Problem: Äter ram efter grundinställning

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av Thomas.b, 25 juni 2016.

1. Thomas.b

Thomas.b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Tja!

Någon som haft liknande problem? Grundinställde telefonen för skärmen inte släcktes vid samtal och en del andra skumma problem men nu sen dess äter den upp all ram och program hackar. Har absolut inget speciellt på telefonen.. instagram, fb och brukar ha några websidor igång, o sms/mms då. Spelar inte eller så.
    Skulle roota o köra in annat system men tänkte vänta på 6.0 uppdatering och se hur den fungerar först.

Har ni några tankar? Har dödat så mycket av Samsung skiten man kan utan root osv.

2. jogge

jogge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Troligen gick något fel vid återställningen, det är en väldig massa filer som uppdateras vid första starten och det kan bli nåt läsfel.
    Jag hade gjort en ny återställning, genom att koppla den till smartswitch på PC och köra nödåterställning. Inte ladda tillbaka någon backup, sen när den kommer till inställningsguiden, tagit bort krysset vid frågan om den ska ta backup automatiskt till Googles servrar (så den inte laddar tillbaka något gammalt) logga bara in på Google, inte samsung och sen låtit den uppdatera allting i lugn och ro. Sen kan man börja lägga in appar, en i taget, så brukar man märka vilken app det är som spökar.

3. Thomas.b

Thomas.b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Hmm ja hade den tanken också, men så jävla drygt bara...
    Ja har inget sånt med platser, sända data eller göra backup alls i telefonen.

Vad är smartswitch? Ja körde bara vanlig grundåterställning via telefonen sist...

Tack!

4. jogge

jogge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER