Aftonbladet

Discussion in 'Allmänt' started by Mr_East, Oct 11, 2010.

1. skruven

skruven Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Dom flesta i Sverige har iphone. Sen riktar sig Aftonbladet till vanligt folk och inte till nördar på ett forum.

Sen är iphone en produkt som dom flesta känner till om man jämför med android. Varför skulle man inte skriva flest artiklar om en produkt som dom flesta läsare använder? Det är inte så att man ska skriva exact 50/50 android/Apple-artiklar för att man ska vara rättvis.

När man läser alla inlägg tror man att ni är dagisbarn som vill att allt ska vara precis rättvist annars börjar ni gråta. Aftonbladet skiter i om några nördar på ett forum tycker att det är orättvist. Dom gör artiklar för att få många läsare. Och mest läsare får dom på appleartiklar.

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Allt mer och mer får Android.
    Glappet mellan Android-ägare och iPhone-ägare minskar i Sverige.

Om Android-ägarna blir fler i Sverige, skulle du begära att de skriver mindre om iPhone och mer om Android då?

3. skruven

MINA ENHETER

Aftonbladet skiter i om androidägarna blir fler eller inte. Dom har inte i syfte att jämna ut så att det blir lika många androidägare som iphoneägare. Dom skriver artiklar som dom tjänar mest pengar på.

4. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Frågan är om man skulle vilja läsa korkade artiklar om Android på aftonbladet? fullt med stavfel, faktafel och förmodligen påhittade saker de själva kommit på.

5. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
  6. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vet inte riktigt vad vi vill med denna tråd. Vill vi att media ska trycka fram android mer för reklamens skull eller? Android kommer kanske att bli störst, om det råder ingen tvekan. Jag skiter personligen blankt i om AB favoriserar nån annan då jag vet att android lever, frodas och mår bra ändå.

Som jag skrev tidigare så är ju Apple mästare på marknadsföring så det är inte så konstigt att det är som det är i pressen...

Sen är det ju som nån annan skrev, Iphone är grymt stort & ab:s enda mål är att sälja tidningar. Android är ett operativ med många tillverkare av lurar. Lättare för Svensson att se en lur än en massa.
    För övrigt så läser man väl inte mobiltesterna i ab? Ok, jag erkänner, kan inte låta bli :-)

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

7. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är komedi där. Hur kul som helst att läsa och det är uppenbart att deras teknikkille är köpt/fanatisk

8. x10christian

x10christian Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 mk 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 mk 2
    Telefon 2:
    Samsung S9
    Telefon 3:
    Samsung
    Platta:
    iPad
    Info:
    7-tum
    Övrigt:
    Chrome, Sony SW3, Garmin 6
    Jag tror att största anledningen varför inte Android e lika känt är att du köper en Htc, SE eller Samsung. Inte en Android. Du köper en ajFåån, inte iOs4.
    Hade alla mobiltillvekare som kör Android gått ut och marknadsfört mobilen som en Androidmob skulle troligtvis marknaden svänga ordentligt.
    Jämför med exempelvis Filofax, hir många hade inte en Filofax? De flesta hade säkert en kalender som liknade Filofax.
    Vad som behövs för att folk ska förstå att Android e bättre är att vi behöver berätta skillnaden mellan mobiltillverkare och operativsystemet. Jämför här med Dell, Hp, Windows, Unix och diverse annat.

Sent from my X10i using Tapatalk

9. kapten.nilu

kapten.nilu Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

hela den sidan & expressen ska ju nyttjas med ett badkar salt( allt enligt socialstyrelsens rekommendationer ).

Det viktigaste i all form av journalistik är att ha flera källor. Mitt råd är som så många andras. Skaffa en bra RSS läsare och fyll den med feeds från så många olika tidningar du känner till.
    Men jag vill slå ett slag för BBCs app. Den är guld!

10. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Aftonbladet slår på stort idag. 100 tips på hur du utnyttjar ajfån till max högt upp på förstasidan med :)

11. skruven

MINA ENHETER

iPhone intresserar svenska folket mer än android som bara nördar tycker är intressant. Det är en stor anledning till varför aftonbladet gör mycket mer artiklar om iphone.

12. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    100 iphonetips, för all del... men...

Maxa din Iphone
    – 100 bästa tipsen Så får du ut mest E-post Surfa Musik Kamera GPS – och funktionerna du inte visste fanns.

allt väl och man klickar för att i artikeln inte hitta ett jota... mer än en länk till en betalsida för att få tipsen. Aftonbladet i ett nötskal.