Allmänna frågor/diskussion rörande HTC Wildfire

Diskussion i 'Wildfire' startad av goa200, 23 maj 2010.

1. Raum

Raum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror att detta är den ultimata Ingångs telefonen för Android.... Blir min ingångs tele iaf...
    Jag har min Nokia Xpressmusic skit, Och kommer nog vara väldigt gla med Wildfire!

2. fprick

fprick Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var samma review som länkades innan. Låt några fler recensera den, inte bara 1 hemsida (som man aldrig stött på innan?), innan du förklarar den som krånglig.

3. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Sorry såg inte att det var samma review. Trodde det var en annan. Klickade inte igenom. :o

Vad menar du med det inom parentes?? (som man aldrig stött på innan?) Jag förstår inte det...

Det jag menar med krångel är att prestanda problem och force close m.m. är sånt som min syrra garanterat kommer att lacka ur på snabbt. Och då är inte jag säker på att FroYo inom nån månad eller så räcker för att rädda telefonen i hennes ögon. Så jag letar vidare efter lämplig lur...

4. Drakkir

Drakkir Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vissa har ju haft stora problem med det och vissa, de flesta, har inte haft problem med det alls. Själv upplevde jag nog ett tiotal ForceClose om dan på min Tattoo, men det kan ju bero på att man använder telefonen annorlunda. Jag är rätt stressig som användare och försöker hoppa mellan apps på noll sekunder....

6. Unisio

Unisio Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den har stått på 2 juli länge och på majoriteten av hemsidor. Det är ett gammalt knep hur EG gör. Dom sätter en tidigare release (så fler beställer från dom) och sedan flyttar fram datumet till det riktiga.

Fult, men ack så smart.

7. adeadrat

adeadrat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fick nytt prel datum från dialect idag,
    9juli för den bruna
    14juli för den röda
    30juli för den vita

8. Raum

Raum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Usch så drygt... Tänkte ju skaffa den vita... Klart snyggaste.
    Om man inte tänker på den svarta.

9. adeadrat

adeadrat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

beställde den vita från början men nu när jag fick reda på datumen för den ändrade jag till den bruna :P
    men sen är det ju så att bara för att detta är datumen som dialect får sina så kanske andra butiker får sina tidigare

10. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som jag förstått det ska alla färger vara tillgängliga inom de närmaste två veckorna hos åtminstone någon återförsäljare. Datumtricket gäller väl i princip alla företag; har man inget exakt datum så sätter man ett preliminärt som ligger inom tidsspannet. Vet man bara "Q3" så sätter man förstås i början av Q3 för att attrahera kunder.

Generellt sett vill jag dock rekommendera att du/ni avvaktar tills rätt färg finns i lager. Andra-handsvärdet på en mobil i detta segment är inte särskilt högt (varför köpa en använd Wildfire för 2K när man kan få en helt ny för 2,5K?) så man vill ju inte gärna byta i onödan.

Personligen tycker jag att endast den svarta och vita är alternativ. Den röda har en superfin färg, men eftersom alla delar är röda går man miste om mycket av det fina formspråket, med den glidande designen. Den uttrycks mest på den vita, där metallfinishen går in och bryter av. Den uttrycks lite på den bruna också, men där är färgschemat lite tråkigare. Den svarta är clean, sober och materialskillnaden når samma effekt med accentuering mellan skärm och skal.

11. Drakkir

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har DustinHome satt en "beräknad leverans" på sina Wildfires. Mochan är 5 July, medans White och Red är på 7 July.
    DustinHome har inte haft någon beräknad leverans tidigare, till skillnad från tex elgiganten och pc city som har haft men skjutit upp allt efter som.
    Vi får helt enkelt se hur pass bra det stämmer :)

12. IntenZe

IntenZe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ElGiganten hade ju preliminärt releasedatum 29 juni, och samma dag så skickade dom den. Det vet jag för jag skulle avbeställa men jag hann inte för dom hade hunnit paketera den.

13. IntenZe

IntenZe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det verkar som att jag ljög i inlägget här ovanför, eller att EG's support ljugit för mig. Jag försökte avbeställa den i tisdags för att jag ångrade mig men det gick inte för den var redan paketerad. Nu när jag ringer och frågar var den håller hus så säger dom att dom inte ens fått in den i lager ännu? Alltså wtf?

14. Unisio

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Majoriteten av sidorna har 9/7 som prem. Datum, hoppas alla kommer då... Vill ha min vita WF asap :(

15. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Hur resonerar ni kring WF och kommande Android 3? Enligt de specifikationer som läckt ut så kommer WF inte hunna få version 3. Flickvännen är så imponerad över min N1 att hon börjat intressera sig för en android-lur och jag tyckte WF skulle vara ett lämpligt alternativ. Lite synd bara att den inte kommer kunna köra Android 3.

16. Drakkir

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tänkte inte börja oroa mig för ryktet om Android 3 redan. Rätt nöjd att WF får 2.2, och det duger åt mig.
    Vill man ha en top-of-the-line mobil så är WF ändå inte mobilen man borde skaffa.
    Sen är ju specifikationerna som är släppta bara rekommenderade, så inget är väl uteslutet. Men det är klart, dumt att hålla hoppet uppe kanske, bättre att bli överraskad.

17. Unisio

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Denna telefon inväntar vi under nästa vecka.

Med Vänliga Hälsningar

Kundtjänst /

MobilGiganten

Stora Nygatan 29

211 37, Malmö, Sweden

mobilgiganten

18. Nickee

Nickee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Tror er den har like dålig ljud i högtalaren som Desire har?

19. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du anser att Desire har dåliga högtalare kan du räkna med att en hälften så dyr Wildfire också har det ;-)

20. nino

nino Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

den svarta skulle ju vara riktigt läcker.

ingen som vet var man kan köpa den eller kommer att kunna köpa den?