Är den värd att köpas? (Galaxy alltså)

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Cim-Inc, 10 feb 2010.

  1. beca

    beca Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur är batteritiden med 2.0? Frugans orginal 7500 håller knapt över dagen! Installerade en batteri app som efter kaligrering skulle visa batteri tiden och efter 4 veckor visar den att batteriet borde räcka 10timmar med samma användning som under de senase veckorna. Detta är bedrövligt tycker jag.
    //Beca
     
  2. Mewn

    Mewn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter att jag drog in Galaxo så är jag helnöjd med min Galaxy. Jag laddar varje natt men den klarar 2 dagar om jag inte lyssnar på spotify hela tiden.

    Enda jag saknar är väl multitouch.

    Håller ju med folk att Samsung behandlar oss kasst men telefonen i sig är bra tycker jag.
     
  3. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Använder hon medföljande fodralet?
    Jag har gjort det i tron att problemet med kameraknappen var åtgärdat på min telefon, men det blev jag motbevisad nu i veckan. Tidigare kunde jag koppla ur telefonen från laddning vid 8 på morgonen, och märka att den var urladdad redan rund 18 på kvällen, alltså runt 10 timmars batteritid. Då brukar det vara att jag lyssnar på musik som ligger på SD-kortet i totalt 2 timmar, kollar mail då och då och kanske surfar lite.

    Den här veckan har jag testat att inte använda fodralet, utan bara ha den liggandes i jackfickan utan skydd, även om jag helst inte vill det, och jag har varit nere på 72% laddning i batteriet efter runt 10 timmar, kopplade ur mobilen från laddning runt 9:00 och hade 66% laddning kvar strax efter midnatt, och det var med 4-5 timmars musikspelande genom högtalaren på kvällen.

    II5 har jag som firmware förresten.


    Edit: Jag är också lite intresserad av 2.0/2.0.1-batteritiden, eftersom jag vant mig vid att ladda varje kväll så lär jag fortsätta med det om jag har möjlighet. Det är däremot lite jobbigt om jag är iväg en helg utan möjlighet till laddning.

    Själva hårdvaran i telefonen har jag inget emot, Samsung har gjort en snygg telefon, problemet ligger snarare i mjukvaran.
     
    Last edited: 13 feb 2010
  4. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kort svar till trådskaparen: Nej.
     
  5. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hade jag köpt lur nu hade jag utan tvekan köpt en Nexus One.
    Visst, min galaxy har fungerat utan några större bekymmer men Nä, jag avråder och pekar på Nexus och likt andra här avråder från samsung generellt.

    Värt att påpeka är att vi svänger rätt rejält, skulle samsung börja viska om uppdateringar och/eller hjälpa till med utvecklingen av 2.x versioner till galaxyn skulle du få Helt andra svar.
     
  6. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Kommer inte köpa galaxy, har insett hur dålig den verkar vara ;)

    Blir antingen Desire, Xperia X10 eller Xperia X10 Pro! :money::cool:
     
  7. MadMartigaN

    MadMartigaN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2
    ROM:
    Vanilj
    Jag hade nog köpt en Nexus One eller HTC Desire. Men smaken är som... ;)
     
  8. Dragonvoice

    Dragonvoice Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Undrar hur Samsung ser på saken.

    Jag hade precis hunnit köpa min Galaxy, ska faktisk få den ikväll. Nu har jag dock började inse att jag hade gått på en mina. Jag läste tester på nätet och allt verkade super. Priset var också nästan för bra för att vara sant 2500 ink fedex till dörren. Därför beställde jag den i söndags.
    Tyvärr var för bra för att vara sant. Samsung struntar i sina kunder. Att köpa en android 1.5 telefon som inte går att uppdatera är att köpa en ny tjocktv idag. Trots att den är ny känns den gammal.

    Läxan jag har lärt mig är följande:
    1 Det räcker inte längre att läsa tester, man måste kolla av forumen oxå
    2 Aldrig mer Samsung

    Ihopp om att kunna påverka skrev jag till samsung. Brevet är nedan.

    Tror någon att jag får ett vettigt svar?

    ------------------------------------------------------------------------------------

    Hej!

    Jag har precis köpt en ny Galaxy 7500 och är rejält missnöjd. Jag betalade extra och köpte den i tron om att jag skulle få en bättre telefon än att köpa lillebror spica. Istället för att få en bättre telefon har jag fått en sämre!

    Enligt den information jag har lyckats hitta, (inte tack vara Samsung/se), kommer ni inte att uppdatera operativet i den, utan jag är fast med android 1.5 trots att ni uppdaterar lillebror spica.
    Jag hoppas jag har fel. För om det är så att ni inte ens har support i en månad efter köp är jag riktigt upprörd!!

    Hur ska jag göra nu?
    1 Slänga telefonen och köpa en HTC?
    2 Lägga in en icke officiell version så att min garanti upphör och sen slänga den om det inte fungerar?
    3 Hoppas på att ni ändrar er och tar ert kundansvar?

    Jag hoppas på alternativ 3, men jag känner mig inte särskilt hoppfull.

    Ser fram emot ert svar.
     
  9. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Tråkigt att du missade att kolla här innan köp. Det tog mig 4 månader och två verkstadsbesök innan jag lyckades reklamera skiten och nu väntar jag på att Desire ska släppas innan jag bestämmer mig för Desire eller Nexus One. Det blir aldrig mer en Samsunglur för mig.

    Det du kan hoppas på är samma 'erbjudande' som vi andra Galaxyägare fått från Samsung, nämligen en efterföljande telefon till rabatterat pris.

    Eller så gör du som jag och listar de problem du har (För tips om vad du kan klaga på sök bland Galaxytrådarna här på Swedroid) och efter ett antal verkstadsbesök kan du försöka reklamera den. Om du orkar så är det det bästa alternativet, för då får Samsung en tydlig signal om att det inte är OK att sälja skräp som de sen inte supportar.
     
  10. Dragonvoice

    Dragonvoice Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det roligaste/sorgligaste är att jag köpte telefonen för att slippa strul.... Har en SE P1 som efter lång och trogen tjänst har börjat strula. Borde nog ha behållt den en månad till...
     
  11. Redhat

    Redhat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Dragonvoice, om du köpte den i Sverige så är det ju bara till att ångra köpet. Det gjorde jag med HTC Magic när jag fick veta att HTC Hero skulle släppas strax därpå. Dustin var justa och tog tillbaka luren och dum som jag var så köpte jag istället en GALAXY! :(
     
  12. Dragonvoice

    Dragonvoice Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Redhat, tack för tipset och det är precis det jag håller på med! Än så länge dår det bra. Kundtjänst på pixmania var riktigt trevliga och har hjälpt mig. Sedan får man ju se om några pengar dyker upp....

    Nu känns det dock som jag är påväg att göra ett rejält följdfel eftersom Spica verkar intressant... Känns fel men vad ska man köpa istället med en budget på 3000? Här på Swedroid verkar många vara nöjda med den. Trots att det är en samsung.....
     
  13. Redhat

    Redhat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    HTC Hero kostar ju bara ca 500kr mer. Låna pengar eller något om du inte har råd och köp en Hero istället, det är mitt tips. HTC Hero har skön kvalitétskänsla, är snygg och kommer förhoppningsvis att uppgraderas till 2.1. Eller varför inte en Acer Liquid som också kostar 3500? Då får du en Android med snapdragon cpu på 1Ghz samt en hög upplösning på 800x480 pixlar!

    Samsung har redan lurat dig en gång, låt dem inte svika dig igen! Jag kommer aldrig mer att lägga pengar på en produkt från detta skräpbolaget.