Fråga: Alternativ till COOP Betala Före

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av okon, 18 dec 2018.

  1. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Korrekt. Jag och min fru ser oss om efter alternativ. Någon form av bonus på alla köp som går att växla mot något nyttigt, inte mer konsumtion (därför går bland annat alla Eurobonuskort bort) samt förmånliga utlandsvillkor (inga tillägg för uttag + valutaväxling) är vad vi söker. Coop var bäst (och toppade ofta jämförelser, men nu är de långt ifrån lika bra, men jag har ändå inte hittat något bättre. Än.
     
  2. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Vill man ha någon form av bonus är nog bensinbolagens kort bäst. Preem Mastercard och Shell Mastercard ger 0,5% bonus och OKQ8 Visa ger 0,3% bonus på allt du handlar. Dessutom får man lite rabatt om man tankar hos resp. bolag. Korten går att använda utan avgifter om du betalar hela skulden varje månad.
     
    Gunr gillar detta.
  3. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Coops nya Entercard har tydligen möjlighet att betala räkningar och föra över pengar till bankkonton.

    Har inte använt detta än, så vet inte exakt hur det fungerar.

    Screenshot_2019-09-03-09-34-11-273_org.mozilla.firefox.jpg
     
  4. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 547
    Mottagna gillanden:
    1 181
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Låter som PFC är det ultimata kortet med deras grupp-funktion om jag inte missuppfattat den helt, har nämligen inte kollat närmare på det än på reklamen.

    Tolkar jag det rätt så skaffar ni varsitt kort men har en grupp där ni lägger de gemensamma köpen. Vill minnas att jag fick ett mejl att man numera ser hur mycket alla är skyldiga och kan betala/göra upp direkt i appen och att informationen här Vad är Grupper? kanske inte är up to date. Men det får du gärna dubbelkolla ifall du väljer PFC och det är viktigt.
     
  5. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 547
    Mottagna gillanden:
    1 181
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    @okon@okon

    Ett annat alternativ som faktiskt borde fungera och ge poäng är Komplett Mastercard + Revolut + Curve. Där du skaffar Komplett och Revolut samt din fru har ett Curve kopplat till ditt Revolut. Detta borde fungera ifall inte Curve har någon begränsning att man endast får koppla till kort i sina egna namn.

    Då får du fördelen 2% i bonus på alla köp samt möjligheten att slippa valutapåslag. Bonusen hos Komplett använder du för att delbetala din faktura och därmed får du pengar tillbaka i "reward". Revolut stöder även Google/Apple Pay och hos Curve är det på gång om jag inte minns fel.
     
  6. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Det går att lägga till andras kort i Curve. Att tänkas på är att bara ett underliggande kort kan vara kopplat till ett Curve konto.

    Men som sagt att en använder Curve med komplett som underliggande och den andra Revolut och gör top up via komplettkortet så går det fint. Ser iaf inget tekniskt hinder :-)
     
    Crown gillar detta.
  7. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 547
    Mottagna gillanden:
    1 181
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Yes! Alternativt som sagt att man kör Komplett > Revolut > Curve då får man fördelen att allt är samlat på Revolut i realtid samt att man slipper problemet med att man spenderar mer än man tänkt då man på förhand kan komma överränns om en summa man för över till Revolut. Men är väl lite smaksak hur man kopplar och vilka stoppklossar man vill ha. Men härligt att möjligheten finns och då borde det ju vara bästa lösningen ifall man vill ha gemensamt kort + få bonus.
     
    chraist gillar detta.