Fråga: Är det värt att köpa One X?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Andyiy, 3 jun 2012.

1. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Och det roligaste för några veckor sedan var ju att Så många ratade Hox för att ta upp s3 till skyarna.. Men sen som vanligt inser folk att den också har en del brister och att den faktiskt inte är 100000000 snabbare än allt annat. :)
    Kör som sagt s3 nu och har även hox så säger ju inte att någon är sämre än den andra... Smaken är som baken, delad.. :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Janne303 gillar detta.
  2. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Jag kan inte säga annat än att jag är sjukt nöjd med min Hox. Som med allt annat så kan man aldrig bli 100% nöjd, för det ligger i människans natur ;)
    Jag har inte ens låst upp min och rootat ännu för jag tycker att jag får ut det mesta utav stock som det är (ännu). Min är från första batchen från 3 och jag har inte haft ett enda litet problem. Det enda jag kan kritisera är batteritiden, men det kommer du inte undan med någon mobil i dagsläget, kanske Note undantaget ;)

Som flera har sagt. Gå till butiken och testa, känn efter, kläm på de båda produkterna. Den som talar till dig mest är den du ska köpa. Hur som, så får du en grym mobil!

3. Mebius

Mebius Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har både hox och sgs3... Hox ligger i byrålådan. Gula fläcksr på displayen mot vit bakgrund, mikrofonen slutade fungera, tappar täckning flera ggr om dagen och kräver omstart för att hitta den igen, lågt ljud när man pratar i telefon, viss mjukvara buggar, bluetooth har stora störningar, dlna fungerar dåligt (kan dock bero på en pissrouter från dovado). Visst är den läcker men tyvärr så håller den inte alls måttet. Jag och 4 vänner skaffade hox och alla är grymt besvikna.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

4. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min första android lur var en Galaxy S när den kom ut och den var det bästa och senaste man kunde köpa då och jag var nöjd med luren men jag blev äntligen "kär" i android när jag såg min kolegas HTC Desire och dess Sense gränssnitt. Galaxyn fungerade men jag gillade inte touchwiz-en och det gick aldrig att få mobilen att fungera med Samsungs undermåliga synkprogram Kies och därför lyckades jag aldrig få officiella uppdateringar från samsung. Det blev ganska snart till en rootning och jag kunde köra in custom ROMs och det blev något bättre men Galaxyn blev aldrig den "ultimata" mobilen jag ville ha.

Efter det blev en begagnad HTC Desire HD och det blev en helt annan förälskelse när jag fick exakt det jag ville ha från första början. Känslan både i mjukvaran och hårdvaran var bättre än i Galaxyn och det var lättare att byta cutom ROM-ar till HTC .

HOX-en har jag spanat på länge och suget blev oövervinneligt för dryga tre veckor sen när jag slåg till och köpte den via Expert olåst. Otåligt som man är när man går hem med en ny mobil så "slet" jag ut HOX-en från kartongen och försökte starta den men det gick inte ! Den förblev svart och jag blev en aning orolig så jag började läsa just swedroids HOX forum och förskräckelsen blev ännu större efter alla DOA historier. Men det jag missade var att det första man ska göra är att ladda batteriet och när jag till slut gjorde det så fick jag liv i min HOX :)

Med lite wifi strul i början ( som löste sig efter lite googlande ) så har min HOX fungerat utan några problem och den är nu rootad och cutom ROM-ad. Som tur är så har aldrig jag haft några andra problem som beskrevs från andra här på swedroid och jag kan säga att jag är faktiskt nöjd med min HOX :D

Jag kunde faktiskt välja SGSIII men jag får inte samma "vill ha" känsla och det blev faktiskt avgörande för mitt val.

Det jag kan rekommendera till dig att INTE ha bråttom och gå efter din känsla när du väljer, sen läs så mycket information du kan om mobilerna du väljer och till sist men inte minst titta på Youtube efter recensioner så att du ser hur mobilen ligger i handen och hur den fungerar och om det passar dig.

