Fråga: Är ni nöjda? (frågan är endast för er som har telefonen)

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av västeråssnubben, 31 maj 2012.

?

Är ni nöjda?

1. Värdelös

16 röst(er)
    8,3%
  2. Sjukt uunderbar

176 röst(er)
    91,7%
  1. Anwest

Anwest Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kommer från en lång sejour som iPhone-ägare (nu senast en fyra) så telefonen får klä skott även för mina första intryck av Android. Bakgrunden till bytet är att jag är så förbaskat trött på menyer och dylikt i iOS, vill ha lite omväxling utan att behöva ta till jailbreak. När det dessutom ryktades om att nästa iPhones skärm bara skulle bli högre, och inte bredare, så tyckte jag det var ett gyllene tillfälle att prova något nytt. Kört den rätt så hårt sedan i fredags.

+ Skärmstorleken

+ Galet snygg, speciellt med Samsungs egna Flip Cover-skal

+ Känns snabb i det mesta man gör med den

+ Bra mottagning, både på 3G och wifi

+ TouchWiz-installationen från start är riktigt bra

+ Dioden som lyser rött vid laddning, blått om man har oläst meddelande eller grönt om laddningen är klar är riktigt stilig

+ Mycket mer anpassningsbar än iPhone/iOS, äntligen är det upp till mig hur det ska se ut

+ Drog ner ett torrentprogram från Play, gick in på en svensk känd torrentsida och fem minuter senare sitter jag och kollar på en standup av Ricky Gervais utan att behöva synka med datorn öht. Det är klass.

+ Samsungs Flip Cover-skal som jag nämnde ovan. Det är tamejfan det snyggaste mobiltillbehöret någonsin!

- Sleep-knappen sitter skitdumt till, förvånad att fler inte tyckt till om den. Problemet är att den sitter på motsatt sida av volymknapparna. Så när jag med en hand ska trycka på sleep-knappen kommer jag åt volymknappen (och avbryter därför det ljudlösa läget) hela tiden, skitstörigt!

- Kameran var faktiskt ingen höjdare, och då jämför jag med min två år gamla iPhone 4. Hänvisar till mitt inlägg på Sweclockers där jag la upp några fotojämförelser.

- Batteriet känns lite klent, men åt andra sidan ska jag ju helst köra det i någon vecka till innan jag riktigt kan avgöra hur bra/dåligt det är.

- Mer en Android/TouchWiz-grej kanske, men det blir en himla oordning bland foton. iOS har en gallerimapp och en bildströmsmapp medan jag redan nu har upp mot tio mappar med foton från olika källor (foton jag redigerar i Samsungs fotoredigerare lägger sig exempelvis i en egen mapp, trots att jag hämtar fotot från default-galleriet).

- Skärmen. Ännu en gång, jag jämför med min två år gamla iPhone 4, men det var verkligen inte den wow-upplevelse jag målat upp. Dels är färgåtergivningen sämre (och vad är grejen med de uppumpade färgerna i alla lägen utom "naturlig"?) men jag märker även av att den inte är lika pixeltät. Fast åt andra sidan är skärmen större, och det var ju det jag ville åt. Ingen dålig skärm på något sätt, men ni vet hur det är när man förväntar sig något bättre.

Totaltbetyg på en tiogradig skala... 7,5 / 10! Bra med andra ord.

Klashosh gillar detta.