Problem: Allvarliga problem här, akut hjälp behövs!

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by eriksson90, Feb 4, 2012.

1. eriksson90

eriksson90 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Så frågan är om det är värt att punga ut 3-400 för ett nytt batteri om det inte ens är det felet.

Men usb porten hänger ju ihop med batteriet i en krets liksom vad jag förstår. Så om den kretsen gått sönder eller krånglar så kanske de blivit nå task med batteriet?

2. Ampakin

Ampakin Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror att ditt problem är usb-porten och att batteriet inte har så mycket att göra med ditt problem men det är som sagt vad jag tror... Efter att du stoppat in batteriet igen så visar telefonen att den tar emot laddning, vilket bör kunna härledas till porten. Själv hade jag lämnat in den innan den tvärdör...

3. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Jag startade en tråd med en poll för ett tag sen om just detta problem just på grund av att jag har läst många trådar här på forumet, på xda och andra forum. Men någon mod ansåg att det inte fanns något problem och att pollen var det onödigaste han hade skådat i princip.

Jag har även kontaktat samsung ang problemet och i min tråd uppmuntrade jag andra att även dem kontaka samsung och påpeka problemet. Men som sagt, tråden blev snabbt som attan låst och togs bort.

Jag anser själv att det är ett problem och ett stort sådant.

4. eriksson90

MINA ENHETER

Men det är ändå så lustigt att batteriet dras ur så häftigt, iallafall i natten som var.

Jag laddade det på förmiddagen idag.
    Och har nu 79% kvar på batteriet i skrivande stund, och då har jag fipplat någon gång med twitter, facebook och tapatalk. Verkar ganska normalt själva batteritiden just nu iallafall.

MEN problem när jag ska koppla in USB sladd eller vanliga laddaren. Blir liksom en fördröjning på någon minut innan laddningen syns att det startar på skärmen.

Förut har jag kunnat koppla in telefonen enkelt till datorn och kört igång kies för att se om det finns nå uppdateringar att göra m.m. Men nu hittar inte datorn telefonen.

Last edited: Feb 5, 2012
  5. eriksson90

MINA ENHETER

Det var de jäkligaste jag hört.

Vore ju bättre att hjälpa varandra och rätta till problemen. Inte ta bort trådar som kan hjälpa folk med samma problem.

Så har du någon slutsats inom det här problemet? Vad som bör göras? Och vad felet är?

6. babydroid

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Ja det var lite udda kan man tycka.

Någon slutsats har jag inte, men jag är nästan säker på att dessa problem beror på usb-porten och inte batteriet. Även galaxy note och galaxy nexus har dessa problem. Dock inte i lika stor utbredning men det finns.

Har du även problem med att högtalartelefon är på som standard, eller att voice action aktiveras lite hej som vilt?

Som jag har förstått det så är det antingen på grund av smuts i usb-porten eller att "plattan" där inne har blivit böjd, vilket gör att telefonen tror att den är dockad. Där av alla dessa symtom som att telefonen tror att den laddar, högtalartelefon på och att voice actions startar lite titt som tätt. Sedan är det massa andra symtom också.

eriksson90 likes this.
  7. eriksson90

MINA ENHETER

Okejokej!

Men ändå verkar det som att batteriet levt ett eget liv några ggr. En gång tog det bara halvtimme-1 timme att ladda den fullt från ca 20%.
    Men nu verkar batteriet skärpt sig, jag vet inte.

Nej jag har inga problem med högtalare.

Det kan nog stämma att den där voice funktionen har kört igång sig nån gång kan hända, men inte sådär många gånger och hela tiden.

Problemen började när jag i början på veckan var ute och åkte bil och skulle sätta telefonen i bil-hållaren (samsungs original till SGS2) och satte ju i den där skjut-grejen med en usb kontakt på in i telefonen, men laddningen verkade inte vilja starta direkt då, så jag var typ tvungen att dra den där ur och in flera gånger innan laddningen hoppade igång. Och det verkade typ glapp eller något, om jag körde i nå gupp så slutade den ladda eller något, jag är inte säker men jag tror de. Kollade inte upp det nå mer just då om det var nå krångel.

Är det bara service som gäller? Finns det någon samsung service nånstans? eller måste man lämna in den där man köpte den?

8. babydroid

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Ja det ät tråkigt när sådant här händer. Jag tycker inte att en telefon för 5 kameler skall lida av dessa problem. Men det är nog bara att lämna in den på service tyvärr.

Jag vet dock inte om det finns någon speciell samsung-verkstad. Jag skulle rekommendera att du lämnar in den där du köpt den så får de fixa den. Håller tummarna för att du inte får till svar att den är fuktskadad bara. Vilket tycärr är vanligt.

9. eriksson90

MINA ENHETER

Vad jag vet så har jag själv inte orsakat detta fel, det är ju hårdvaru fel så det visslar om det isåfall.

Om dom inte fixar det eller något eller ger mig en ny lur så vette tusan vad ordet GARANTI betyder.

Framförallt när jag inte vet av mig själv att jag gjort något så de blivit fel.

Jag har tillochmed varit extra rädd om den här telefonen då den var väldigt dyr när jag köpte den.

Så att köpa nytt batteri är inte att tänka på ens? Det kan jag utesluta?

