Problem: Allvarliga problem här, akut hjälp behövs!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av eriksson90, 4 februari 2012.

1. Ampakin

Ampakin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Tjejen bak kassan visste inte heller det, butikschefen förklarade det för henne - så nu vet hon ;)

2. eriksson90

eriksson90 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Alltså Anovo verkar ju bara va skit, iallafall det jag hört från er.

Hur kan då ens den verkstaden existera? Och varför skickar butikerna trasiga grejer dit då om det är så dåligt?

Dåligt isåfall, alla människor vet ju inte av hur kassa Anovo är, om dom nu är så dåliga som ni säger. Och så lämnar folk bara in sina lurar och hoppas ju grejerna ska lagas.

Nog borde man nog våga lita på thephonehouse iallafall eller? eftersom det är rätt stort företag och sådär.

Last edited: 20 februari 2012
  3. husebuse

husebuse Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Som sagt, the phone house har skött iallafall mitt ärende klanderfritt, utan det är anovo som är klåpare. Det är väl som med allt annat när det gäller sånt, dom som är billigast får avtalet, och tyvärr verkar anovo vara billigast.. Dom är ju sjukt stora när det gäller serviceavtal med elektronikbutiker. Menmen, i framtiden får det bli deltaservice istället. Kan ju knappast bli sämre:neutral: du får uppdatera när du fått tillbaka din lur iallafall!

Mvh
    Martin

4. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jag återkommer när jag fått igen min lur!

Ha det gött!

5. Ampakin

Ampakin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Jo, förvisso så anser även jag att anovo är klåpare men till deras försvar så är ju all skit de hittar på en bråkdel av de serviceäranden de faktiskt gör bra...

6. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

etc-sub verkar vara själva hela USB ingången på telefonen, hela den kretsen m.m.

Om man får tro den här ritningen och bilderna:

http://www.scribd.com/doc/56542824/5/Cellular-phone-Exploded-View

QME02 är alltså usb kontakten som det ser ut :)

Och enligt arbetsbeskrivningen som är uppdaterat på service sidan så står det att de bytt just ETC-SUB, och det verkar ju vara det som är felet så.

Lovande än så länge :)

7. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Fick min lur idag :D:D:D gud vad skönt!

Jag som trodde jag skulle få vänta 3-4 veckor.

Telefonen verkar funka skitbra, inga varnningstrianglar eller nå sånt. Och telefonen reagerar direkt när jag sätter i USB sladden, det liksom durrar till och låter lite och börjar ladda på direkten. Så himla skönt verkligen! haha.

Loggade in med mitt befintliga google konto så man slapp köpa alla appar igen. Så jag drog ner mybackup pro direkt och håller nu på att göra restore på alla grejer jag gjort backup på. Dvs alla apps, filer och rubbet!

Dock så blev ju hela luren återställd som den var från fabrik, lite jobbigt. Men hoppas mybackup pro fixar det mesta jobbet så man slipper sitta i flera dagar nu och fixa till alla inställningar :)

Och det ser ut som att de bytt USB ingången och hela den kretsen. För när jag kollar på uttaget så ser det fräscht ut :)
    Och så uppdaterade dom även programvaran så allt är nytt!

Jag har även beställt ett fetare batteri från cdon, lika bra ifall det är nå knas med gamla batteriet som sitter i nu också, inte dumt och få ett batteri som håller lite längre också :)

Verkar lovande än så länge. Så dåliga verkar ju inte Anovo vara ändå, det gick ju ändå jäkligt fort allting, tog precis en vecka från det jag lämnade in den tills jag fick tillbaka luren igen, det är ju riktigt riktigt bra service ändå får man lov att säga :)

Men ska väl inte ropa HEJ än kanske! men verkar funka kalasbra än så länge iaf!

8. husebuse

husebuse Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Gött att höra! Min telefon väntar på reservdel, dvs en ny ram som anovo spräckte:mad: Får se när den kommer. Kolla ramen så du inte fått sprickor och liknande. Och jo, det stämmer att dom byter hela usbkontakten med flexkabel och sub board. Vet faktiskt inte om den är uppgraderad eller det är lika känsligt som det som sitter i från fabrik. Var nu rädd om henne;)

Mvh
    Martin

9. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Ja jag kollade faktiskt utseendet det första jag gjorde när jag fick luren:D om nånting var trasigt eller något. Men inga repor, sprickor eller nånting, inte en skråma vad jag kan se.

