Allmänna frågor/diskussion rörande HTC Wildfire

Diskussion i 'Wildfire' startad av goa200, 23 maj 2010.

  1. Cherokee

    Cherokee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Eller så bor du i en bunker ;)

    Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag har delat med mig av de kunskaper som jag har och nästa gång ska jag behålla det för mig själv. För då blir det bäst för alla och forumets grundidé att användare ska kunna dela med sig av erfarenheter försvinner och det kan bli ett nytt flashback! Så härmed uppmanar jag alla att bara posta en massa strunt.

    Woohoo!

    Oj ursäkta mig igen? Ställde du en fråga innan om hur du kunde göra för att undvika att betala för fri surf eller hur du ska hantera rädslan och ångesten över att telefonen ska bli stulen??

    1. Skaffa en annan telefon som inte är 'i princip' oavändbar utan fri surf (jaja, det beror naturligtvis på vad du har din telefon till förutom att ringa på). Jag tror Doro har några riktigt läckra mobiler som du kan ringa på.
    2. Sälj telefonen innan den blir stulen, eller gör som mitt första tips. Skaffa en telefon som inte en jävel vill ha så slipper du rädslan för att den ska bli stulen.
    3. Sök upp din vårdcentral och be om en tid till en psykolog som kan berätta för dig hur kan använda dig av copingstrategier så att du kan lära dig hantera den psykiska stressen.

    SHIT! Nu kom jag med tips igen :/ Ska genast sluta.
     
  2. swedebear

    swedebear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Jag tror att det är så att det huset där du bor har ganska mycket betong och liknande i väggarna. Hur är täckningen precis utanför huset?
     
  3. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag undrar en sak angående förinstallerade program såsom Quickoffice, röstinspelaren osv. Peep. Är det helt säkert att ta bort dom? Vill ju inte ha en massa skit som ligger och tar plats :)
     
  4. Cherokee

    Cherokee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Du måste roota för att kunna ta bort förinstallerade appar.
     
  5. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Saken är ju den att jag använder mig av My PhoneExplorer och kan därmed se, och välja att ta bort, appar. Har visserligen inte testat på förinstallerade appar så jag vet inte om den nekar mig att göra så.

    Får väl testa då, helt enkelt.

    Edit: Och det funkade inte. Ok. Då får dom ligga där. Tack för svar, Cherokee!
     
    Last edited: 27 okt 2010
  6. WajldFire

    WajldFire Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! jag har lite problem med min 3G funktion på min Wildfire. Problemet ligger i att 3G:et tar emot eller "avger" data fastän jag inte surfar eller annat som behöver 3G stöd. Skulle vara världigt tacksam om ngn kunde hjälpa mig:)
     
  7. Ockeh

    Ockeh Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej nån som vet om man kan fixa www.neradio.se till sin telefon så jag kan lyssna på deras internet radio på nått sett?
     
  8. epideme

    epideme Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Prova appen TuneIn Radio... Jag hittar 5 varianter av NERadio i den.
     
  9. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag har en liten fundering över hur man får Gmail att säga till när man får mail. Nu måste jag gå in och uppdatera gmail två gånger för att läsa ett mail jag fått. Jag vill att mail ska märkas lika tydligt som sms.

    Så... Lite assitens, tack? :)
     
  10. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad jag vet är att det inte går, då Gmail går via internetbaserad server och inte satellit - som sms alltså. Ett undantag finns dock och det är att ha autosynk på, och då syns uppdateringar i samma stund de rullar in i princip. Autosynk drar en hel del batteri. Inte nog med att du måste ha internet aktiverat. :ehm:
     
  11. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Aj då. Vet inte säkert, men i landet långt i öst så verkar det vara mail och inte sms som gäller. Tycker det verkar så smidigt :D Men då får man väl nöja sig med att starta gmail varje gång då.

    Tack för svar :)
     
  12. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har nyligen börjat använda LauncherPro till min Wildfire och tycker att det är skitbra! Inget laggar och det mesta går att ställa in efter tycke. Jag har bara ett enda "problem" med LauncherPro: det går inte att använda typ hälften av alla widgets som ingår i HTC Sense.

    Det jag vill veta är om det överhuvudtaget går att använda Sense-widgets i samband med LauncherPro... det skulle uppskattas rejält. :/
     
  13. supermario

    supermario Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skaffade en WF till sambon i julklapp och nu när hon ska logga in på facebook så står det att tjänsten inte är tillgänglig för tillfället. det går dock att surfa in på facebook via facebook.com men man vill ju kunna använda fb-appen. Är det bara som det står att det inte funkar för närvarande eller är det något knas? har för mig att flera skrivit om att det inte funkar som det ska?
     
  14. wosk

    wosk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER


    Jag har precis gjort det samma och det går inte. Betalversionen av LP innehåller dock en del widgets som efterliknar HTCs
     
  15. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Det sistnämnda går inte. HTC widgets fungerar bara med sense launchern.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  16. AndroidFtw

    AndroidFtw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Ska sälja min wildfire och undrar vart jag kan få tag på den officiella 2.2 OTA updateringen?
     
  17. Molleresa

    Molleresa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    869
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Hur uppdaterar man Wildfire;n till Android 2.2??
     
  18. Densvenske

    Densvenske Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    FOTA Frimware over the air eller roota.

    FOTA Gå in på intällningar -om telefonen- uppdateringar av systemprogramvara
     
    Molleresa gillar detta.
  19. Molleresa

    Molleresa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    869
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Ok, tack :):)
     
  20. Fabbotts

    Fabbotts Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en Wildfire, och när jag vill lägga in musik till min mobil så först ansluter jag mellan datorn och HTC;n.. Då går jag in på " Den här datorn " och trycker upp " flyttbar disk" Men den mappen eller vad man ska säga är tom.. Och när jag försöker lägga in musik där så står det " Det går inte att Kopiera ------- Det går inte att hitta filen. Kontrollera att du har angett rätt sökväg och Filnamn "... varför blir det så? och hur kan jag lägga in musiken?..