Diskussion: AI Pin

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av fransl, 10 november 2023.

1. fransl

fransl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Humane lanserar en helt ny typ av wearable kallad AI Pin

Detta känns väl mest som en Google assistent på batteri? Tanken är iofs god, jag tycker Google assistenten är som bäst vid tillfällen man inte kan titta på en skärm eller skriva på ett tangentbord, som i bilen tex.

Att ständigt ha den med sig på det här sättet är ju intressant och kanske kommer folk att gå omkring på stan och prata rätt ut (utan att prata i telefon) hur konstigt det än kan kännas idag?

2. opuschen

opuschen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    307

MINA ENHETER

Det är ju kul med en teknologi som faktiskt är nyskapande - men för att den verkligen ska revolutionera vill man ju att man verkligen ska kunna skippa smartphonen, och det är nog svårt få igenom. Saker som swish etc. lär ju inte komma till den, så vad det riskerar bli är ju "en device till".
    Mycket av det den gör tycker jag redan att airpods med hey siri gör idag, om de bara fick till en bättre ai på Siri (eller hey google).
    Jag är nyfiken på hur den kommer användas i praktiken, men hade nog gillat samma grej, kopplad till smartphone, mer, och inte ha separat abbonemang etc.