De satt även på en tunn plastfilm på skärmen när jag fick den, som skydd antagligen under leverans. Ser rent och fräscht ut :)

Det stod i arbetsbeskrivningen att dom uppgraderat programvaran :) har inte kollat upp det än.

Ja jag tyckte jag redan var NOG rädd och försiktig med luren innan den pajade. Men jag ska nog beställa lite fina fickor och skydd, har varit lite dålig på att använda någon mobilficka men ändå inte utsatt den för nå våld heller men skulle nog inte skada att använda en ficka så mycket det går :)

Hoppas det löser sig för dig! :D

Jäkligt skönt att jag slapp en massa krångel, och dessutom inte behövde vänta mer än exakt en vecka :)

10. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Mybackup pro gjorde sitt jobb suveränt :D lätt värda dom 39 kronorna. Kan starkt rekommendera att använda det! och även ha ett externt SD kort i luren så man kan spara alla backuper på.

alla apps, filer, kontakter, bilder, film, samtalsloggar och allting är återställt till sina rätta platser.

Och dessutom gjorde Launcher Pro sitt jobb med den backupen, så skönt att slippa göra om alla inställningar med homescreens, olika widgets och dess inställningar med mera med mera med mera :D

Så nu efter kanske bara en halvtimmes fipplande så är telefonen sig lik som den var innan jag lämnade in den :) så skönt att slippa!

Enda jag behövt gjort är typ att logga in på diverse facebook, twitter, mailkonto m.m. Sen är allt klartt :D

Hoppas fler kan ha nytta av den här tråden om man har liknande problem :)

11. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

När du körde in apparna igen med My Backup Pro, kan du verkligen installera uppdateringar direkt från Market? ^^ Just asking, hade problem med sådant förut, att det står typ att "Apparna är inte installerade från Market" eller någonting... Android Market kanske tagit bort några spärrar? :P

12. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Det funkar, den återställer länken för mig iallafall.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Arbu11 gillar detta.
  13. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

För mig blev det så att jag körde en RESTORE som det heter i menyn på mybackup pro och valde typ "apps och media" eller vad det heter. Och så laddade den över alla appar som jag gjort backup på till external SD kortet som jag har i luren.

Och sen när överföringen var klar så fick man installera ALLA appar app för app, vilket tog lite tid.
    Alltså jag behövde inte gå in i market och leta på alla utan installation för varje app kom upp direkt efter jag gjort RESTORE i mybackup pro programmet.

Enkelt och smidigt :)

Arbu11 gillar detta.
  14. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Tackar! :) Jo det lyckades jag också med... Tror jag körde Titanium Backup eller vad något sådant... Grejen var bara att jag inte kunde installera några uppdateringar från Market... Den liksom, verkade inte gilla att jag hade "laddat ner apparna" eller vad den nu trodde (eftersom att jag kört backup) trots att apparna är gratis! ^^ Nåja, verkar som att det är fixat nu i.o.m att ni har lyckats! :) Tackar så mycket för svar o hjälp! :P

eriksson90 gillar detta.
  15. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Uppdatering:

Har nu snart kört telefonen i snart en vecka efter reparation.

Allting funkar klockrent. Kan nu ansluta till datorn, batteri-tiden är som den ska. Ja alla fel är borta som sagt, inga konstigheter alls. Alla problem jag tagit upp är lösta och borta.

De bytte hela själva USB-ingången och hela dess krets, gjorde även uppdatering av programvaran.

Jag har även köpt extended battery kit från cdon och blev en otrolig skillnad. Innan jag bytte batteri så laddade jag ungefär varje natt vid normal använding under dagarna. Nu med det typ dubbelt så tjocka batteriet så laddar jag varannan natt :D

Så sjukt skönt med det nya batteriet. Man behöver inte lika ofta tänka på att batteriet ska ta slut så fort osv.

Och inte nog med att det blir bättre batteritid. Hela telefonen känns mycket skönare att hålla i. Den blir ju givetvis tyngre vilket gör att den sjunker ner mer i handen kan man säga och känns mer rejälare och sådär :)

16. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Kul att höra att allting fungerar som det skall för dig mannen :) Lycka till.