Håller med er om dramat i pixeltrådarna, så pinsamt och ovärdigt…

. Och nån eller några gnällde över att
@Tiopental lade in bilder från P9PXL tillsammans med 15PM i ett inlägg för att han ville visa en
jämförelse, och då tyckte man att det minsann
bara skulle vara P9-bilder i tråden. Hur
tänker man ens om man inte alls är intresserad av en jämförelse med en annan lur med erkänt bra kamera

?!?
Menmen, det är inte därför jag är här

. Utan tanken var att svara på rubrikfrågan för tråden.
Ja, jag är väldigt nöjd - det intressanta är att jag är så
sjukt mycket nöjdare än jag var med 14PM, som jag gjorde mig av med fortare än kvickt och gick tillbaks till android av ren besvikelse. Men vadan detta? Ja det var ju inte så att 14PM var dålig såklart, men det kändes bara som ett så dåligt beslut att uppgradera från 13PM till 14PM. Det var en påtaglig prishöjning mellan de generationerna om ni minns, ivf här i Sverige - men jag kände bara att det var såååå inte värt det.
Och förmodligen utlöst av det så mer eller mindre exploderade all min ackumulerade frustration över de saker som jag tycker fungerar bättre på android än på iOS och jag köpte senaste pixeln och kände mig lättad. Sen behövde min gubbe akut en ny telefon och fick ta pixeln och jag tog en S23 ultra och var verkligen supernöjd. På den vägen var det - även om jag saknade point and shoot-kameran för odugliga fotografer från iPhone litegrann.
Men sen trasslade vår IT-avdelning till det och gjorde det istället för bara lite krångligare till i princip omöjligt att ha android som jobblur. Jaha sa jag, fine, jag kan ha en iPhone. Men då får ni fan ge mig en väldigt
bra iPhone i såfall, ingen djävla 2 år gammal budgetvariant som ni brukar dela ut annars. Och så fick jag en 15PM. Och då blev det plötsligt som att
få en
dyrgrip helt utan de dåliga känslorna som kom med mitt köp av 14PM. För 15PM
är ju en dyrgrip - och det var förstås 14PM också
egentligen, det blev bara lite fel för just mig med just den.
Förbättringar rent konkret är förstås USB C, ovärderligt. Sen har jag personligen haft en upplevelse av att varannan generation av PM har extremt bra batteritid, och så har jag känt det med 11, 13 och nu 15. Annars är den väl rent upplevt bara så bra som en iPhone pro max alltid är, men det räcker ju så!
(Bara ifall nån undrar så har jag dock alltid en android också - med tillgång till båda OS:en kånner jag mig lugn och harmonisk i alla lägen)
Click to expand...