Det är väl en sak som är högst individuell. Har du kört iphone från början är det klart att Android känns svårt och vice versa.
Absolut är det så,men har endast hört det från iOS användare. Det finns en uttalad "myt" den många år att det är så. Lite kul att den fortfarande lever vidare kan jag tycka
Måste erkänna att jag gillade min Note 9 bättre. Har endast S10 för det smidigare formatet men tveksamt om jag tycker det är värt det. Gillade storleken på S8 och S9 bättre än S10.
Så olika det kan vara. Tycker storleken på s10 är det bästa med telefon, perfekt balans mellan hyfsat stor skärm och relativt kompakt med dagens mått mätt.
Hate it so much! Alla dessa popups överallt. Vad är det för idioter som designar detta UI? Sedan läggs det alltid som overlay över hela skärmen, enda sätt att komma ifrån är att trycka på den knapp som presenteras. Har avinstallerat kanske ett 50-tal bloatware appar också. Suck. Har fått min via jobbet och hade en S8 tidigare, också via jobbet. Men hade aldrig i mitt liv valt att köpa något från detta företag med egna pengar. Kan inte förstå de som gör det.
Jag förstår inte? Av någon anledning när ni har era telefoner i fickan så kommer ni åt grejer och telefonen informerar att den har blockerat dessa... så vad är det som är bloatware med det? Har min iPhone XR på gymmet och den brukar ibland hindra mig från att komma in i telefonen i ett antal minuter eftersom jag angett fel PIN för många gånger. Jag har löst det genom att vända telefonen så att displayen inte nuddar låren.
Även vissa tillfällen när jag har telefonen i handen, släckt skärm och sedan tänder skärmen.. riktigt störande faktiskt.
Tog bara detta som ett exempel men det är genomgående i hela telefonen. Överflödig och onödig information som poppar upp på det mest störande sätt. Gör jobbet bara! Det behöver inte informeras om igen och igen och igen. T.ex. om man byter power mode. Animationer och massa progress indicators. Bara ändra vad som behöver ändras i bakgrunden! Det behöver inte ta upp 10s av min tid för att visa på de flashigaste sätt att det händer och exakt hur det händer. En enkel av/på knapp hade räckt så bra så.
Har inga som helst problem med vara sig batteri elller annat på min S10e. Pillar på den väldigt ofta under dagen och har dessutom en livebakgrund som är igång konstant!... :-D
Tror 50 stämmer ganska exakt faktiskt! Ta denna lista nedan, bort med en del som jag inte anser vara bloatware och sedan har jag lagt till några till. T.ex. LinkedIn, PC Companion, Office, Teams mm. Uninstall Bloatware from Samsung Galaxy S10 without Root
Man kan väl säga att det var två huvudsakliga påståenden. Popups och bloatware. Båda 100% sanna påståenden. Nej, har inte funderat på det. Hade gärna bytt till OnePlus men är för snål (smart) för att lägga ~7000 kr av egna pengar på en telefon när jag kan få en "gratis".