Haft min P20 Pro nu ungefär två veckor och är övervägande nöjd. Ett par funderingar dock, som någon mer kompetent förmåga kanske kan svara på:
1. Många appar verkar ha svårt att hantera "flärpen", oavsett om jag har den synlig eller inte. Vissa appar fungerar bättre när flärpen är synlig medan andra verkar fungera bättre om flärpen är vara osynlig. T.ex. om jag trycker på en bild som någon skickat på Facebook så ser jag bilden, men under flärpen syns en blå (för att Facebooks tema är blått) "rand". Fult och irriterande. Något tips?
2. Kanske hör det ihop med ovanstående punkt, men appar som Instagram och Snapchat anpassar sig inte efter skärmformatet. T.ex. när jag tittar på en Instagram Story och uppladdaren skrivit en text så är delar av texten inte synlig då de delarna av innehållet tycks vara utanför skärmen. Någon som stött på detta irriterande fenomen?
Dyker nog upp fler saker, men jag nöjer mig med de två så länge. Har någon haft samma problem och hittat lösningar?
Edit:
Just ja! Kom på en tredje grej. När jag stänger alla program meddelar telefonen hur mycket arbetsminne som rensats och hur mycket som finns tillgängligt. Där får jag alltid beskedet att strax under 3GB finns tillgängligt. Är inte det märkligt lite med tanke på hur mycket RAM den uppges sitta inne på?
Last edited: 4 augusti 2018