Alla som trodde att Android inte kunde bli laggfritt

Diskussion i 'Allmänt' startad av monty, 29 juni 2012.

1. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Tegra är överreklamerad. Det tycker jag iaf.

Däremot på resterande lurar vi har inom familjen samt de jag använder på jobbet laggar
    inte i spel om det nu inte är ett extremt krävande spel som kräver absolut de värsta.

// A

2. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Då skyller vi på tegra när det gäller spel. Men lagg och microfrysningarna är nåt helt annat. :)

3. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Microfrysningar märker jag i sms osv.. Oftast när jag har mycket i bakgrunden.
    Detta är tydligare i Android än andra system men knappast enbart i Android.

Det beror i regel på GC-hanteringen i Java. Detta måste göras. Själv sitter
    jag och försöker hitta förbättringar i Dalvik men har inte direkt kommit någonvart.

Så fort ny AOSP blir tillgänglig ska jag checka ut och se vad som ändrats
    och se om man kan prova lite nya saker.

// A

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

hehe jag vet att det eg är helt ovidkommande utan bevis såklart ;)
    Det är good enough for jämfört med knowitalls på forum dock.

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

för min del.-.. surf, appdrawer vid snabbare rörelser, sms, installerade appar får man väl ignorera eftersom det likagärna kan bero på kass kod. UI överlag är mer ryckigt och favoriten är ju när launchern stock som tredjepart kör sin vanliga mongofrysning och skall läsa in widgets i 2 min. Då har jag 2 hemskärmar, 1 med kalenderwidget - stock och en klocka - minimalistic widgets. good enough eller skall det lipas mer?

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Om det nu är som du säger, där instämmer jag, helt ovidkommande utan källor varför nämner du då en sådan sak? Utan källor är påståendet helt värdelöst och känns bara grundas av information som kommit genom flera källor och eventuellt från början från praktikanten.
    Nu tar ju folk alla påståenden för sanning så du är välkommen med ett pm ;-).

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

7. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Problemet är dock ändå att om man har en "bra" källa så vill dessa oftast inte att man hänger ut dom. Jag har några källor själv och skulle jag bevisa genom att sprida deras namn osv. på nätet har jag snart inga källor, eller hur?
    Man får ta det mesta med en nypa salt, men det verkar onekligen som om det skulle "kunna" vara som neddie skriver. Jag förstår att bevis skulle kunna vara förödande för de som är källor.
    Så snälla, allt kanske inte är sanning men om de som läser forumet använder sunt bonnförnuft kanske vi slipper onödiga kommentarer.

8. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Det leder bara till fler onödiga kommentarer och det är bara larvigt att hålla på. Jag har en källa som säger att allt blir bättre om du smörar din skärm, källan är Chet och Romain. Så de så...

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

9. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Iofs, men återigen: Om jag nu smörar min skärm, vad skulle bli bättre? Nu var du ju trevlig och angav källan och ändå ifrågasätter jag trovärdigheten. Sen kan ju vilken kotte som helst fjanta runt och hävda saker. Men använder man sunt bonnförnuft så... :)
    Sen kan man ju även se det som om någon kommer men ett utspel kan det väl vara på plats att försöka motbevisa om tvivel råder? Hävdar jag att WP är bättre än android får jag nog försvara mig, men om någon hävdar att han har en källa som hävdar en sak blir denne uppenbarligen idiotförklarad av vissa. Det tycker jag är kasst. Då är det väl upp till "vissa" att motbevisa istället för att vråla "lögn"?

10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Bevisbördan ligger på den som kommer med påståendet. Smöret skulle ge 1080p för alla skärmar och om jag inte minns fel även förbättra flytet. De gjorde sig lite roliga på alla rykten också. Det kom från deras presentationer från IO.
    Det finns för många lösa rykten utan grund och folk tror ju verkligen på rykten alldeles för lätt, vet inte hur många jag sett i forumet som refererade till praktikanten utan att läsa ex Hackborns svar.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

jag håller absolut med i sak men här handlar det trots allt om 2 mycket goda vänner som jag kännt i många många år. Svårt för någon av er att kolla upp ja men samtidigt försöker jag inte trolla tråden med att kasta ur mig saker om att android är skit och värdelöst osv osv osv utan mer bara info om att 2 goda vänner som arbetar hos google har för mig och andra bekanta direkt uttalat att så är fallet. Inget krav på att tro på men bara information som jag tyckte kunde vara intressant att dela med sig utav.

Nu kan vi släppa det och låtsas som att ovanstående rader aldrig ägt rum så är allt som vanligt. Ha en fortsatt trevlig dag.

12. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Sen är det så också att om man ständigt letar efter mikrolagg och andra småproblem, så hittar man det. Släpper man det och tänker på annat så märks det inte lika mycket.

13. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9.251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag kan då inte ignorera det. Det går bara inte. Jag är en sån som stör mig på det ofantligt mycket. Jag letar aldrig efter det det bara kastas i mitt ansikte.

14. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Jag märker det ibland, men oftast är jag så inne i annat att jag helt enkelt inte bryr mig. :P

Hellre en androidmobil med mikrolagg än en iPhone, eller en Windows Phone med det ofantligt tråkiga WP7 :P (Har dock inte sett hur W8 ser ut på WP-lurarna)

15. Nth

Nth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Visst kan det hacka till ibland i Android men ios döljer allt i långa övergångar. Jag tar småhacken med snabbare övergångar istället för långsammare övergångar utan hack.

Har både iphone och android-telefoner och att använda iphonen är som att det går i slowmotion. Varken ios eller Android har en suck om man jämför med wp7, där har vi flyt och snabba och snygga övergångar

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

16. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Jag förstår inte vad alla pratar om? Jag har byt ifrån 4S till S3 och jag upplever min S3 lika lagg fri som min 4S. Har absolut ingen delay eller ingenting. Kör min S3an helt stock med tw launcher mm. Men innan när jag hade typ HTC legend och sånt då upplevde jag lagg och program som hängde sig nu nada :)

skickat ifrån min Galaxy S3

17. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Jag stör mig inte heller speciellt mycket om det finns lite microlagg, och det känns som om det blir mindre för varje ny release från Google. Jag tycker att operativet är så överlägset jämfört med andra på så många punkter att jag inte stör mig på eventuella smålaggningar.

Sent from my V9 using Tapatalk 2

18. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9.251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    To each its own. För mig så är Androids styrkor lika mycket svagheter i flera fall.

19. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Det är därför det är bra med olika operativsystem, alla gillar olika och tycker olika. Man väljer det som man tycker passar en bäst, och som har de funktioner som man vill ha.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

20. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9.251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Absolut. Vad vore världen utan alternativ.