Alla mina problem med Android

Diskussion i 'Xperia neo' startad av tokani, 24 aug 2011.

1. tokani

tokani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jo, det är nog dags att bita i det sura äpplet och lämna in den.

2. tokani

tokani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nu är den inlämnad på service.

Sent from my NookColor using Tapatalk

3. tokani

tokani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Efter exakt en vecka fick jag tillbaka mobilen. Tycker det var rätt bra jobbat av Telia och Anovo.
    Högtalaren är bytt och telefonen återställd och senaste programvaran installerad.
    Just nu fungerar allt som jag hade anmärkt på: högtalaren, vibrerar vid sms, fm-radion, displayen slocknar som den ska.

Däremot har jag haft problem med att waze stänger av sig plötsligt. Datatrafiken (via telefonnätet alltså) strular. Startade om telefonen för några timmar sen och datatrafiken är igång. Får se hur det utvecklar sig.

4. tokani

tokani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Två veckor har den fungerat bra. Inga direkta strul och jag har varit supernöjd.

Men igår märkte jag att den inte vibrerade eller gav signal när jag fick påminnelse med Wordfeud. Samma sak med SMS, ingen vibration eller signal. Precis samma fel som innan jag lämnade in den och de uppgraderade.

Har provat att starta om telefonen men felet kvarstår. Försöker fundera ut om det är nån app som kan förstöra meddelande-inställningen. Misstänkte Gentle Alarm eftersom den stänger av meddelanden på natten. Gjorde lite inställningar här, dödade appen, men ingen skillnad.

5. tokani

tokani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vibration/notifiering är tillbaka. Laddad hem Simple Audio manager och såg att inställningarna var fel. Ställde dem rätt och nu funkar det.

Troligen var det nog Gentle Alarm som spökade, det kom en uppdatering häromdan med fix för återställning av notifiering, så nåt har varit fel förut.

Nu är jag nöjd igen, allt fungerar.