Fråga: Är HOX Bra trots allt?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Stefan85, 16 sept 2012.

  1. Norpan111

    Norpan111 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Blir den mycket bättre / snabbare av cm10?kommer från s3 och där fungerade inte hwcomposer men det är inga problem här? Gillar sense men känns inte som dem kör full gas riktigt :P

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  2. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Håller med om fysisk hemknapp. Kommer själv från en iPhone, och även om jag haft HOX:en i ett halvår snart så klickar jag Home -> Just fan -> Power varje gång jag ska tända skärmen :P

    Snabbkontroller i notifikationslisten var bland det första jag la in, finns massa appar för det. Kör Widgetzoid själv, funkar kanonbra.

    I övrigt håller jag med folk - jättenöjd med telefonen. Design, skärm, sense, kameran mm är kanon. Testat en S3 ett tag också, och har svårt att sätta fingret på exakt vad det är, men HOX:en känns bättre att använda. Förmodligen en mix av ovanstående saker. Som någon nämnde hade de gärna fått ha lite kraftigare batteri bara, det är väl det enda. Det räcker, men lite extra hade inte skadat. Läste om HOX+ som eventuellt kommer snart, med bättre CPU/GPU men fortfarande samma gamla batteri :( Synd, hade de uppgraderat batteriet hade det varit jätteintressant, nu känns det som att min nuvarande HOX är bästa på marknaden för mig :)
     
  3. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 272
    Mottagna gillanden:
    469
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Kommer bli ännu grymmare med jelly bean

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  4. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Lånar tråden lite...
    Jag sitter idag med en Desire Z och researchar lite om HOX efter jag jag gärna vill ha den när min bindningstid till Telia går ut nu i januari nästa år. Blir dock lite tveksam angående HOX eftersom den verkar ha många problem. Vågor vid skärmtryck, gula fläckar, den blir varm som f*n, och många verkar ha fått DOA sina HOX.
    Jag är själv långt ifrån expert på androider, Desire Z är min första och den har fått vara orootad fastän jag länge tänkt roota. Orkar dock inte sätta mig in i det där... Så även min nästa mobil får bli orootad. Viktigt är det då att den funkar helt perfekt :)
    Hur är det egentligen med HOX? Är den värd att chansa på eller ska jag vänta på nästa HTC?
    Jag är ingen hardcore-användare av androider: spelar lite, surfar en hel del (alltid via WiFi när jag är hemma), lyssnar mycket på musik (men aaaaldrig via Spotify, hatar Spotify), fotar och filmar en hel del (jag är hon som konstant fotar och filmar allas partysynder hehe), kollar Youtube och playkanaler ibland, är på Facebook typ hela tiden... Har ingen hemtelefon så min nästa android måste även klara en hel del samtal och MASSA sms.
    Skulle HOX klara detta? Utan att bli sådär läskigt varm och utan att batteriet dör?
    Undrar också om Sense är så trevligt på HOX som jag har hört att det ska vara? Sense på min DZ:a är underbart :) men jag har hört att det ska vara ännu bättre på HOX, stämmer det?
    Funderar även på hur mycket datatrafik HOX suger upp? Idag har jag 1 gb gratis, räcker det?
     
  5. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    HOW DARE YOU!? :eek:
     
    Ior gillar detta.
  6. puttepj

    puttepj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag är kanske inte en representativ mobilanvändare med mina 55 år. Jodå jag har både databasprogram, synkning till Lotus Notes via datorn och en hel bunt med nyttoprgram, men streamar inte musik eller film för jag anser att det finns så mycket bättre sätt att underhålla mig än via telefonen. Jag gick från en Desire till en HOX för nästan exakt 2 månander sedan och efter lite invänjning måste jag nog säga att jag är toknöjd. Blåtanden är viktig för mig eftersom jag har specialtillbehör som blåtand till en halsslinga som i sin tur kopplar telefonen till mina hörapparater. Och blåtanden är mycket stabil, betydligt bättre än den var på min Desire.
    Batterikapaciteten är också bättre än jag vågat hoppas på.
    Jag har köpt en Kidigi docka som man lägger telefonen ner som ett väckarur vilket är perfekt för mig när jag kör appen Night Clock som förutom att dimma displayen också stänger av alla inkommande meddelande förutom ringning (så slipper man se till att skruva ner ljudet för att inte väckas av att facebook är uppdatera eller dylikt.
    Jag är nog rätt försiktig med min än så länge felfria lur men har förutom ett displayskydd endast ett tunnt skinnfodral för att skydda luren när jag har den i fickan. Jag skulle tveklöst rekommendera den här luren till någon annan.
     
    -WR- och Janne303 gillar detta.
  7. Stefan85

    Stefan85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Du skojjar va?
    Spotify är skit. Jag betalade för det, men slutade med det för de hade ju inte hälften av de låtar jag ville lyssna på, bara sk*t som Lady Gaga och Gangnam style...


    ...Ursäkta OT...
     
  8. Norpan111

    Norpan111 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Vad lyssnar du på egentligen?

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    -WR- gillar detta.
  9. SuperSverker

    SuperSverker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Skojar du?

    Vad är det för argument?

    "Köp en S3, men det är den värsta plastbit du kan köpa, så därför köper du ett skydd till telefonen. Alltså inget du kan göra till One X'en"
    Inget super-tips ;)

    Sen, så kan man ju faktiskt hitta lite roliga saker på nätet. Tillexempel en One X som används som en hammmare .


    Det känns som om du går på sånt som du hört andra säga?
    Jag har aldrig upplevt de problemen du räknar upp, har tappat min telefon flera gånger, har varken en repa eller andra skönhetsfläckar på telefonen.
    -------------------------------------
    TS:
    One X är en riktigt bra telefon, och jag kan rekommendera den varmt. Om du inte har andra alternativ :)

    Dvs, det är ett grymt bra beg-alternativ. Du borde kunna hitta en beg för knappt 3.000, ligger väl fortfarande på något över 4k nya.

