Allmänna frågor/diskussion rörande HTC Wildfire

Diskussion i 'Wildfire' startad av goa200, 23 maj 2010.

  1. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har beställt den vita tycker dock den svarta ser snyggast ut, röd och brun tycker jag inte alls va snygga ser hemska ut imo ;)
     
  2. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu har Elgiganten skjutit på leveransdatumet ytterligare en vecka... Hur dålig är man på att beräkna? Eller så gör man bara så för att man ska få folk att boka sina Wildfires hos dem istället. Hos t.ex. Netonnet har man beräknat leveransen ända in i juli, redan från början! :/
     
  3. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    vart kan man hitta den svarta??


    någon som kan svara?
     
  4. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inte sett ngn butik som säljer den svarta än.. bara sett den på bild i recensioner osv

    och de där med emulator app tror jag ingen kan svara på då det inte är speciellt många som har haft en htc wildfire i handen och än mindre testat om det finns ngn emulator app som funkar..
     
  5. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Såhär är det, det som funkar på Android version 2.1 och med QVGA upplösning funkar på Wildfire. Det finns inget magiskt sätt att se vad som funkar eller inte funkar, sedan är det inte direkt "på eller av", många appar avsedda för andra upplösningar funkar säkert, men funkar dåligt (eller ser groteskt fula ut). Således kan man köra rätt många apps på Tattoo, som har QVGA, men det blir mest komiskt på den skärmen. Samma sak med Wilfire. Du kan kolla i de olika "Android librarys" som finns på nätet (finns ett antal länkar i ett antal trådar om det här redan)!

    Finns det en emulator app i Market för QVGA så funkar den med Wilfire också. Någon som har QVGA eller mycket fritid kan säkert kolla upp det.

    Edit: Var inte meningen att låta hård här, men dubbelpostandet kändes lite överflödigt när det gäller frågor som du kan hitta svar på i så många andra trådar om du bara sökt lite. Kolla igenom HTC Tattoo-forumet här på Swedroid, den har också QVGA-upplösning. Det är i huvudsak Androidversionen och upplösningen som spelar in på vilka appar som funkar.
     
    Last edited: 22 jun 2010
  6. frankenfurther

    frankenfurther Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beställde den vita från Dustin Home igår. Ska bli intressant att se när den dyker upp.
     
  7. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mmm, har lite ångest över att jag plockade hem en Legend faktiskt. Jaja, den ÄR bättre, men den är klumpig. Och jag saknar i vissa fall QVGA, det var lättare att skriva tycker jag. Större knappar. Enklare och smidigare på nåt sätt, om än objektivt sett sämre.
     
  8. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mitt dilemma är inte långt ifrån ditt...
    Jag ville också jättegärna ha en Legend, så snygg bl.a. men det var en enda,
    RIKTIGT ONÖDIG, sak som hindrade mig från att köpa den: knapparna! De låter som fan, oavsett vart jag har testat, och är dessutom sårbara. Jag tycker att det är riktigt synd att HTC valde dessa knappar till en lur som kunde ha blivit nästintill perfekt för mig. :cry:

    Men med Wildfire är problemet helt borta; "knapparna" där kan ju inte låta eller falla av direkt. :teeth:
     
  9. Unisio

    Unisio Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inkommer: 2010-07-02 :cry:

    Från 06-30..
     
  10. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det största störningsmomentet med Legend är helt klart knapparna. Av den risken (kände samma sak på alla jag provat också precis som du) frågade jag här på Swedroid, men förvånansvärt nog var det ändå många som inte upplevde nåt problem. Nu när jag sitter med Legenden i handen kan jag bara säga rent ut att det är riktig skitkvalitet på dem.

    Utöver det så är det i mitt tycke ingen amazing telefon, det är mer så att det saknas bättre alternativ. Wildfire i form och design är ett bättre (smidigare, lättare, snyggare) alternativ för mig, men nu när jag väl har en Legend så skulle det kännas sunkigt att byta ner sig till en QVGA skärm och en lägre CPU. Å andra sidan känns det som att specen aldrig räcker till ändå; Tattoon kraschade konstant och Legenden gör det alltför ofta också. Detsamma gäller för systemet i övrigt; Spotify laggar oavsett om man kör det på Legenden eller på Tattoon.

    Därav tror jag att Wildfire är ett fullvärdigt alternativ. Nackdelen är som sagt skärmen, som dels är TFT och dels QVGA, båda väsentligt sämre än Legendens skärm.
     
  11. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ytterligare en prissänkning på Elgiganten.se :teeth:
     
  12. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skärpning, Quietly! Ge mig inte mer ångest över att jag tog Legend istället nu!! :)

    ...vad som var ett bra köp är nu ett GRYMT köp!
     
  13. fprick

    fprick Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gratis frakt och grejjer på elgiganten. Likaså PCCity.
    Får beställa någon gång nästa vecka.
    Någon som vet hur tillgången på den här mobilen kommer vara? Beställer jag t.ex på måndag nästa vecka, är det troligt att jag får den samma vecka?
     
  14. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Leveranstiden på mobiler överlag brukar vara rätt snabb från större aktörer, 3-4 dagar. Leverans sker väl också under helg, men avierna skickas ut först efter helg, eller nåt sånt.

    Order på måndag förmiddag = du bör ha den nästa vecka, om du förskottsbetalar
     
  15. fprick

    fprick Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Där ser man. Är det verkligen så pass lång leveranstid? Till och med datorn kom till uthämtningsstället 2 dagar efter jag skickat efter ordern. Det var iofs från ett väldigt uppskattat företag.
    Hur som helst, jag hoppas verkligen på den här mobilen. Första androidmobilen, första "riktiga" mobilen.
    Byter alltså upp från en SE W660i som jag fullkomligt hatar.

    Tackar för svaret!
     
  16. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick min mobil från Dustin home på ca 2 dagar, från Telenor på ca 4 dagar, från Halebop på ca 3 dagar. Om det är någon slags referens.
     
  17. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    mellan 2-4 dagar skulle man kunna säga då :P
     
  18. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    På så sätt är det väl tur att Dell inte säljer sina telefoner i Sverige, deras datorer har ju en leveranstid på 3 veckor :-P
     
  19. Raum

    Raum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har bestämt mig på denna mobil.. trotts mitt missnöje med QVGA... (Mest för app-förlusten).
    Tänkte vänta tills på torsdag innan jag beställer den, vem vet... Elgiganten kanske drar med den i sin supertorsdag, som dom gjorde när Legend kom.
     
  20. fprick

    fprick Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    App-förlusten är ingenting att gråta om, då det inte blir någon.
    Jag har för mig att iom. eclair-uppdateringen så blir alla appar som inte stödjer QVGA anpassade för det. Visserligen kan vissa applikationer se lite konstiga ut.

    Kan ha fel nu.