Är du riktigt upprörd över att X10 inte kommer få mer än 2,1?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av mrNoodles, 7 jan 2011.

?

Är du RIKTIGT upprörd över att X10´an inte kommer få mer än 2,1?

  1. Ja, nu har SE gjort sitt!!

    73 röst(er)
    52,9%
  2. Nej, inte speciellt, kan lätt tänka mig en telefon från SE igen.

    65 röst(er)
    47,1%
  1. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Har också en Galaxy Tab och du har säkert sett mina trådar om det.
    Samsung verkar ha alla moduler inkompilerade i sina kernels iaf ;)

    På den fronten säger jag emot och tycker att SE gör ett exemplariskt jobb i jämförelse.

    Att SE lagt tid beror på byrokrati mer än trötta utvecklare. Detta är förhoppningsvis bättre nu.

    Vilken sak var de det skulle innebära?

    Stabilitet tycker jag knappast att Samsung har nåt att komma med.
    Varken Nexus S eller Galaxy Tab har jag lyckats komma över 15 dagars uptime.
    Nådde 60 dagar innan jag råkade ladda ur min x10. Så var de många gånger.

    // A
     
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ja, men den är ju inte så fruktansvärt gammal så att den inte ger huvudbry. Hade ju varit bättre om den varit ännu äldre å inte bara 1 månad gammal. Detta hände ju även med mt/dt frågan. Kom besked som inte var samstämmiga från olika håll å Rickard sa att hårdvaran inte klarar det. Nu säger de till stor del att problemet ligger i mjukvaran och själva kärnan. Om SE ville, så hade de fixat problemet, men de vill inte satsa på gamla familjen just p g a ARC. En mobil jag helt klart vill ha. :)

    Sedan så tror jag inte att 2.3 i sig skulle göra en sådan stor skillnad. 2.2 räcker nog, men kul vore det ju om man fick den högre versionen.

    SE ligger ju i framkanten när det gäller android. Bara google som blir före vad jag förstått? SE släpper ju ARC nästan samtidigt.
     
    Last edited: 11 jan 2011
  3. zeg

    zeg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro
    ROM:
    CyanogenMod 13.0
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 3:
    LG G4
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Platta 2:
    Onda V919 Air
    Jag fipplar mycket med mjukvara och startar således om lite då och då. Men har inte behövt starta om av nån annan anledning. X10:n har dock åkt på några omstarter pga av konstigt beteende med slöhet och program som inte funkar.

    Ja, jag hoppas väll också att det inte är utvecklarna det hänger på men om det är byrokrati/chefer det hänger på är det en ännu större förlust för SE tycker jag.

    Sen hade jag vart myyycket mer förlåtande om SE hade bett om ursäkt och förklarat varför det har vart så långsamt. Nu är det användare som undersökt och rykten allt kommer från.
    Och SE:s uttalande som att Froyo inte skulle ge nån större skillnad... man blir ju helt stum... är som ett slag i ansiktet på användarna och tror dom att vi är rumpnissar som bor under en sten.
    Mitt förlåtande är slut för SE i alla fall.

    Har läst att många har lite små problem med SGT gällande stabilitet å sånt men kan då säga att jag aldrig märkt nått sånt överhuvudtaget och min funkar kanon sen dag ett förutom att browsern var småseg med mjukvaran den kom med. Men det är ett minne blott nu och flash tunga sidor är inge problem längre :)

    Tycker att Android inte känns komplett före Froyo och alla highend prylar från 2010 förtjänar det.
     
  4. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Håller med att de ska ha 2.2

    Hur har du löst ditt flashproblem?
     
  5. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Hur vet du att SE har lagt mer tid än andra tillverkare? Du har väl inte full insikt i hur stora utvecklarteam varje tillverkare har för respektive modell? Kalendertid och utvecklingstid är två helt olika saker. Vem är det som är korkad egentligen?

    Vad är det för enorma skillnader du pratar om? Om du tycker att flash är en enorm skillnad så förstår jag inte varför du valde ett så efterblivet OS som Android. Symbian har haft stöd för flash i flera års tid, liksom maemo.

    Om du tycker att Social Hub, Daily briefling och alla skräpwidgets är användbara så har vi nog olika definition på det ordet skulle jag tro.
     
  6. Pjuklarven

    Pjuklarven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Återigen fokuserar du dina argument på en av dom grejerna med 2.2 som man är minst intresserad av och har nytta av, för att istället ignorera saker som att 2.2 ger enorma skillnader i prestanda.
    Men det vill du såklart inte diskutera eftersom det är nåt som verkligen talar för 2.2's fördel.

