Diskussion: Allmänna tråden S10 Plus

Diskussion i 'Galaxy S10+' startad av Swedroid, 23 feb 2019.

Taggar:
  1. port513

    port513 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jag använder dual-SIM så jag kan inte använda SD-kort i mina. Hellre en telefon med dubbla SIM än två telefoner i tjänsten helt enkelt. Men för de som inte använder dubbla SIM är det helt klart värt det så länge som man inte snålar in på kvalitén på kortet.
    Har ett billigt kort i min ena LoRa-gateway och det klarade inte värmen som utvecklades så det gick helt bort en dag när jag uppdaterade gatewayen. Nu finns det ju Pi med inbyggt kort och det ska ju vara värmespecat efter vad en Pi klarar så kanske byta till en sådan sen...
     
  2. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    De har alltså inte ändrat på sig... [emoji12] Har sett en del tester där man jämfört fjolårets värstingar å de lurar med alltför mycket bloatware, som exempelvis LG G7 Thinq, slöade ned även dess CPU (Snapdragon 845) och det skiljde sig ändå från tillverkare till tillverkare som hade olika mycket bloatware. Även med Sonys fall betyder inte att en Snapdragon 855 lär göra att telefonen Xperia 1 når maximal prestanda fullt ut.

    Om de testerna läste jag någonstans på Google när jag kollade på LG G7 (som är snorbillig just nu). Huawei har också en del bloatware och som jag tyvärr inte kan avinstallera. Speciellt appar som försöker vara Äpple men inte är det... [emoji849]
     
  3. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    905
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Du skojar va ?
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Absolut. OneUI verkar riktigt trevligt, även estetiskt är det ett stort lyft. Gillade även känslan i handen på hela S10-serien. Mäkta imponerad.
     
  5. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Lämna politiken utanför...... Sluta larva er.

    Just Wonda Mobile är skitbra i mitt tycke, svara snabbt på mail, skickar varorna snabbt, står för alla importkostnader etc. Har dock ingen erfarenhet av ett garantiärende hos dom, men i övrigt så är dom toppen.

    Nackdelen är väl att ett eventuellt garantiärende tar längre tid, och garantin bara är 12 månader istället för 24.
     
    Gorgeous gillar detta.
  6. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 105
    Mottagna gillanden:
    4 809
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Sony numera har inte särskilt mycket bloatware de ligger rätt nära det som kallas stock android.
     
  7. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    ”Den svarta hakan” som du kallar det fyller alltså en funktion; dubbla framåtriktade stereohögtalare. Inte alla som ser behovet, men uppskattas av majoriteten användare.

    Jag kan förstå att det är onödigt med enbart en kamerasensor men jag prioriterar kvalité. För att vara ärlig klår Google, trots en ensam sensor, de tre som Samsung utrustat S10 med.

    - Pixel 3:s kamera klår S10 i de flesta situationer.
    - Pixel 3:s digitala zoom klår S10:ans hybridzoom i många situationer.
    - Pixel 3:s porträttläge är kort och gott smartare än vad S10:ans är.

    Sen gäller det inte alla situationer, men i de flesta lär resultatet med en Pixel 3 bli bättre än vad en S10 får fram.
     
    Timpppa och bernard gillar detta.
  8. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Priset är högt, precis som för Samsungs eller Apples lurar. Om man vill köpa en billigare telefon finns OnePlus eller Xiaomi. Vidare är en Pixel inte en HTC telefon.

    Lagringsutrymmet kan jag köpa. 128 GB räcker för mig men att inte alternativet för mer finns tillgängligt är mycket märkligt.

    Vidare fotar Pixel 3XL ruskigt naturtrogna bilder, klår både min XS Max, Note9, 6T och P20 Pro på fingrarna, utan ansträngning.

    RAM minnet tycker jag också kunde varit större, helt klart. Men inget som påverkar mig, vad jag märkt iallafall. Flyter som smör genom spel, appar och fotografi precis som jag förväntat mig.
     
    Kristy gillar detta.
  9. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Ja samsungs s-serie är dyr. Men väntar man i några månader är inte oneplus etc speciellt prisvärd, eftersom en samsung har ungefär samma pris. Historiskt sett. En s9 har man under året kunna köpa för 4990kr hos komplett tex. I detta nu finns s9+ för 6490kr hos webhallen. Skulle aldrig köpa en samsung vid release, snål som man är :)
     
    tswfootball gillar detta.
  10. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Kunde inte hålla med mindre. Utan att S10an ens släppts ännu så tycker jag att den ser klart bättre ut än Pixel 3 i de tester jag kollat på. Men du får nästan förklara vad du menar med punkt 2.
     
  11. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Fast du kan inte jämföra Samsung S10 Plus' pris mot en mobil som kom förra året och som på råga av allt är 128 GB utan minneskortsläsare eller ens dualism? Det motiverar fortfarande inte det överpris det är satt för, 11k, likväl som det inte motiverar iPhone Xs-seriens.

    Och hade du sett det klippet så tar Pixel 3 XL INTE naturtrogna bilder. Då spelar det ingen roll alls whatsoever om resten av kameralinsen rockar fett då den fyller inte lika bra behov som en Samsung S9 Plus som tar mer naturliga bilder. Och som jag förklarade så är det just detta alla vill ha när man ska Instagramma.

