Problem: Alla jag ringer klagar på ljudet

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Seade, 1 sept 2011.

1. vetten

vetten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Då jag ringer en massa samtal varje dag snittar 80-100st in och ut så kan jag nog säga att smartmobbarna inte hänger med de gamla typ w995 eller nokia i samtalskvalitet. Har likaså jag märkt att galaxyn ibland fungerar felfritt i samtal men som mest laggar i samtals kvalitet. Idag kör jag arcen på jobbet för testa och har redan tappat ett samtal medans jag pratade (börjar bli sur) får se när dan är slut hur den orkat med. Har på jobbet installerat 3g basstation inomhus för att få bra täckning så det är inte problemet. Kanske likabra att börja köra med min gamla w995 igen tyvärr. Och plåster på såren så är ju ifånen ännu sämre för den har jag testat också i 5 dar sen gick den bort.

2. djurensMamma

djurensMamma Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prövat att koda om djuret?

3. piraya

piraya Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har skickat in min som DOA nu, ska bli intressant och se vad som händer.

4. vetten

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Ska likaså skicka in min idag och se vad dem gör med den. Kanske ända sättet att få dem o haja till att det finns ett problem som måste lösas. Säkert inte den ända som lämnat in pga samma problem. De kanske har en lösning ändå som vi inte vet om och som bara fixas på dem som klagar. Vi får se...........

5. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    trist att ni har detta problem. Folk jag pratar med tycker precis tvärtom. De frågar ofta om jag är på väg snart när jag ringer, jag förklarar då att jag sitter i bilen och är på motorvägen med ett jävla vägbrus i bakgrunden men de hör inte detta oljud utan bara mig. De tror jag sitter stilla på mitt kontor med helt tyst bakgrund. De anser jag är ett helt okej betyg. Jag har provat med både skydd och utan. Jag har ett billigt DealExtreme skydd som kostade typ 13spänn hem till lådan.

Hoppas Samsung kan fixa till era lurar.

6. vetten

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Idag fick man tillbaka samsungen från service efter nästan 2 veckor. De har enl service rapporten bytt mic och mjukvara på dito. Men problemet kvarstår satte igång den när jag kom hem ringde upp 2 polare o bägge klaga på burkigt ljud typ sitter du på muggen o pratar. Har tagit bort brusred innan jag ringde för att vara säker och inte nog med det de har lyckas få till en skada i skärmen ett jack som inte fanns där när jag lämnade in den. Suck suck,, Ska till expert igen imorrn för diskution. Nåt fel är det antingen bara på denna eller så är det bara så att de har ett burkigt ljud från början...

7. DarkWizard

DarkWizard Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vetten: Tråkigt att det inte löste sig. Lämna in den igen. Har det inte fixat samma problem på 2-3 försök så kan du häva köpet. Jag har även köpt min på Expert och har samma problem med burkigt ljud + en massa annat strul. Blir att dokumentera mobilen innan jag ger den till dem om de är lika oförsiktiga med min som din.

8. Seade

Seade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag ringde precis CR Service (aukt. Samsung rep.) angående ärendet och de sa att de haft liknande problem och då fått byta ut hela mic-paketet så har det löst sig. Förmodligen handlar det om att Samsung köpt in väldigt många dåliga exemplar av den kretsen, därav problemet. Jag ska skicka in min och hålla tummarna på att det löser problemet.