Allmänna frågor/diskussion rörande HTC Wildfire

Diskussion i 'Wildfire' startad av goa200, 23 maj 2010.

1. fprick

fprick Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack! Gjorde det enkla och bytte namn från datorn också.

Någon mer här som är väldigt väldigt ledsen på spelprestandan? Eller är det fel på min? Klarar inte ens av Air Hockey, Replica Island, Gem Miner, Blow Up, Shoot Me och sådana 2D-spel. Abduction, Air Control och Robo Defense klara jag dock utmärkt. Laggar lite med Abduction när det regnar eller när det blir för många rörliga grejjer på bilden.

Är det för att apparna inte kommer från market? Air Hockey gör ju det, ändå laggar det satan.
    För en 2000 kronor mer får man alltså så jäkla mycket mer? Tänker på en Galaxy S som klarar ett par lite äldre 3D-spel helt laggfritt.

Finns det någon app där jag kan kolla prestandan för Wildfiren? Jag förstod att mobilen inte skulle vara någon höjdare att spela spel med, men att det var såhär illa visste jag inte.

Allt annat går dock helt fint, men just de flesta spelen brukar ha väldigt dålig bilduppdatering.

Kanske ska tillägga att jag kan spela lågupplöst video helt utmärkt, helt laggfritt. Högupplösta bilder är inte heller något som helst problem att kika runt på.

Last edited: 22 jul 2010
  2. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Wildfire är ingen högpresterande telefon, det är precis som du skriver. Jämför du med iPhone så är ju alla apparna byggda specifikt för just den telefonen vilket innebär att alla t.ex. 3GS-appar alltid funkar ganska bra på 3GS. För Android finns det ju massor av telefoner och därmed blir det lite svårare att förutse hur bra en app kommer funka.

Är du på jakt efter något benchmark-program menar du?

3. knabb

knabb Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är nog tyvärr som du skriver, kanske att programmet som rekommenderar appar till dig skulle kunna hitta spel som fungerarar bättre. För 2000 kronor till får du nästan en till wildfire. Annars kan jag tycka att det optimala hade varit om de satt i en bättre skärm och lite bättre cpu och tagit en 1000 kronor till, men då finns legend som tyvärr är för stor för min hand. Tror dock att det kommer att komma massa telefoner i just denna storleken då den i mångas ögon och händer upplevs som precis lagom.

4. fprick

fprick Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, förstod väl det...
    Prövade nyss en benchmarkapp på skoj kallad neocore. Fick i slutet hela 4fps! Fullt möjligt då det hackade igenom hela. Enligt kommentarerna på market så ska hero få knappt 30! På pappret så ska ju dessa två prestera lika och det känns som om min har släpat efter lite. Känns ju inte normalt.
    Kan ingen här köra igenom neocore och säga vad resultatet blev? Skulle vara jätte snällt!

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

5. nilber

nilber Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag körde benchmark med Neocore och fick 9fps. Jag körde med andra appar igång och hade 57mb ledigt RAM-minne kvar när jag drog igång testet enligt adv. task killer.

6. nilber

nilber Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

VA!! skämtar du med mig angående priset eller?
    På Media Markt i Sundsvall ska dom ha 3290:- för samma lur

7. fprick

fprick Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, tack du!
    Ska testa igen, och rensa med en task killer innan. Har inte använt någon task killer innan, borde jag verkligen det? Hörde att det inte hjälper/blir sämre istället om man använder det?

EDIT: Testade nu igen. Blev ju verkligen inte bättre, 2Fps snittade jag. Känns inte som om det skulle stämma riktigt då det kändes som att det flöt bättre än förut.
    Kan det bero på att jag använder ADW kanske?

Nåväl, jag behöver inte bry mig sålänge mina favoritspel och menyerna flyter på som de ska, om det inte finns någon genväg till att snabba upp det lite förstås :)

Last edited: 24 jul 2010
  8. knabb

knabb Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

mediamarkt malmö 2580 kr, det varierar ganska kraftigt

9. Denki

Denki Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, de tog 2190 men vet ej om det är det priset fortfarande.

10. dullabo

dullabo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hör ruggigt dåligt när jag pratar med någon, som om det skulle vara dålig täckning, fastän det inte är det. Någon som vet vad felet kan vara?

11. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Läste nånstans förut att Spotify inte skulle funka på Wildfire men det kan ju inte stämma? Kan någon intyga att det funkar?

12. Hybbe84

Hybbe84 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte mig en Wildfire idag. Och spotify finns med på market, så jag utgår ifrån att det funkar.. inte testat det än.

13. adeadrat

adeadrat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det funkar alldeles utmärkt

14. knabb

knabb Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De verkar som att några stycken haft problem ljudet pga simkorten, kolla om du har ett gammalt och byta till ett nytt i så fall.

15. Kiddy

Kiddy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    419

MINA ENHETER

Går Wildfire att roota än?

16. adeadrat

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad jag vet så är det ingen som lyckats än, paul på modaco's forum har försökt vet jag men inte lyckats och har inte hittat ngt på xda heller att det går

17. dullabo

dullabo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

aha, mitt simkort är runt 2 år gammalt så kanske är därför då. Får ta o skaffa ett nytt, tack så mkt.

18. Canon

Canon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

På min flickväns Wildfire hackar spotify ordentligt så fort man spelar spotify i bakgrunden och öppnar något annan program, tar emot ett sms eller t.ex. rullar i listan i FriendStream. Är det så för dig också så prestandan helt enkelt inte räcker till eller är det något galet med hennes telefon?

19. Andyiy

Andyiy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ni som har en vit Wildfire, hur fick ni tag på en? o_O

20. adeadrat

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köp en brun och en burk färg o doppa skalet i vips så är den vit :) ;)

det hackar som du säger till ibland men inte så mycket att jag har stört mig på det men det stämmer