Är Xperia 1 helt ute nu?

Diskussion i 'Xperia 1' startad av daltemyr, 16 nov 2020.

1. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    237
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ Premium
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Inte ett enda inlägg i den här underkatalogen på mer än en månad. Har alla övergett den här telefonmodellen nu, eller är alla som har kvar den fortfarande så nöjda med den att det inte finns något att klaga på?
    De månatliga uppdateringarna kommer fortfarande regelbundet och i alla fall mitt exemplar fungerar fortfarande väldigt bra, så bra att jag hittills inte har sett någon större anledning att byta upp mig, annat än den där villhöver-faktorn som dyker upp så fort det dyker upp något nytt. Jämfört med Mk II så saknar jag inte hörlursuttaget eftersom jag kör med Bluetooth-lurar och trådlös laddning har jag inget större behov av heller. Inga som helst problem med batteritid, minnesutrymme eller cpu-kraft.

2. beerman

beerman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Själv är jag väldigt nöjd med telefonen kan bara klaga på att den lättare tappar hemma wifi gentemot mina andra telefoner. Skulle gärna vilja byta till en 5II men jordvärme pumpen brakade ihop så jag får nog ha kvar denna nått år. Den får ju förhoppningsvis android 11 framöver och säkerhets uppdateringar ett bra tag till. Batteriet räcker dugligt fast har dåligt täckning med min operatör Telenor där jag bor. Får väl byta framöver annars nöjd med denna snabb och rapp är den ju

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    30 598
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3
    ROM:
    Stock
    Platta:
    IPad Pro 12.9
    ROM:
    IOS 14
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kul att du är nöjd med telefonen. Jag tror den var lite dyr vid premiären jämfört med hur starkt Sonys varumärke numera är, så det var nog bara inte så många som slog till.

Xperia 5 II verkar ha fått en lite större fanbase, vilket är kul att se. Det var ju också rätt välförtjänt om man läser om erfarenheterna, men själv är jag inte övertygad av kameran ännu. Är särskilt HDR jag har lite problem/är missnöjd med. Mjukvara, batteritid, byggkvalitet och prestanda är fin däremot.

Egil gillar detta.
  4. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    237
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ Premium
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag har för ming att Samsungs dåvarande flaggskepp var dyrare när jag köpte telefonen. Jag var fakriskt väldigt nöjd med telefonen jag hade innan X1 också, det var en silverfärgad XZ Premium, man kunde använda baksidan som spegel, och den hade stöd för en speciell sorts sladdanslutna hörlurar som arbetade med en brusreducering som satt inbyggd i telefonen. För ändamålet hade 3.5mm-kontakten en ytterligare kontaktring. Jag hade nog inte bytt ut den ifall det inte hade varit för att ena volymkontrollknappen slutade att fungera elektromekaniskt, dessutom var det den knapp som användes för att stänga av väckarklockan, och eftersom garantin hade gått ut valde jag att köpa nytt i stället. Den ligger dock kvar i nån låda nånstans.

bernard gillar detta.