    Jag förstår att du försvarar din favvo-nalle och tro eller ej men jag har min klenod LG Nexus 4 fortfarande kvar (laddaren å även kartongen), men Google har inte gjort en telefon för den gemene användaren - det har de slutat med efter Nexus 6P (där Huawei var den som gjorde den åt de). Nu är det bara de mest (förmögna) ortodoxa Android-nördarna som vill ha den och som har råd. Sedan har den bara blivit fulare och fulare genom åren och jag struntar i vad högtalar-hakan fyller för funktion när det är otroligt störande att glo på och gör en ful telefon ännu mera ful.

    Min smärtgräns för en mobiltelefon går på 9000 PRICK och vilket var exakt det jag fick för SGS10 Plus. Googles Pixel 3 XL BORDE ha blivit billigare nu efter att den har varit ute på marknaden ett tag, men inte ens det skulle motivera tillräckligt till ett köp om den ens kostade 9k eftersom den saknar de grejerna jag förklarat för dig två gånger om nu. På så vis är Samsung Galaxy S9 plus (för att inte säga om SGS10 Plus) bättre val.
     
    Last edited: 2 mar 2019
    Jontelitokd gillar detta.
  12. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ja, kanske. Men något är fishy med den nya Xperia 1... Sedan vad mina skarpa ögon kunde se var att den inte har en infinity-skärm, utan en som är lite mer åt det traditionella hållet. Hade Sony gjort så som flera tillverkare nu gjort, däribland LG, Samsung, Huawei, Apple etc så hsee jag väntat ett tag till å köpt den istället.
     
  13. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Ok. Då skiljer sig synen på vad som definierar en bra telefonkamera.

    Med punkt två menar jag att Pixel 3/3XL:s Super Res Zoom i mångt och mycket presterar jämnsmed eller till och med bättre än vad S10:ans sekundära lins gör. Mjukvara framför hårdvara!
     
  14. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Ja föredrar man lågupplöst zoom och med kontrast uppskruvat till max så visst. Tycker bilderna talar för sig här. Pixel först.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    pmugghc gillar detta.
  15. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Pixel 3/3XL har stöd för dubbla simkort via e-SIM så där har du fel.

    Vidare är försäljningspriset inte 11K. Det är vad priset landar på vid import till Sverige, inräknat möjliga påslag. Om man inhandlar mobilen i låtsäga USA blir summan för 3XL (128GB) mellan 7500-8000 SEK beroende på valutaväxel.

    Och jo, HDR+ skapar bland det mest naturtrogna fotona i mobilvärlden. Om inte de naturtrognaste. Kolla på fler klipp eller jämför i butik så lär du se skillnaden. Jag själv jämförde lite halvsnabbt igår.

    Nej Pixel 3XL är inte min "favoritnalle". Faktum är att detta är den första telefon jag någonsin använt från Pixel/Nexus serien. Min favorittelefon är i skrivande stund OP6T.

    Att du ser hakan som ful har jag respekt för men du saknar helt och hållet förståelse för oss som inte ser den som ett problem. Jag överlever med en STOR-notch ifall den fyller någon funktion. Som den i fallet med Pixel 3XL och iPhone XS Max gör. Jag väljer definitivt en notch framför en (två) kamera-ö.

    Möjligen bättre val för dig, men inte för mig. Jag kräver snabba uppdateringar, ett brett XDA-community, fram- och bakkamera i världsklass samt en Qualcomm processor.
     
  16. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Jag rekommenderar er som tvekar på Googles kameraargoritmer att klicka på följande länk!
     
  17. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Tycker ändå det är fel att försvara den enorma notchen på Pixel 3 XL, finns betydligt mindre notchar som packar mycket mer tech än Pixel 3.

    Rent byggmässigt så är Pixel 3 en katastrof jämfört med andra premiumlurar, sedan om man värdesätter kameran, snabba uppdateringar etc är ju en annan sak. Men hårdvaran är löjligt dålig jämfört med t ex Samsung eller LG.

    Dessutom så funkar Google Cam redan nu för S10an (åtminstone snapdragon versionen), visst blir det inte 100% samma kvalitee som Pixel, men väldigt bra ändå.


    View: https://www.reddit.com/r/Android/comments/awc5ta/galaxy_s10s10_plus_works_great_with_gcam/


    Fundrerar faktiskt på att skita i min Pre Order och importera en Snapdragon variant istället :) Den enda nackdelen är la att vissa funktioner inte funkar (VoltEE och liknande ) och lite långsammare uppdateringar.
     
    Norsehawk gillar detta.
  18. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Att det alltid ska hoppa in nån nisse och vifta med sin favoritmobil på forumdelar som handlar om andra mobiler. Börjar bli smått löjligt nu kan jag tycka. Är det inte bättre och skapa en "min mobil är bättre än din"-tråd för alla som ständigt känner sig tvingade att rättfärdiga sina mobiler.
     
    Norsehawk, pmugghc, Birchgrove och 2 andra gillar detta.
  19. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Som jag tidigare skrivit. Notchen är stor och jag har respekt för dem som tycker den är störande. Vad som saknas är dock motståndare till hakan som ändå kan visa sympati med oss som accepterar den.

    Och jag håller helt med att hårdvaran är i minsta laget, 4GB RAM är löjligt lite i en androidenhet idag.

    Vill man ha en bra patchad GCAM till S10 så krävs det, precis som du nämnt en telefon med Qualcomms systemchip!

    Tänk på att en importerad S10/10+ med Snapdragon inte kommer funka med S-Pay. Därtill är bootloadern inte upplåsbar :(
     
    Kristy gillar detta.
  20. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Det är lugnt för mig, min kreditkortsutgivare har påstått att Samsung Pay har varit på gång sedan 2017... Ännu har inget hänt :)