Ainol Novo 7 Aurora

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av jinpa, 8 feb 2012.

1. Pixeln

Pixeln Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag är också nyfiken på vad du får ge för den.
    Letar efter en platta som ungarna kan ha och titta på film på
    och spela lite spel på webben.

2. yxskaftet

yxskaftet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

3. uppe

uppe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

4. yxskaftet

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

5. uppe

uppe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hade också svårt. Tänkte först avbeställa nya aurora och köra på aurora 2 istället när den kommer ut. Men orkar inte vänta, har väntat tillräckligt länge för att hitta en surfplatta som verkar bra för ett vettigt pris.

Funderade också på novo 7 elf 2, fast eftersom den inte har IPS-skärm så gick den bort för mig. Men jag vet inte, skärmen är kanske bättre på elf 2 än föregångaren?

Men vill du ha en snabbare platta är nog elf 2 bättre, men vill du ha en bättre skärm är nog aurora att föredra.

Skickade iväg ett meddelande till spemall igår och frågade skillnaden mellan den nya dual core mot aurorans single core. De sa då att det inte skilde så mycket mellan dem som de hade hoppats på. Det var då jag bestämde mig för att jag istället kör på nya auroran, då det ändå inte verkade skilja så jätte mycket mellan single och dual core.

Last edited: 18 apr 2012
    yxskaftet gillar detta.
  6. yxskaftet

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Blir en likadan för mig, förutsatt att din order går bra ;)

7. uppe

uppe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Härligt! :). Dock tog jag standard leverans vilket tar 8-14 dagar. Så den kommer fram tidigast på fredag nästa vecka :(. Jobbigt att vänta.

8. pata88

pata88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hm så det blev aldrig en dual core på Aurora II? :( Det stod ju på många sidor att det troligen skulle bli det, men blev alltså bara på elf? Nån som har bra koll på skärmar, är det stor skillnad på ens ips skärm och som inte är det? Svårt att välja o_O

9. Kooffe

Kooffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som har erfarenhet hur den här plattan presterar jämfört med ZTE Light?

10. Varsa

Varsa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har en svart Aurora 8GB till övers då jag beställde två.
    Intresserad skicka pm. Telefonnummer finns annars i en tråd i säljesdelen.

Säljes för självkostnadspris.
    Fördel istället för att beställa via nätat: Ingen tid för frakt, konstaterat hel och fungerande.

Last edited: 20 apr 2012
  11. uppe

uppe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!

Jo det kommer bli en aurora 2 med dual core, i början av maj tror jag det stog.

IPS-skärmen har klarare färger medan den utan IPS ser lite mer matt ut. Exempel på en jämförelse film http://www.youtube.com/watch?v=o2KMjaLNNwM och en till http://www.youtube.com/watch?v=l27kykFFn64

IPS-skärmen verkar också ha mycket bättre betrakningsvinkel.

Last edited: 19 apr 2012
  12. Burger

Burger Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Du kan läsa mitt gamla inlägg här:
    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=972925&postcount=163

Jag kör Kalltkaffes rom cm 7.2.0 i min ZTE light (som för övrigt är till salu nu).
    Nu när jag testat mer så märker jag hur härligt det är med riktig multitouch som Auroran har. Men fördelen med ZTE Light att den funkar att trycka på med alla sorts handskar på samt olika pennor.

Det jag saknar i Auroran jämfört med ZTE:n är just nu full Google Play stöd, jag hittar fortfarande inte alla apparna som hittades med ZTE Lighten. Samt att det är lite små buggigt i Auroran och jag får starta om den ibland.

Sen är det lite svårt att jämföra då ZTE lighten kör android 2.3.7 och auroran kör 4.0.3.

13. Kooffe

Kooffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Intressant läsning. Var mest ute efter hur snabb den är jämfört med Lighten och det svarade du på i ditt tidigare inlägg. Tack!

14. uppe

uppe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ni som äger plattan (novo 7 aurora), vet ni eller skulle ni kunna pröva ifall den klarar av live streaming i 1080p/720p utan lagg? Kan skicka länk till live streaming om nån vill vara schysst att prova. Plattan kommer eventuellt i lager imorgon där jag beställt ifrån och vill bara vara 100% på att detta funkar. Annars kanske jag med lite tur hinner avbeställa den.

Mvh

Last edited: 25 apr 2012
  15. ToJa92

ToJa92 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 2
    Med tanke på att den klarar 1080p lokalt utan problem alls, så verkar det otroligt att den inte skulle klara det streamat. Om du inte tänkt streama via Flash, då kan jag tänka mig att det inte fungerar lika bra.

Har själv en på väg, men eftersom jag inte har fått den än så har jag ingen möjlighet att testa.

uppe gillar detta.
  16. Burger

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu har min Novo 7 Aurora råkat ut för en liten olycka... och inte tror jag att det finns nått nytt skärmglas att beställa för att lätt kunna bytas ut :(

Bifogade filer:

17. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Burger gillar detta.
  18. uppe

uppe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för ditt svar. Låter lovande :). Jag hade tänkt att streama genom flash, typ twitch.tv.

19. ToJa92

ToJa92 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 2
    Kan tänkas att det hackar lite med flash. Har som sagt inte fått min än så jag vet inte exakt hur bra den är, men flash på mobila enheter har enligt min erfarenhet aldrig varit särskilt bra. Verkar finnas lite appar som bara visar streamen, kanske kan vara idé att kolla på dem. Även om de använder sig av flash så såg jag minst en som verkade ta bort allt, inklusive annonser.

EDIT:

Någon som hittat ett trevligt fodral? Kollade runt lite på Ebay men hittade väll inte något spännande direkt. Helst skulle jag vilja ha ett olivgrönt, typ som Kindle-fodralet. Tyvärr verkar det inte finnas några generiska fodral i den färgen, dock. Även om någon sett skärmskydd i passande(exakt) storlek för den skulle jag uppskatta en länk. Antar att det inte finns ett skydd som täcker hela framsidan med hål på rätt ställe(för kameran)?

Last edited: 28 apr 2012
  20. Burger

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag letar också efter ett najs fodral. Skärmskydd har jag från min gamla ZTE light. Till den tog jag copter skyddet som var till galaxy tab 7" varianten och så klipte jag bort lite i kanterna. Det passar hyffsat och gick bra att flytta över från den gamla plattan.

Skickat från min novo7_Aurora via Tapatalk 2