Allmänna frågor/diskussion rörande HTC Wildfire

Diskussion i 'Wildfire' startad av goa200, 23 maj 2010.

1. Viggenlol

Viggenlol Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur begränsad är wildfire pga qvga skärmen?? t.ex apps etc

2. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När HTC Tattoo släpptes förra året tyckte en massa användare "det är lite apps nu, men det kommer snart". När X10 Mini släpptes för ett kort tag sedan tyckte en massa användare "det är lite apps nu, men det kommer snart". Nu släpps Wildfire och de flesta verkar vara optimister även nu. Med det sagt, vet du inte vilka appar du vill ha så är det nog ingen fara. Merparten går förstås bort, men tusentals kvarstår. Vet du med dig att du behöver just apparna X och Y, så kan du ju enkelt fråga om dessa eller undersöka saken själv. Har kört HTC Tattoo med QVGA och det var sällan något jag upplevde som ett problem; det här är trots allt mer att se som en riktigt smart feature phone (som X10 Mini t.ex.) snarare än en monstermobil du kan köra Quake 17 på.

Skärmen begränsar inte användandet i övrigt. Den är kapacitiv med multi-touch, helt enkelt en riktigt bra skärm.

3. Lobbe

Lobbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

så bra då! :) men jag har svårt att välja om man ska köpa en legend istället...:ehm:

4. Lobbe

Lobbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

grymmt bra sakt det gjorde att jag fick lite klarhet på det hela och det stämmer de flesta är optimister :D

5. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min kompis som köpte Wildfire på min rekommendation ska komma över på en öl ikväll, så jag ska gå igenom den grundligt. Jämför med min HTC Legend och postar en jämförelse i "HTC"-forumet här i jämförelsetråden!

6. adeadrat

adeadrat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har absolut inte hittat några problem med min QGVA skärm än, har du aldrig haft en smartphone förut som mig tror jag inte du kommer märka någon skillnad heller, har inte hittat några apps än som inte funkar :)

vad jag tycker om min wildfire än så länge:
    Det mesta flyter på mycket bra, enda som jag märkt är att det laggar extremt om man surfar och ska spela ett flash spel online.
    Annars funkar det helt utmärkt, lätt att lära sig hur allt funkar, snygg, skön i handen, enda som jag som sagt har att anmärka på än så länge är flashen, (kollade ett avsnitt av futurama utan lagg så kolla film funkar) men ej flash så bra.

7. quietlybrilliant

quietlybrilliant Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

8. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skärmtekniken i WF är mycket sämre än i N1 vad gäller precision och mjukvaran för multi-touch är densamma så helt ärligt tror jag att N1 är bättre. Nu rör det sig ju inte om några extrema skillnader, men på sådana här små enheter som man använder med fingrarna kan ju någon millimeters precision vara avgörande.

9. frankenfurther

frankenfurther Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ändrade min order hos Dustin från en vit till en "mocha" i torsdags (jag kunde inte hålla mig) och har lekt med den sen i fredags kväll.
    Min första Android lur, och dessutom min första HTC lur.

Jag är så jäkla nöjd :)

10. adeadrat

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat batteri tiden lite nu.. gick upp klockan 7 i morse nu när jag kom hem vid 9 var det 4% batteri kvar vad jag gjort med telefonen underdagen är ca 20min musik 1samtal på 5min några sms och kollat gpsen 2-3ggr..

igår drog jag ur min vilde från datorns usb runt 12 på dagen blev musik i ca 1h slå på gpsen och kolla maps 1ggn msn i någon timme på polare, sen en del surf och jämföra med polarens iphone.. batteriet var stendött run 23.00

så min slutsats är än så länge: batterit räcker ca 12h vid för mig "normalt" användande alltså inte byta den mot datorn utan mest bara kolla typ nått forum då och då + msn när jag inte är vid datorn.. vid mycket surf och musik drar batteriet slut i princip direkt och man kan nästan se hur batteri mätaren sjunker :P

I övrigt är en sak som irriterade mig i början, hur svårt det var att pricka rätt på tangenterna när man skrev men börjar vänja mig och lära mig att sikta så det är inga problem det heller, men om man har väldigt stora fingrar så säger jag håll dig borta från wildfire :P

11. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upplever precisionen som ganska dålig på skärmen, det är lätt att trycka fel (eller att den reagerar fel, jag vet inte vilket)! Batteriet känns också väldigt svagt; trodde det skulle vara bättre än på min Legend men det verkar räcka mindre.

Kört både Wildfire och Legend idag sida vid sida, ska väl författa nåt slags jämförelse...

12. MiXiE

MiXiE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

någon som vet om gowalla funkar på wildfire?

13. AndroidFtw

AndroidFtw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Har fått min Wildfire idag! :) Den funkar perfekt har inte märkt av nåt lagg eller problem alls.

14. adeadrat

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

lagget kommer när du lagt in en hel hög apps och leker med många olika program och hoppar mellan dom, så vänta du bara ;)

15. AndroidFtw

AndroidFtw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Har ca 20 apps och har inte stängt ner någon men det flyter pa bra ändå. Har dock haft 2 Force close eller vad det heter Skriver detta på min wildfire, qwerty tangentbordet funkar finfint. Det enda negativa som jag märkt är att det inte finns så mkt apps och att det är väldigt lätt att råka klicka på menu, Home osv för de är väldigt känsliga. Skulle varit bättre med riktiga knappar.

16. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tro mig, det är inte alltid bättre med riktiga knappar. Skulle kunnat döda för att få till Wildfires knappar på Legend; det är det sämsta med hela telefonen, som i övrigt är grym. Wildfires knappar går iaf inte sönder eller klickar högljutt :)

17. knabb

knabb Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilket jobbigt dilemma, varit på jakt efter en android telefon i snart i år och varit inne här på swedroid några gånger i veckan för att invänta en passande modell. Tyvärr har alla telefoner sina för och nackdelar. Hade varit perfekt för mig med en desire i wildfires skal. Storleken och knapparna är riktigt riktigt perfekta för mig, men varför i all världen denna halvdåliga skärm.

Någon som vet om kameran i Wildfire är lika dålig som det ser ut som på skärmen?

18. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kameran är helt okej tycker jag, men den är ju inte bäst i klassen kanske! Har också varit på jakt efter en "mini-desire", men det kommer nog något nästa år. Trenden verkar vara omvänd i år. Antar att Wildfire är deras "lilla billiga" för Q3-Q4 och att de kommer släppa ett par dyrare. Hade gärna sett en X10 Mini pro gjord av HTC...

19. quietlybrilliant

quietlybrilliant Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

20. knabb

knabb Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En "mini-desire" är precis vad jag vill ha:) Frågan är hur länge man måste vänta innan det kommer en modell som passar in på ens krav, både legend och desire tyckte jag så bra ut till en början men båda tyvärr lite otympliga för mina händer. X10 mini pro var inte någon direkt lockande upplevelse för mig, tyckte varken om skärmen eller kroppen. Tangentbordet var däremot långt över mina förväntningar. Sen är intrycket väldigt mycket mer positivt med HTC sense, X10 mini pro kändes väldigt trist, så förstår vad du menar med att HTC bör göra den istället, tror dock det går att fixa till. Problemet är att nu börjar jag bli lite väl trött på att vänta på att köpa ny mobil. Min SE k810i börjar bli lite väl gammal nu efter snart 4 år, fast jag kan såklart ringa ett videosamtal till en ny iphone:teeth: