haha, lustigt med olika tycke och smak! Själv tycker jag den känns lite plastig och billig men däremot är rätt snygg och elegant (vita).
Skärmen har många fel. Ska ta dem alla så folk tar mig på allvar.
1. Färgerna är inte korrekta, alls. Oavsett skärmläge blir färgerna fel. Standard ger alldeles för stark mättnad, naturlig ger lite för lite. Film ger ännu mindre och dynamisk... ja, katastrofalt
Sedan medan Nexus var en positiv överraskning i det att färgtonen inte var kall, så är S3 lik S2. Kalla färger. Märks lättast på vitt, man ser att S3 är blåaktig medan Nexus och framförallt en LCD är mycket mer neutrala. Alla lägen utom filmläget lägger dessutom till extra skärpa, titta själva får ni se.
Sedan verkar den ha problem med missfärgningar/streck lite här och där. Dock ska jag till S3ans försvar inte garantera här utan det KAN trots allt bero på bildmaterialet. Men dessa missbildningar tillkommer inte när jag kollar på mina andra skärmar...
Nästa är ljusstyrkan som är låg. Telefonen går knappt att se i starkt solljus, mycket trist!
Till sist PenTile då. Det stör mig inte särskilt mycket faktiskt i om att telefonen är så stor men det är ändå en faktor som håller mobilen ett steg längre från tronen.
HTC One X har bättre betraktningsvinkel och mer neutrala färger. Lite åt det gula hållet men så lite att man inte bryr sig. Svärtan är mycket djupare på S3 dock i om AMOLED och därmed är kontrasten även högre.
iPad 3 (försöker inte hylla apple, missförstå mig inte för guds skull) har faktiskt riktigt, riktigt bra färgåtergivning. Flera steg bättre än S3!
S3 har en bra skärm helt klart, men den är långt ifrån bäst, det ska alla veta

Click to expand...