Fråga: Är batteritiden bra eller inte?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MaXmeOliver, 7 apr 2012.

?

Hur är din batteritid?

1. Mycket bra

10,9%
  2. Bra

33,6%
  3. Medel

29,9%
  4. Dålig

15,1%
  5. Mycket dålig

10,5%
  1. iLLiZT

iLLiZT Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Såg att någon tipsat om custom auto brightness, har inte provat den själv ännu men ska ta och installera när jag kommer hem och kan läsa på lite. Mitt batteri tar slut efter ungefär 3 h skärmtid vilket jag tycker är på tok för lite, får ladda ca 2 ggr per dag tack vare det.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nnevod.loggraph&hl=en

2. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Vänta nu, du har köpt en telefon med en av marknadens största och mest högupplösta skärmar, med en batterikapacitet om 1800mah. Missförstå mig inte, jag hade gärna haft 2 dygns passtid och 7 timmar skärmtid, men vad hade du förväntat dig från början med ovan givna förutsättningar?

3. iLLiZT

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

~4-5 h skärmtid? Vilket man tar ut ur S3:an ungefär. Den har förvisso marginellt större batteri och en energisnålare skärm.

4. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Det beror väl på vad man lägger i ordet "marginellt", men batteriet i S3an har drygt 20% högre kapacitet, så det är väl ändå inte så konstigt att du kan få ut mer skärmtid ur den.

Jag skulle oxå väldigt gärna ha längre skärmtid, men förutsättningarna var givna innan så jag visste ungefär vad jag skulle få. Är man ute efter lång skärmtid, köp en telefon med mindre skärm, idag kan man dessvärre inte få allt. Batteriteknologin har inte hängt med utvecklingen.

5. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Men vänta nu... jag får, i bästa fall, ut ungefär 4-5h skärmtid med min HOX. det beror helt och hållet på vad jag gör när skärmen är på.

6. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Då är det bara att gratulera. Jag behöver sällan mer än 2 timmar, och då är det inga problem att klara ett dygn. Så jag är nöjd!

7. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Ja, man behöver inte mer än så på vardagarna. Jag har alltid mellan 35-45% kvar när jag kommer hem från jobbet. jag har aldrig 100% när jag går hemifrån på morgonen.

Helt ärligt har jag aldrig fattat varför folk klagar på batteritiden. Vad gör folk med sina mobiler egentligen? Både N3DS och PS Vita har en speltid på typ 4 timmar. Om man spelar på en HOX lär det knappast vara lika länge som på en spelkonsol.

8. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    +1 på den!

9. thexps

thexps Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276

MINA ENHETER

Pluggade ut min telefon 05:30 imorse och har ringt, surfat och sms en del under dagen. Nu (21:15) har jag 55% kvar på batteriet, tycker det är riktigt bra.

Kör dock med Custom Rom ViperX där jag valt bort Sense och valt Nova som Launcher istället samt jag har Faux Kernel.
    Det är en väldig skillnad på stock.

Last edited: 14 aug 2012
  10. iLLiZT

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1800 vs 2100 mAh, vet inte riktigt hur du får det till drygt 20%, men visst, batteriet är större. Som det ser ut idag så får jag ut 3 h skärmtid som bäst, men det är inte ovanligt att batteriet är slut efter 2 h skärmtid.

Frågan var ju om batteritiden var bra eller inte, och jag kan väl tycka att 2-3 h skärmtid är rätt dåligt, oavsett av vad man kanske borde förvänta sig.

Yttermera så använder jag min telefon huvudsakligen för att ringa, läsa mail, Facebook, instagram och twitter och den största boven bortsett från skärmen när det gäller batteriförbrukning är överlägset Facebook.

11. J.M.E

J.M.E Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Tycker definitivt att batteritiden har blivit bättre efter senaste uppdateringen. Just nu har luren rullat i 16h, har ringt och sms'at en del, mycket surf och Tapatalk, lite Facebook och Instagram. 5h skärmtid och 13% kvar.

