Allmäna klagotråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 10 augusti 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Vill klaga på att jag är bannad på Crazy bobs server..
    Kul sålänge det varade

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Menar du möjligtvis Crazybob's Cops 'n Robbers på SA-MP? Vad hände?

3. Ascii

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Nånting man blir så förbannad på är att folk är så extremt jävla löjliga när de kallar en trångsynt och korkad för att man inte gillar en viss sak. Tänk er om en person inte gillar glass och att han aldrig kommer kunna respektera glass; ska den personen då kallas trångsynt och korkad?

Det är ju inte så att man är tvungen till att varken gilla eller respektera någonting.

4. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Det är inte speciellt diskriminerande att inte gilla glass. Det du gör är respektlöst mot en stor grupp människor och säkerligen en del swedroidare. Finns ingen anledning att dryfta dina åsikter om homosexuella i ett publikt forum. Homofobi är nog bara ett tecken på att man själv inte vet var man står sexuellt. Tror jag.

5. Division

Division Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har en bula i huvudet :C

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Får inte ihop min mat idag riktigt. Får käk på jobbets kvällsmöte om tre timmar men är svinhungrig nu. Pallar inte laga käk nu. Mackor räcker nog inte. I-landsproblemet 2011...

Precis. Lite skillad på att säga "JAG HATAR INVANDRARE!" och "JAG HATAR GLASS!".

När man diskriminerar någon på det viset så är det inte OK. Man måste respektera andras val och sätt att leva.

Dockland gillar detta.
  7. Ascii

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Men snälla lilla du. Jag sade aldrig att jag hatar någon/något, jag sade att jag inte GILLAR homosexuella. Lite skillnad på att säga "HATA" och "GILLA".

Man måste faktiskt inte respektera andras val och sätt att leva; det är varken en oskriven lag eller skriven. Har du hört talas om den fria viljan?

Vad dillar du om? Det är klart jag vet var jag står sexuellt.

8. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det finns ingen anledning för dig att prata ner till folk. Speciellt inte med den ståndpunkten du har.

Det jag skrev var en liknelse. En liknelse som du kunnat översätta till vad du sa om homosexuella. Jag orkar inte förklara närmare för dig om du inte redan förstår skillnaden.

Har du hört talas om hets mot folkgrupp och sunt förnuft?

Nog med OT. Ta svaret i ett PM till mig om du vill fortsätta debattera. Annars kan vi göra det i OT-tråden eller annat ställe. Här är inte rätt tråd att göra det i.

9. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag stör mig på alla svenskar som tror att svenskar är bästa på allt. Jag tänker på arbetsgivare i synnerhet där de struntar i de som kommer hit till vårt land och har med sig en massa bra kompetens men får inget jobb för deras svenska inte är flawless, även när inte jobbet ens kräver att man kan ett ord svenska. Fan va puckat typ :(
    Jag är själv svensk och ser nordisk ut och ja, jag har jobb. Men jag syftar på alla de andra som inte har det bara för de inte ser svenska ut och blandar ihop "en" och "ett". De finns ju inte ens en regel för när man ska använda en eller ett. Man bara hör de. Lätt för en invandrare då! :o

Jävla cp land.. som man älskar men ändå hatar.

Sen hatar jag när man öppnar käften och nämner ovan så blir så många förnärmade och defensiva istället för att faktiskt se problemet. Vi hade varit ännu grymmare och bättre med all den kompetens som bara slösas bort.

Dockland gillar detta.
  10. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Min farsa hjälper just de utsatta människor du beskriver. :cool:

11. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Hade dom läst svenska böcker/tidningar tittat på svensk TV kanske dom lärt sig svenska.

Hade en arbetskollega som flyttade hit från Holland något år senare pratade han svenska.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

12. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Holland har ett språk som ligger nära svenskan ändå. Svårare för en person som kommer från mellanöstern eller asien, där man har en helt annan gramatik och tom ett annat skriftspråk.

13. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Arbetsförmedlingen kan knappt hjälpa de som är födda och uppväxta i Sverige. Så varför skulle de lyckas bättre med andra? :P.

Sambon brukar kalla Sverige för "Lilla Landet lagom".

Sent from my Nexus S using Tapatalk

14. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:

De gör dom. De ligger ju i deras intressen. Dom är inte dåliga på Svenska utan bara inte flawless (läs Svenskar i grunden!)

Jag känner flera som befinner sig i den sits som jag beskrev. Dom har legat på och sökt massivs med jobb. Men de blir inte ens kallade på intervju. Dom får inte ens visa vad dom kan. En av dem har bott här nu i 9 år och har en högskoleutbildning ifrån Frankrike men är ursprungligen själv ifrån Asien. Pratar både Franska, Engelska, Tyska, Svenska och två asiatiska språk. Ändå blir hon inte ens erbjuden en intervju. De lustiga är att hon har inte ens sökt direkt högutbildade jobb utan enklare saker inom administration.

Även den mest tuffa person bryts ner efter ett tag och börjar känna uppgivelse. Många av dem vill inte leva på bidrag heller utan de sitter där för de har inget val då de inte får något jobb. Jag tycker de hela är tragiskt bara. Med rätt personer på rätt arbetsplats så skulle ju arbetslivetsverige bli en bättre plats och arbetsplatserna starkare och fler skulle kunna få jobb.. de blir en lång spiral av positiva saker.

Om ni har jobbat och levt i England exempelvis så hade ni sett vad jag menar betydligt tydligare. Där spelar de ingen roll om du heter något icke engelskt-ringande i efternamn du blir kallad ut efter dina meriter och inte efter vad du heter. De är de som är de mest tragiska med svenska arbetsgivare.

Last edited: 17 juni 2011
  15. eal

eal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Utan att ha följt diskussionen mer än att ha läst ditt inlägg:

Jag jobbar med rekrytering och om jag är ute efter en person till ett okvalificerat jobb inom admin t.ex. så är det inte namnet eller ursprunget som avskräcker utan just meriterna.

Om jag har två ansökningar där den ena är 21 år, gått ut gymnasiet och kanske jobbat lite inom admin så är chansen att jag kallar den personen till intervju mycket större än att jag kallar personen med en högskoleexamen.

Det har flera anledningar, lönen är en. En person med högskoleutbildning och erfarenhet har i de allra flesta fall ett lönekrav som inte rimmar med löneläget på den tjänsten. Dessutom tenderar "tyngre personer" (erfarenhets- och utbildningsmässigt) sällan bli långvariga på de enklare tjänsterna. De tar det "enkla" jobbet tills de hittar det de egentligen vill jobba med.

Så mitt råd till din kompis är att skita i de enklare jobben och gå på de jobb som matchar hennes erfarenhet och kompetens.

16. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Åh så jobbigt. Blev lite bakfull sedan igår. Och ikväll kommer det ett par kompisar ifrån Göteborg och hälsar på. Kommer bli en seg dag eftersom jag måste storstäda hela lägenheten...

17. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Låter vettigt de du säger. Jag önska de va så enkelt bara. Hon har sökt även de typ av jobb men har börjat bli mer å mer desperat så hon tar just nu lite vad som erbjuds bara så man kan försörja sig. Men tack för tipset likväl. :)

18. sebgus

sebgus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Någon som har senaste Chrome dev (14.0.794.0) som kan bekräfta detta:

Jag kan varken höja eller sänka volymen via hårdvaruknapparna på min dator. Så fort jag minimerar chrome så funkar det!

19. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Nu kör jag förvisso inte Chrome Dev (prenumerar dock på Google Chrome Releases i Reader), men följande är saxat från den senaste uppdateringen:

sebgus gillar detta.
  20. sebgus

sebgus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.