Fråga: Är det bara jag som får problem med dockningen?

Diskussion i 'Padfone' startad av rootmoose, 4 nov 2012.

  1. rootmoose

    rootmoose Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    I september slutade min Station att fungera - telefonen visade bara felmeddelandet "PadFone Station is not responding. Please try again." Asus support sa att om en fabriksåterställning inte löser problemet så är det nog dags att lämna in den på service, vilket jag fick göra. Sex tabletlösa veckor senare - i förra veckan - fick jag tillbaka min Station, som de bytt moderkort samt usb- och hdmi-portar på.

    Sen dess så tycker jag att dockningen mellan telefon och tablet, men också mellan tablet och tangentbord, känns lite buggig. Ibland får jag samma felmeddelande som förut, ibland får jag de gråa prickarna som snurrar runt i en cirkel på tableten, ibland händer ingenting alls. När man sätter i eller tar ur tableten ur tangentbordet har jag märkt att det är många aktviteter som avbryts eller nollställs, vilket är irriterande - t.ex. om man kollat en bit in i en YouTube-video, vill visa någon annan, tar ur tableten ur tangenbordet och plötsligt gick den tillbaka till 0:00 och behövde streamas om.

    Det är svårt att uppskatta hur ofta det är, men i mitt användande upplever jag såna här saker åtminstone nästan varje dag. Det här har gjort mig väldgt besviken och det är på gränsen till att jag ångrar mitt PadFone-köp. Är jag ensam om detta?
     
  2. eal

    eal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Nej jag har inte upplevt några problem vid i- och urdockning, låter som att de inte lyckats fixa din Padfone helt...

    Men att de är väldigt få appar som stöder "dynamic display" är väl ingen nyhet? Är väl i stort sett bara Asus egna som gör det?
     
  3. rootmoose

    rootmoose Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det var inte DynamicDisplay jag skrev om, utan när man tar ur tableten ur tangentbordet. Detta är alltså inget bildskärmsbyte utan bara tangentbordet som tas bort, och då nollställs många aktiviteter, vilket jag tycker är väldigt synd.
     
  4. eal

    eal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Ah, det missade jag, sorry.