    Går ju inte att skjuta under stolen att det är en viss prestandaskillnad om man kollar i benchmark tester?
    [​IMG]
     
    Last edited: 11 jan 2011
  7. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Går ju inte heller att skjuta under stolen att benchmarks säger nära nog ingenting om prestandan. Det vet alla som kört quadrant score på en Galaxy S moddad med One click lagfix.

    Varför upplever man inte denna femfaldiga prestandaskillnad i praktiken? Tycker faktiskt att min Galaxy S fungerar väldigt likvärdigt med 2.2 resp 2.1. Om det är någon skillnad så är det snarare till 2.1s fördel.

    Återigen är det dessa sifferkåta människor som tillfredställs av höga poäng i benchmarks. Hur luren är att använda tittar man inte ens på.
     
  8. PaKr

    PaKr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    Måste fråga, varför är du här inne och försvarar SE så fort nån skriver nått illa om dom/förklarar varför vi vill ha 2,2+?

    Vi är uppröra över hur dom har hanterat oss i frågan med Xperia-serien,
    kan vi inte få vara det?
     
  9. Pjuklarven

    Pjuklarven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Skulle du läsa hela artikeln på swedroid så framgår det att inte all programvara som körs på mobilen gynnas av jit-kompileringen.
    Det ändrar dock inte att där på en nexus one så får man 528% bättre resultat.
    Vilket enligt android police helt klart går att uppleva.
    https://swedroid.se/android-2-2froyo-narmare-fem-ganger-snabbare-an-2-1eclair/
     
  10. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Måste ni spamma forumet bara för det?
    Kom med lite vettiga saker som hjälper andra. Själv har jag gett upp med mina trådar pga dom dör för ni ska ha plats och lipa i forumet, och ska flytta mig till Arc forumet där jag hoppas på att ordningen är lite bättre.

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  11. Pjuklarven

    Pjuklarven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    vi lipar inte, det är en helt vanlig diskussion, men om du nu stör dig så mycket på det så varför tar du dig tid att lipa på oss som tydligen lipar?
     
  12. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Touchè!

    För att jag ser hellre lite ordning i forumet, men du tycker hellre att det är fint med meningslösa trådar där ni ändå inte kommer komma någon vart?

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  13. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Kan jag ta över din tråd då om 2.2 beta? alltså skapar en ny och ber någon mod låsa/ ta bort din för det juh bra om någon aktiv har hand om tråden så man kan upp uppdatera med nya länkar m.m?

    Sent from my ~FreeX10i~ 2.2 Froyo by zdzihu & co. [THM] - Dark Style by "XperiaX10iUser"using Tapatalk
     
  14. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Enda tråden jag har koll på.
    När jag fått min Arc får du gärna det :-)

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  15. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Okej bra juh att du har koll på den :) okej bara hojta till när du får din arc..

    Sent from my ~FreeX10i~ 2.2 Froyo by zdzihu & co. [THM] - Dark Style by "XperiaX10iUser"using Tapatalk
     
  16. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Ni får gärna skriva att ni tycker att SE har tagit fel beslut, men att utöva en konstant pajkastning tjänar inte mycket till.

    Sedan så har ingen förklarat varför det är så viktigt. Värdesätter man flash så högt så förvånar det mig att man alls köpt en androidlur. Symbian och Maemo har som sagt haft flashstöd i flera års tid och dessutom fungerar det ljusår bättre.
     
  17. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Helt irrelevanta siffror eftersom de uppenbarligen inte säger mycket om verkligheten. 2.2 är absolut inte snabbare på galaxy S. Skulle snarare säga tvärtom.

    Sedan tror jag absolut att JIT är en fördel i vissa sammanhang, men att ha det som skäl att gråta efter 2.2 och påstå att det är enorma skillnader håller inte.
     
  18. Pjuklarven

    Pjuklarven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Menar inte att jävlas med dig men jag tycker faktiskt att det börjar bli tröttsamt när alla "bror duktig" ska gnälla och kalla oss på lipsillar bara för att vi är missnöjda och besvikna på SE.
    Ett forum är till för diskussion och det är just det vi ägnar oss åt.
     
  19. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Äh, visst var man lite besviken just när beskedet kom. Men va fan, människor dör i svält medan vissa här gnäller på SE för att X10 blir kvar i 2.1.
    Kunde varit värre om man så säger.
    Jag är iaf nöjd med min telefon.
     
  20. PaKr

    PaKr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    Den enda som tjatar om flash är ju du. Om du inte vet det så finns det mycket annat som 2,2+ bidrar med, som, snabbare lur, apps2sd osv som vi är intresserade av.

    Pajkastning? ja mot dig och andra som spammar tråden med hur bra SE är.