HTC One X [] Tapatalk

Last edited: 15 aug 2012
    -WR- gillar detta.
  12. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 378
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Efter senaste uppdateringen så upplever jag batteritiden väldigt mycket bättre! Dessutom så flyter allt på mycket bättre samt att minneshanteringen är bättre. Det kan ju förbättra batteriet om alla appar inte behöver läsas in hela tiden, det är väl iaf anledningen till varför man inte ska ha taskkillers :-)

Skickat från min GT-P5100 via Tapatalk 2

13. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Kan du lägga upp en bild med högre upplösning så man kan se. Bilden är ett tydligt bevis på den batterikraft som HOXen har. Till viss del bevisar det även min tes om att det är okunskap som ligger bakom den dåliga batteritiden som vissa upplever.

Istället för att klaga på batteriet är det bättre att söka information om hur man optimerar för längre batteritid.

14. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Är också väldigt nöjd med batteriet. Telefonen har aldrig "dött" för mig utan så som mitt liv ser ut har jag absolut inget att kritisera ur batterisynpunkt.
    Fförstår inte hur man kan ha tid med att sitta och pilla med en mobil i mer än 2 timmar typ per dag i vart fall (och det är höga siffror för mig), då måste man ha väldigt mycket fritid antar jag? Eller använda den aktivt i arbete då förstås!
    Med heltidsjobb, familj, vänner och fritidssysselsättning är det åtminstone inga problem för mig att få batteritiden att räcka! ;)

Hade jag arbetat eller vistats på savannen i afrika, eller liknande DÅ kanske det hade varit ett problem för mig men då hade jag aldrig köpt en HOX till att börja med. :)

I mina miljöer finns el-uttag. Och telefonen räcker längre än vad jag behöver från morgon till kväll så jag är nöjd!

15. antstrm

antstrm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

jag får ut ca 2h skärmtid varje dag även efter uppdateringen, dock har jag ej orkat göra en återställning heller. men vid normal användning så klarar jag nöd och näppe en hel dag, blir dock intressant nu när sommarlovet slutar och man ska börja skolan hur det blir när man pendlar till/från skolan, men då finns ju eluttag på buss/tåg så det är nog inga problem!, men är det fler än mig som aldrig får över 2,5 h skärmtid?

16. J.M.E

J.M.E Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Här kommer en bättre bild.

17. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Så var det för mig med efter uppdateringen innan jag fabriksåterställde. Efter fabriksåterställning kom jag upp i knappt 4 tim skärmtid! Så är det nöd - testa!!;)

18. Gurkburk92

Gurkburk92 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    497

MINA ENHETER

Det går precis som med HTC Desiren. Efter varje uppdatering så blir det bättre batteri tid.

Min Desire efter 2 år höll ungefär 1.5/2 dagar med musik igång typ 8timmar per dag om inte mer.

Tänk också på att HTC One X har en VÄLDIGT STOR SKÄRM, DEN SER BRA UT JÄMNFÖRT MED ALLA ANDRA "HIGHEND TELEFONER" (i.e galaxy s3 som ser ut som kom hjälp mig o dö).

Säger Mycket Bra batteri tid.

19. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Liten fråga / notering om skärmen med infon om batteriförbrukningen: igår laddade vi på dotterns Hox en stund i bilen (ca 30 min). Hann dock ej ladda fullt. Sedan på kvällen när vi kollade batteriförbrukningen så var infon om skärmtid mm fortfarande i relation till den förra laddningen dagen innan, ej till den i bilen samma dag.

Så tex infon för skärmtiden var för användandet både före o efter påfyllningen i bilen.

Så tydligen måste man ladda fullt för att kunna få riktig data om batterianvändningen. Eller har jag missat någonting?

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

20. rob94

rob94 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    S21 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S21 ultra
    Har en fråga; innan uppdateringen fick jag cirka 2 timmar skärm tid och efter uppdateringen 2,5 men ville ha ännu bättre som vissa har 4-5 timmars skärm tid så jag gjorde en fabriksåterställning bort med alla musik och alltihopa och nu när jag laddat den fullt så har jag fått ännu sämre skärmtid än innan den bara slukar batterier skit fort.
    O nu undrar jag om det är fler som har det såhär och vad ska man göra?

MVH