Är ni nöjda med Froyo?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av NervsOfSteel, 1 aug 2010.

1. ogre

ogre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Samma för mig. Buggen har funnits sedan innan 2.2, men jag hoppades verkligen att de skulle fixat den till denna version.

2. snejan

snejan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker browsern känns segare, nån mer som upplever det så? Annars är Jag nöjd med resten :)

3. Tenor

Tenor Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker också browsern är segare. Beror troligen på att den nu hanterar flash. Skulle vilja ha ett supersnabbt sätt att sätta på och stänga av flash...

4. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Gå in i Webbläsarens inställningar, leta sedan upp "Aktivera Tillägg" Och ändra till "På begäran". Då kommer det upp en pil där det egentligen är flash och om man trycker på den aktiveras just den flash-grejen.

5. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Facebook fungerar med friendstream igen! :)

Annars har jag inte hunnit testa så mycket än, inget som märks direkt vid vanligt användande så långt.

6. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Ett class 2-kort behöver inte nödvändigtvis vara sämre än ett class 6-kort. Det anger bara garanterad skrivhastighet (i MB/s). Det är inte ovanligt att kort överpresterar sin specifikation. Just ditt kort kanske presterar som säg ett Class 4-kort, även om det står en 2:a på det.

Jag själv har köpt totalt tre minneskort i Class 4 och Class 6, och alla presterade 2 MB/s över specifikation. Se minneskortstråden i hårdvara för med info om det.

Testa med en benchmarkapp så ser du!

Tillägg:
    Nu har jag varit ute och filmat i dagsljus. Framerate ligger vanligtvis på 24 (antar att 25 är max?).

Ser man till datamängd så ligger den på i genomsnitt cirka 1 MB/s i normala fall. Försöker man maximera antal färger, komplexitet m.m. så stiger den lite, dock har jag inte kommit över cirka 1,5 MB/s ännu. Men med variabel FPS så kan den möjligtvis dra över 2MB/s vid enstaka tillfällen - och då blir det ju "hack"...

Last edited: 2 aug 2010
  7. adrian

adrian Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en Netgear WNDR3700. Ganska dyr router (runt 1000-lappen), men väl värt pengarna. Bra throughput och man kan koppla usb-hårddisk till den (köra som mediaserver).

Och ja, den funkar finfint med min Desire.

8. Tenor

Tenor Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tusen tack. Nu hoppas jag allt ska bli Speedy Gonzales!

9. Etienne

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Vad använde du för att få fram den specen?

10. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Funkar inte riktigt så märkte jag, när man aktiverar ett objekt aktiveras alla andra samtidigt. Testade detta på afonbladet, stängde av flash, gick sedan in där, alla flash objekt var avstängda, klickade på ett flash objekt, då startades alla på sidan samtidigt :S

11. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Lyckas inte använda nya (tror jag iaf?) widgets från HTC... Profil och ringsignal är installerade men hur använder jag dem!?

12. ηπρg

ηπρg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du måste använda sense för att de ska fungera.

13. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja men jag har standard Desire installation... (uppgraderad till FroYo) Men ser ingenstans hur jag lägger till dessa bara att de är installerade.
    Alltså hämtade HTC widgets... Testat med Ringsignal och Profil.

14. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Precis de fel jag hade. Ökar jag mättnad osv så börja de rycka vid filmning och då kör jag class 2 kort. Men med orginal settings så rulla den på hur bra som helst

15. Etienne

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

OK, jag kan tänka mig att man även lär uppleva begränsingar med inspelning i 720p om man har program som körs i bakgrunden som skriver till minneskortet (om man har ett Class 2-kort).

T.ex. så har jag märkt att Astrids backup tjaffs kan sno lite av bandbredden till kortet. Så om man kör Astrid och inte behöver backups på sin todolista så är det nog smart att stänga av den funktionen.

16. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Hm känns lite som att ibland funka de bra och ibland inte, Jag kolla på en video som jag spela in igår som flöt på riktigt bra. När jag tittade på den nu så ryckte den. Alltså att vissa en 720p film i telen så måste man nog ha ett vassare kort. =/

17. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Etienne >

Jag klistrar in det jag skrev i den andra tråden här bredvid:

"Apropå minneskortet och att filma i 720p:

Jag pratade för en liten stund sedan med HTC om detta, och enligt teknikern spelar valet av vilket typ av minneskort man har ingen roll. Den ska kunna filma i 720p utan att lagga oavsett om minneskortet i fråga är klass 2 eller klass 6. Jag ska testa kameran grundligt idag och filma nån minut något objekt som rör sig utomhus och börjar det lagga skickar jag båda filmerna till HTC. Men innan jag skickar filmsnuttarna bad killen mig att köra en fabriksåterställning."

Så det är vad jag vet. Det ska nog inte ens ha betydelse om man pillar lite å ändrar videoinställningar, men som sagt, jag ska prova och filma. Blir det lagg så skickar jag filmerna till HTC så får teknikerna göra en analys och förklara varför.

18. Etienne

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Konsigt. För det handlar ju egentligen om enkel matematik:

Man spelar in ett filmklipp som är X sekunder långt och Y MB stort. Sedan räknar man Y/X och då har man den genomsnittliga skrivhastigheten till minneskortet som krävs.

Sedan kan man uppskatta hur mycket tillfälliga toppar i FPS som den klarar av genom att extrapolera från medelvärdet till "toppen".

Om kortets specifikationer inte fixar detta så bör det bli lagg...

Vad jag kan se så är ett Class 2-kort OK i normala fall, och om man har tur även i mer extrema fall. Ligger kortet dock i underkant av specifikationen så kan man få problem.

Har man program i bakgrunden så kan man nog räkna med problem i vissa lägen.

Det första du bör göra är att benchmarka just ditt kort för att se hur det presterar. Om det är minst säg 3 MB/s i kontinuerligt skrivhastighet så borde du vara rätt safe...

Last edited: 2 aug 2010
  19. stayfrosty

stayfrosty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vad skall man använda för program för att testa sd-kortet med då?

För mig fungerar 720p inspelning riktigt kasst i normala ljusförhållanden.

20. ηπρg

ηπρg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du måste använda htc sense, du kan inte ha t.ex. adw launcher.