Fråga: Är ni nöjda med N7 ?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av mahainternationalab, 18 okt 2012.

1. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Kunde inte sagt det bättre själv ang. webläsaren. Alltid lika frustrerande att surfa på android, så fort jag använder en iPad/iPhone så är det i klass med datorn. Överlag så är android rätt rappt nu skulle jag säga :)

Tänk på att ipad kostar iallafall 3000kr mer, så de har nog med pengar att trycka i en bättre skärm ;) Man får ju vad man betalar för :D

2. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Jag blir alltid lika fundersam när man jämför den med Ipad. Varför jämför man helt olika produkter (pris, skärm osv)?
    "Mitt äpple är runt, varför är din gurka avlång?"

Ja, jag är nöjd med min N7. Helt vansinnigt nöjd faktiskt. Jag köpte min ganska tidigt och betalade mycket men det gör inget. Den gör det den ska och dessutom riktigt bra. Varför man skulle behöva en snabbare webbläsare förstår jag inte.
    Kör CM10 men även stock är den grym. Den är billig, smidig och kompetent.

mrBira gillar detta.
  3. Donadoni

Donadoni Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag är sjukt nöjd. Använder min n7 hemma istället för min kassa bärbara(använder den till att ladda ner torrents och för att visa film) . Använder den på pendeltåget på väg till och från jobbet. Med min mobil som hotspot för att surfa runt eller läser bok som man lånat gratis från bibblan. När jag tröttnat så stoppar jag ner den i innerfickan. Mucho gusto!

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

4. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Det är lite frustrerande när man öppnar exempelvis aftonbladet eller idg i webläsarn och den ska läsa in femtio miljarder flash reklam banners. Tog mig 15 sekunder att ladda upp det på min S3a... När jag gjorde det på en ipad tog det väl 5 sek innan det gick att röra sidan på något sätt. Och de är ju i samma prisklass.

Last edited: 20 okt 2012
  5. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Jag upplever ljudet i högtalaren som bra, ligger nu på prick 7 dygns användning sedan jag laddat den fullt och har 4h 40 min skärmtid och 24% kvar av batteriet vilken är skitbra enl mig!

Ang surf så är det helt ok på de flesta sidor men min Galaxy Nexus är betydligt mjukare att surfa på vilket är lite underligt :-P

Last edited: 20 okt 2012
  6. twk99

twk99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jag fick min Nexus 7 idag och har unlockat den, rootat den och installerat massor med appar. Helnöjd än så länge!

Storleken och designen tycker jag är klockren!

Har inte märkt av några defekter

7. vackraord

vackraord Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vet inte riktigt om din liknelse känns helt rättvis. Men visst, det är skillnad mellan målgruppen för enheterna. För min del så fyller de dock lite samma funktion, nämligen för att konsumera böcker och lättare surfning i sängen samt på språng. Jag finner faktiskt chrome och firefox som så pass långsamma att de skapar frustration. I övrigt är ju plattan snabb, så det är nästan lite extra frustrerande att enbart webläsarna är långsamma. Skulle det bara finnas en snabbare webläsare skulle jag vara supernöjd.

8. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Opera är en webbläsare jag aldrig upplevt som slö. Både "vanliga" och mini kan sen komprimera sidorna så den laddar än snabbare om nätet är lite slött.

9. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Medhåll, fattar inte riktigt hur dom tänkte där. Varför inte ha power på höger och volym på vänster precis som på GN. Jag vet att det är olika tillverkare men Google kunde sagt till och Asus borde ha fattat att det skulle bli osmidigt.

Förutom detta så är den, för det priset, helt fantastisk enligt mig. Jag verkar ha sluppit "lösa skärmen". Nu har jag inte testat några spel på den men har både hört och läst att det ska fungera bra.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

10. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Nej, det krävs kernel-stöd för NTFS för att det ska fungera. Med upplåst bootloader och custom-kernel är det ju inget problem dock.

Kör man CM10 har man även auto-mount av usb-minnen etc. över OTG också så ingen extra app krävs. Dyker också upp i Settings -> Storage där man kan se ledigt utrymme etc. Man kan även stänga av root då ifall man inte vill att appar ska kunna begära det. StickMount är dock bra om man kör en rootad stock-rom med custom-kernel.

11. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Jag är supernöjd. Går inte runt med den så mycket utan just nu ligger den bara vid sängen som en enhet när det är reklam på TV. Men det kommer ändras när jag får mitt fodral så man kan bara runt på den lite mer utan att repa baksidan.

12. plumse

plumse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag är också supernöjd! Pris/prestanda är oslagbart