Så mycket tror jag inte den minskar men en del i alla fall. Jag är ju mer eller mindre WIFI dygnet runt kanske skulle nämnt det.
När det gällde mate 7 så fick folk runt 8 timmar skärm tid om dom använde wifi drygt 4 timma till 4.5 med 4g. Men det är nytt modem i mate 8 så vi fårs e
Ja de "äldre" Huawei har verkligen haft ineffektiva modem speciellt Mate S som jag hade även om den inte hade dålig batteritid. Den hade rätt dålig standbytid dock.
Kan testa att köra utan WIFI imorgon. Har rutten täckning på jobbet så blir ett hårt test. Tappar data helt emellanåt. Massa plåttak överallt.
Cat 6 gör att modemet kan utnyttja sin fulla kapacitet det är nyare nätverkstandard helt enkelt. svenska operatörer stödjer cat 6
Hmm jaha var håller den dåliga täckningen hus på jobbet måntro. Detta var ju smått fantastiskt. 3 pluppar som lägst hittills vad jag sett.
Kan ju säga i alla fall att antingen så gör "kombinerade frekvensband" underverk eller så är täckningen extra bra på denna telefon. Eller en kombination utav båda förstås. Har i alla fall aldrig förut haft i närheten så bra täckning som jag haft idag på jobbet med bara mobildata. Plåttak OCH plåtväggar är inte till fördel om man säger så. Återkommer lite senare med dagens fullständiga batteriresultat.
är det inte så med wifi plus eller vad det heter att den känner av om du har wifi anslutning så ansluter den till det istället ? och då har du igentligen varit kopplad till wifi hela dagen ändå. Jag inte tillgång till wifi hemma, och jag skulle aldrig få för mig att använda någon annans wifi då traffiken kan loggas
Nu har jag kört igenom de dagliga rutiner jag brukar ha och så här ser det ut. Tagit mer batteri men ingen grov skillnad. Täckningen har överraskat och var ju lika bra på jobbet som hemma i stort sett, vilket brukar vara 3 av 5 pluppar i snitt. Alltså inte bra men OK.
Batteriet verkar ju var riktigt bra. Läst lite här på Swedroid och på XDA att Mate 8 verkar lida av en notifikations bugg/delay är det något du stött på?