Inte på just Mate 8. Den sätter DPI vid varje boot p.g.a. deras egen implementering. Med custom rom funkar det. Sent from my Mate 8
Någon som har en aning om varför Elgiganten inte får in några Mate 8? Det känns ganska konstigt att Sveriges största kedja för elektronik inte fått in den.
När jag var in på Elgiganten Megastore här i Borlänge så pratade jag med en kille vid mobilavdelningen och frågade varför de inte fått in någon Mate 8, fick till svar då att han inte visste men att de hade inte fått in alls till deras centrallager. Jag frågade om det kunde vara någon tvist mellan parterna men han sa att det skulle vara märkligt att det vore så med tanke på att Huawei kommer få sätta upp en egen avdelning som marknadsförs extra typ som Samsung och Apple brukar ha. Jag tror att det kan vara så att man helt enkelt inte kommer överens om vad som ska gälla och vilka priser man ska få handla in för etc..
Efter att ha använt en s7 edge några veckor måste jag säga att det enda som talar till maten 8s nackdel är kameran egentligen. Den är verkligen inte så bra, men resten av telefonen känns klart mer rapp än s7, otroligt nog. Sent from a mobile gadget
Personligen är jag positivt överraskad av kameran. Och då har jag haft både S6, G4 och LG V10. Självklart är den inte lika bra som dom, men jag tycker den oftast tar helt okej bilder. I bra ljus vågar jag påstå att den inte tar så mycket sämre. Har börjar undra om det kan finnas relativt stora variationer i bildkvalitet mellan olika enheter? En del rapporterar närmst värdelös kamera, en del som jag, att den är helt okej. Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
I bra ljus är den helt ok, idag känns det som de flest löser det. Problemet för mig är att det ofta är inomhus och rörligt och där räcker den inte till. Men annars en grym telefon, jag kör tom stock då sök är riktigt smutt ☺️ Tror att det skiljer sig mellan dem som fått ota eller ej. Första firmware hade uppenbarligen totalt strul med fokus och kvalité. Du kan få bra bilder inomhus men då är det manual eller superkväll med manuellt läge som gäller. Jag tror helt enkelt att det auto och allmän bildkvalité som kunde må bra av lite tweak. Sent from a mobile gadget
Ja det känns som det kan finnas mer att hämta av kameran. Men som du säger, inomhus och i dåligt ljus är den väl inte direkt värdsledande Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
Random reboot på telefonen nyss. Lyssnade på radio, telefonen låg på skrivbordet och puff så starta den om sig
Löprunda med denna telefonen i fickan är fasen jobbigt, nästan så man ska skaffa sig ett armbands case, kanske finns något officiellt
Ja jag var tvungen att ta ut den ur fickan, det gick fan inte annars. Försöker hitta något träningsarmband som passar nu
Ska man inte även kunna släcka skärmen med fingeravtrycksläsaren? Lyckas inte hitta det. Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
Kanske bara är något jag fått för mig. Vore smidigt att slippa använda strömknappen. Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk