Alcatel 1 5033F och 4G?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Kloppstock, 10 okt 2025.

1. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    21 125
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Pixel 9a

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Pixel 9a
    Telefon 2:
    iPhone 11
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Du kan inte använda trådlös felsökning utan Wi-Fi, då får du använda kabel till en dator

2. archimedes

archimedes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Har du packat upp Pixel ims zip filen? Wireless debugging används av Shizuku, och du kan stänga av det när den är klar.

3. Kloppstock

Kloppstock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Det är det jag funderar på, hur man packar upp en ZIP file inuti en Alcatel, kanske Shizuku kan göra det åt en också?

Du är medveten om iaf att även om Shizuku använder wireless debugging så är allt jag kan göra är att ha wifi aktiverat på telefon, men jag kan inte aktivt aktivera wireless debugging på telefonen då den kräver att jag väljer ett mobilt nätverk jag inte har nått som sagt, det står i instruktionerna att det går att utföra patchningen med sladd som jnsson påpekar, förutsätter att dom åsyftar en vanlig USB ladddningsladd vilket jag äger, jag ska försöka utföra operationen imorgon om jag får tid.

4. archimedes

archimedes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Jag vet att ex. Ghost Commander (fritt från f-droid) klarar av det. Men det lättaste är förmodligen att ladda ner en ims apk direkt (från Github?). Men av svaret att döma har du varken mobildata eller wifi, så det och att använda hotspot är uteslutet.

5. Kloppstock

Mottagna gillanden:
    12
    Nej jag har inte sagt att jag inte har mobildata? det måste vara ett missförstånd, jag har mobildata, men inget Wifi nätverk, dom två sakerna isär är faktiskt möjliga år 2026 ;)

Är det den här?
    https://github.com/vvb2060/Ims/releases
    Du har inte förklarat vad ims.apk ska göra, för det är ju inte samma sak som pixel volte patch 1.2.8. zip

Pixel ims fast för fel telefon
    Pixel IMS (Android)

Last edited: 7 jan 2026 kl 00:09
  6. Kloppstock

Mottagna gillanden:
    12
    Det var onödigt med ghost command kom jag fram till, för jag lyckades nu extrahera med telefonmedföljande appen files by google, fortsättning följer, nu börjar den svåra skiten som utvecklarna av Shizuku njuter av :) så drygt, så därför måste jag ladda ner "SDK plattfot tools", en potensiellt farlig svårbegriplig kommandobrygga som säkert kan leda till att telefonen inte startar igen?

Last edited: 7 jan 2026 kl 00:14