Alcatel 1 5033F och 4G?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Kloppstock, 10 okt 2025 kl 23:03.

1. Kloppstock

Kloppstock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    AI - "Yes, the Alcatel 1 5033F can activate 4G calls (VoLTE) by changing the preferred network type and enabling the 4G calling feature in the phone's settings, provided your mobile carrier supports it."

Inställningarna som alla internet sidor anger ska finnas i Alcatel1 stämmer inte överens med min variant av Alcatel 1 5033F för det första, här är en bildjämförelse, det existerar ingen föredragen nätverkstyp inställning öh, varför?

alcatel 1.jpg
    Avaktiverar du "välja automatiskt (alltså Hallon) så står den bara och söker, och VoLTE finns inte som
    ett alternativ i någon rullista vilket man kan förvänta sig.

"Provided your mobil carrier supports it" jag orkar inte försöka kontakta Hallon via mail och fråga då ni kanske har svaret redan? eller så är det Alcatel 1 5033F som inte har alternativet ens att aktivera 4G trots att internet hävdar det, vet ni nått om den saken?

"Simkort och mobilt nätverk" är inställningarna som sitter ihop med "mobilnätverk (3)" inställningar
    och ser ut såhär

Screenshot_2025-10-10-22-49-25-188.jpg Screenshot_2025-10-10-22-49-01-691.jpg

För att kunna aktivera 4G samtal skriver internet även

"The SIM card itself must be 4G-compatible. If you're having issues, contact your provider to confirm your SIM is provisioned for 4G calling. "

Behöver jag ett nytt Hallon sim-kort?, det här insatta simet är från 2023 nånting