Att skaffa en smart-tv avråder jag ifrån. Det är krångligt och avancerat, och inte speciellt snabbt eller lättnavigerat. En Chromecast är dock enkelheten självt, anser jag.
Du nämner som exempel "BBC, PBS och CNN". Jag har ingen bild av hur just de tjänsterna funkar. Men själv tycker jag det är grymt smidigt att kunna slå mig ner i soffan, ta upp telefonen och söka fram det jag vill se på, inget behov av att starta någon dator eller trixa med flera fjärrkontroller. Bara telefonen. Allt styrs från den.
Sökfunktionen i de flesta appar med cast-funktion funkar utmärkt, så vet inte riktigt vad som skulle kunna uppfattas som svårnavigerat. Rätta mig om jag missat något i just de
tre tjänster du räknar upp. Men det borde inte vara några som helst problem att hitta det du vill streama.
Svårnavigerat är däremot att använda en smart-tv eller Apple TV, där det ofta följer med en fjärrkontroll och vissa människor sitter och matar in tecken för tecken genom att bläddra med fjärrkontrollens piltangenter fram och tillbaka på ett visuellt tangentbord som syns på tv:n.... suck.
Click to expand...