Jag anser att batteritiden är ok, varken bättre eller sämre.

Något som jag tror många missar är att när man kör skärmen på auto så lyser den ofta väldigt starkt så ställ in den manuellt för bättre batteritid. Det är dock skärmen som drar det mesta av batteriet enl min upplevelse. Streamar podcasts och musik via wifi på jobbet (med värdelös mobilteckning) vilket blir ca 7 timmar och har runt 45% kvar när jag slutar. Använder man skärmen mycket så dras strömmen mycket fortare.

18. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Haft min sedan första releasedagen, så jag har passerat 10 laddningar med råge. Tycker den drar ur snabbare nu än tidigare.

19. Ackia

Ackia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det har jag också märkt faktiskt. Enskilt största tjuven i dramat. Fan vet varför, funderar på om det har med nVidias SoC att göra faktiskt. De är ju inte precis de mest kunniga på marknaden när det gäller just den delen av det.

20. nire431

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Vad är det för något ?