För att fortsätta på det jag skrev innan idag:
Jag är på väg till skolan på min cykel och kommer fram till en korsning där en liten väg korsar en större väg (ingen huvudled).
Den lilla vägen går norr-söder och den stora väst-öst. Jag kommer söderifrån och ska korsa vägen och fortsätta norrut.
Det kommer en bil ifrån väster som ska stanna enligt högeregeln. Samtidigt som jag ska korsa vägen kommer det en gående som billisten stannar för, jag tror att han stannar även för mig och försöker köra över vägen men min cykel hakade upp sig så jag kollar ner för en sekund för att se om något hade fastnat.
Inget hade fastnat och jag börjar trampa, jag hade en väldig tur för jag kollade till vänster precis innan jag körde ut på den stora vägen och då ser jag att billisten trycker gasen i botten och fulkomligt skiter i mig och allt annat när han kör iväg i kanske 70 km/h.
Hade jag inte kollat till vänster och tvärnitat så hade jag blivit påkörd. Sen när bilen kör iväg så sträcker föraren ut handen ur fönstret och ger mig fingret. Så extremt störigt!
Jag vill också klaga på att det känns som alla förutom typ 3 personer i min klass beter sig som om de är 3.
Last edited: May 17, 2011