    Däremot.
    Om du ska ha abonnemang, så tjänar du mer på en S3. Varför?
    S3an har högre andrahandsvärde, även efter 2 år.
    Men självklart går det köpa en One X, men om du betalar lika mycket i månaden för båda så sparar du mer på att köpa S3'an.
     
  10. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag lyssnar på Spotify minst 2 timmar om dagen, så jag är lite partisk i frågan, men jag upplever verkligen inte att det saknas allt för mycket. Och jag lyssnar verkligen inte på Lady Gaga eller PSY eller annan barnslig pop-trams.

    Spotify är något av det bästa som kommit från Sverige i IT-väg. Om man inte tycker det passar en själv så tycker jag man ska ha hyfs nog att inte basha det helt ogrundat.
     
  11. mcwolfe

    mcwolfe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tänkte jag kunde bidra med en kommentar eller två.

    Köpte min HOX i fredags (för en vecka sedan) som min första Android-mobil (har kört iPhone tidigare. Har fortfarande kvar den, men som en iPod Touch för hemmabruk). Det stod mellan den och S3 (inte helt förvånansvärt kanske), och det som fick mig att välja HOX'en var att jag tyckte att sense-gränssnittet helt enkelt var snyggare än S3an, plus att den var lite mindre. Upplever S3'an som lite väl stor.

    Första dagarna så var jag ruggigt nära att gå tillbaka med den, bl.a så tyckte jag batteritiden var riktigt värdelös. Sen plockade jag dock ner 4.0.4 i början på veckan, och sen dess har jag märkt en rejält skillnad i batteritid. Fortfarande inte lika bra som jag hade på iPhonen, men definitivt accepterbar.

    Nu när jag börjar lära känna den mer och mer så tycker jag det verkar vara en helt okej mobil. Möjligtvis kan jag bli lite putt på att det verkar som om S3-orna får JB tidigare än HOX, men i övrigt så är jag nöjd så långt.

    /McWolfe
     
  12. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    I dare... Spotify är skräp. Suger bandbredd/datatrafik i onödan. Kan ju lika gärna lyssna på radio eller streama via Youtube.

    Ni som svarade efter mitt inlägg (Tack!): Ni upplever inte det där med gula fläckar och att HOX blir varm då? Jag är typen som pillar med mobilen när jag är uttråkad, något som min DZ:a kan gå upp på typ 43 grader av ibland. Den temperaturen göra att mobilen blir obehagligt varm att hålla i och jag har hört att HOX ska bli ännu varmare.
    Angående batteritiden så klarar min DZ:a drygt två dygn på en laddning. Hur är det med HOX?
     
    Last edited: 27 sept 2012
  13. mcwolfe

    mcwolfe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Den blir varmare när man använder den kan jag uppleva, men inte irriterande varm. Jämförbar med hur iPhone4 är när man belastar den (nämner den för att det är det enda jag har att relatera till, inte av annan anledning).

    Har inte sett några gula fläckar på skärmen eller så. Vet dock inte exakt vilken typ av fläckar man ska titta efter, men det är inget jag tänkt på åtminstone.

    /McWolfe
     
  14. pioneer

    pioneer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    inte ett problem med min varken wifi gula fläckar ingen glipande skärm eller nåt annat.går som tåget
     
  15. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Men offlinelyssning drar ingen bandbredd, men ok. Verkar som att du kanske inte har så mycket koll på hur man använder Spotify?

    End of OT
     
  16. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Okidokie, då har jag nog fått svar på mina frågor om HOX.
    Tack till alla som svarade!
     
  17. mb-dape

    mb-dape Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2012
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Ett tips till, KÖP INTE ett skärmskydd, speciellt inte ett Copter eller Invisible Shield! Har provat båda. (Se inlägg i tidigare trådar ang. detta). Ytan blir väldigt sträv och glidkänslan försvinner helt. Dessutom så förstörs den grymma bildkvaliteten. Copter brukar vara okej i det avseendet men på HTC One X så blir bilden grynig.

    Hårda skärmskydd typ Kjell&Co och Teknikmagasinet kan fungera hyfsat, men genom att skärmen inte är plan så fäster de inte så bra i kanterna. Dessutom blir de repiga fort.

    Nej, skärmen är väldigt reptålig så förstör inte upplevelsen genom att sätta på ett jobbigt skydd. Det är mitt tips. :)

    I övrigt så kör jag custom rom och custom kernel, Viper X (Sense), batteritiden är riktigt bra med senaste versionen.

    Jag gillar Sense men multitaskingen är under all kritik och definitivt det största irritationsmomentet för mig. Hoppas att den blir bättre med JB, annars blir det ett custom rom med JB utan Sense.

    HTC One X är en definitivt en bra mobil, men idag skulle jag ha valt Samsung GS3 p.g.a. minneskort, utbytbart batteri och lite andra funktioner.

    Så ofta som man måste ladda HOX:en så är det bara en tidsfråga innan batteriet blir kasst och att då inte kunna byta det på ett enkelt sätt suger.
     
    Last edited: 1 okt 2012
    Ior gillar detta.
  18. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Kan med fnittrig glädje meddela att jag sitter med en HOX nuuuuu!!!! Finns redan en systemuppdatering som min nya älskling vill ha. Är det Jelly Bean???
     
  19. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Grattis!

    Nej, jag skulle tro att det nog är 4.0.4.

    EDIT: språket
     
    Last edited: 1 okt 2012
  20. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Är det den som ska ge bättre liv på batteriet?