10. babydroid

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Det förstår jag. Jag är själv väldigt rädd om telefonen men det är till 99% ett hårdvarufel.

Jag personligen skulle försöka få tag på ett batteri av en polare eller liknande. Åk till butiken där du köpte den och fråga om du får testa ett annat batteri. Då kan du lämna in den på samma gång om det inte funkar med ett nytt batteri.

Men jag tror inte det är fel på batteriet, utan jag tror att usb-porten har sagt upp sig eller blivit glapp.

11. Ampakin

MINA ENHETER

Ledsen att säga det men om problemen började efter att du tryckt ner den i bilhållaren så lär du nog inte kunna få det på garantin. De lär med största sannolikhet hävda yttre åverkan (vilket det, rent krasst, är även om lurjäveln ska tåla det).

12. eriksson90

MINA ENHETER

Bil-hållaren är ju Samsungs ORIGINAL och gjord för BARA Samsung Galaxy SII och ingen annan telefon.

Jag sätter telefonen varje gång i hållaren när jag ska iväg på längre sträckor.

För det andra vet vi inte om det var bil-hållaren som orsakade det här, kan jag knappast tro egentligen.

Nog borde dom väl tillverka en ordentlig USB ingång som man kan trycka i och ur kablar utan att det ska slitas ut efter några månader, det är ju löjligt.

Alltså, garantin har ju inte ens gått ut. Samsungs eget fel om dom inte gör grejer som håller för 5000 svenska riksdaler.

Jag har aldrig haft krångel förr med garantifrågor även om det grejer jag sabbat självförvållat. Dom flesta grejer jag hört mig för om vid affärn jag köpte så har jag fått ut en ny direkt typ, inga krångel eller nånting.

Aja det återstår att se.

Inge krångel med batteri-tiden nu iallafall.

13. garm

garm Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Saker går sönder.

Har du testat byta batteri?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

14. eriksson90

MINA ENHETER

Idag fick jag problem när jag hade ett samtal med telefonen med en anhörig, då slog högtalaren på sig och av flera gånger av sig självt.
    Alltså den högtalare man kan slå på om man vill att fler i närheten ska höra vad personen säger.

Ja du förstår nog.

Du nämnde ju det i ett inlägg tidigare till mig. Och nu fick jag problem med det.

Så ja nånting är ju galet med telefonen.

Lär bara in med luren så snart som möjligt!

Men det är ju ännu mer frustrerande. Man vill ju göra säkerhetskopiering på alla grejer i telefonen, alla inställningar och allting. Och då måste jag väl koppla in telefonen till datorn med USB och sen gå in på kies och kopiera med programmet. Eller finns det andra sätt att göra det på?

Last edited: Feb 6, 2012
  15. eriksson90

MINA ENHETER

Nej det har jag inte gjort, tyvärr.

Vet inte om det är värt att köpa nytt batteri och prova.

Vette tusan hur det här ska bli.

16. Ampakin

MINA ENHETER

Google säkerhetskopierar det mesta åt dig, finns i inställningsmenyn. För bilder och annan media så har du ju sd, dropbox, kies air m.m.

När det gäller ditt problem med telefonen så känner jag att du har fått rätt bra svar, om det är värt att köpa ett annat batteri kan bara du själv avgöra men med tanke på att högtalaren börjar balla ur så låter det inte längrr så troligt att det är batteriet som är problemet...

Det finns en kille i denna tråden som tydligen har bytt kontakten själv, hör med honom..
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=64361

17. eriksson90

MINA ENHETER

Verkar som att det är nå knas med USB kontakten.

För idag hoppade det där "bil-läget, eller voice grejen" igång, precis som det blir när jag kopplar in telefonen i bil-hållaren. Och som en bilratt uppe i vänstra hörnet på telefonen, på rullgardinen

18. eriksson90

MINA ENHETER

Alltså jag undrar om det inte är nå knas med batteriet också.

Återigen när jag la mig igår så hade jag ca 50-60% batteri kvar i luren, och när jag vaknade hade jag ca 15%.

Känns som att det är både USB kontakten och batteriet. Eller om det är så att det inte laddar batteriet ordentligt när de väl laddas.

Lika bra att lämna in den kanske.

Jag fundrar på att köpa det här batteriet i vilket fall sen: http://cdon.se/hemelektronik/samsun...veillance&utm_content=image&utm_campaign=SEnb

Last edited: Feb 7, 2012
  19. eriksson90

MINA ENHETER

Vadå google? Kan man göra det via google's hemsida?
    Jag klickade in där men inte fanns det nå där.

Blir ju liksom så drygt och lämna in den och sen få en helt återställd telefon typ, om man ska få lov att fixa alla inställningar man gjort, ladda ner alla appar och allting igen, det är ju ändå jäkligt många appar, launchers m.m.

Eller hur funkar det?

20. garm

garm Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Dagens citat! :D ;)

Inställningar -> Privat

Vet inte hur det fungerar, har aldrig, vad jag vet, använt det. Det var redan ibockat, men jag avbockade det genast. Oskönt att låta google hantera mina sparade lösenord för Wifi och websidor. :scared:

För program använder jag Titanium men det kräver root. För SMS, Go SMS. Allt det andra ställer jag manuellt in efter varje fabriksåterställning / flash.