Både HOX och SGSIII har imponerande hårdvara och funktioner men att välja mellan dessa är ditt val och du ska gå efter ditt tycke och känsla och låt inte andra bestämma åt dig utan våga ta steget och välj vad DU tycker om och välj vad som passar DIG bäst ;)

Janne303 gillar detta.
  5. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du måste vara rik som en troll när du kastar 6000kr i byrålådan :eek:

Har inte du försökt att fixa dessa fel du nämner här eller DOA din HOX ?

6. Andyiy

Andyiy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tack så mycket för alla svar så snabbt! Swedroid verkar aldrig göra en besviken! :)

Jag tror nog att det blir en HOX om någon månad så att HTC hinner fixa (för det måste de väl göra? Luren är ju inte direkt billig) alla problem som många här i Swedroid talat om.

Får hoppas på att jag får tag på en som inte har några speciella problem, byter nämligen från en HTC Wildfire (där jag inte har behövt vara orolig över DOA-krävande problem) som jag har varit mer än nöjd med!

Tack återigen!

7. Exicutor

Exicutor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 3
    Platta:
    Apple iPad (3rd Generation)
    Övrigt:
    Google Home
    Inga problem! :D

8. Viktors

Viktors Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har älskat min hox från första början dock innan s3 kom så trodde jag att den skulle vara 100000 ggr bättre men du när jag har känt o klämt på den så är jag faktiskt glad att jag valde hox! För att jag tyckte att s3 var jätte plastig och så hatar jag hur den ser ut, och på boxen så har jag den underbara möjligheten att filma och fota samtidigt:)

Last edited: 3 jun 2012
  9. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Filma och fota samtidigt klarar S3 med :)

10. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag hade SGSII innan HOX och var besviken över kameran på den, annars var den super på alla sätt.
    HOX har verkligen inte gjort mig besviken.
    Har inga problem med min HOX, batteritiden är lite bättre än SGSII.

Jag var orolig över att jag skulle vilja byta till SGSIII men jag föredrar Sense och den HTCs design på HOX.
    Var inte spec nöjd med Touchwiz, visst går det att byta launcher men ändå tycker jag att vissa saker ska finnas som att tex sortera apparna a-z osv.

11. drakelol

drakelol Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har inga som helst problem med min, sjukt mycket problem? Majoriteten av folk som köpt den har nog fullt fungerande mobiler, min äger och ångrar inte köpet.

12. Mebius

Mebius Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Androido: Fick inte DOA den. Hade gått 8 dagar innan jag gick till tph och de sa att de bara har 7 dagar även fast de har 14 dagar på htc... Jag pallade inte lämna på service då drt bara var pyttelitw gult nere i hörnet... Tråkigt nog började problemen att hopa sig och till slut fick jag nog.. Jag skickade in den på service och köpte sgs3 istället. Ska hårdköra Hoxen igen när den kmr tillbaka för att se om det blivit nån bättring. Annars ger jag den till min värsta fiebde ;)

Skickat från en bländande vit SGS3 via Tapatalk

13. Mebius

Mebius Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Dweebling: Det funkar utmärkt på nya touchwiz ;) Men förstår iaf vad du menar med snygg design på Hoxen och skönt gränssnitt på sense. Jag tkr nog fortfarande Hoxen e snyggast precis som du. Dock så kan spejsad design bli tjatig i längden. Sgs3 designen är liksom så stilren att den aldrig kan bli helt fel ;)

Skickat från en bländande vit SGS3 via Tapatalk

14. Ackia

Ackia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tänkte mer på möjligheter till expansion samt rena hårdvarumodifikationer. Alltså inget jag egentligen tycker är en nackdel men en del kommer yla om.

Dock kan jag känna att när man använder luren till att filma mycket blir den interna lagringen något man tänker på. Dock inte värre än vilken kamera som helst.