Det låter precis som mina föräldrars problem(och även mitt eftersom jag rekommenderat dem detta abbonemang...). Det funkar utmärkt 95% av tiden men sedan kommer ett snigel-mode som gör uppkopplingen oanvändbar.
Måste du alltid starta om modemet för att det ska komma tillbaka? I vårt fall så kommer routern/modemet i allmähet ur seg-läget av sig självt inom en kvart.
För oss verkar problemet vara knutet till just DC-HSPA(32 Mbit 3G) och inte till en specifik hårdvara. Vi har kört två olika routers och ett modem. Alla beter sig likadant. I vårt sommarhus på Gotland där vi har ett tvillingkort och där det finns 4G har vi dock inga problem alls.
Antar att det redan tagits upp, men har du provat att låsa modemet på 4G och köra det direkt i datorn? På Gotland hade vi en del bekymmer innan vi låste routern på 4G. Växlingen mellan 3G och 4G verkar inte funka något vidare ännu.
EDIT: Jag förstår att om är extremt osugen på att lägga pengar på detta projekt, men eftersom ett e122 funkar bra så skulle jag faktiskt tro att även andra single-carrier modem gör gör det. Kjell och co säljer ett startpaket för tre mobilt bredband kontant med ett 16 Mbit/s modem för 99 Kr. Det bör ge dig stabila 10 Mbit/s ca. och mer tid att felsöka övrig utrustning under tiden.
http://www.kjell.com/sortiment/tele...redband/startpaket/tre-mobilt-bredband-p94800
Last edited: 20 sept 2013